[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.2

Motocykl używany: Honda VFR 1200 F, Kawasaki GTR 1400, Suzuki 1300 R Hayabusa i Yamaha FJR 1300 - Duży może więcej

Masz 190 cm wzrostu lub więcej i szukasz maszyny, na której nie będziesz wyglądać jak małpa na konewce? Nasze cztery propozycje.

Motocykle używane: duży może więcej Motocykle używane: duży może więcej

HONDA VFR 1200 F

Mimo sporej masy, Honda VFR 1200 F jest zdumiewająco poręczna, a jej widlasta czwórka o mocy 173 KM jest łatwa do ogarnięcia. Świetnym manierom silnika towarzyszą genialne hamulce z C-ABS-em i precyzyjna skrzynia biegów. Jeżeli chodzi o wersję z automatem DCT, to użytkownicy maszyn pierwszej generacji skarżyli się, że szarpie ona i nadmiernie miesza biegami podczas powolnych manewrów oraz jazdy z niskimi prędkościami. Dostało się też twardej kanapie i – co dokuczało głównie niskim jeźdźcom – szerokiemu zbiornikowi.

W 2012 r. przeprowadzono lifting maszyny. Poprawiono skrzynię DCT, zmieniono nieco detali, do 19 litrów powiększono zbiornik i co najważniejsze dołożono system kontroli trakcji TCS, który uczynił maszynę jeszcze bardziej przyjazną. Godne odnotowania jest to, że od samego początku produkcji VFR-y 1200 F były objęte trzyletnią gwarancją, która dotyczyła i maszyny, i oryginalnych akcesoriów. I bardzo dobrze, bowiem – jak przyznaje importer – w modelach z początku produkcji (VFR 1200 FA, typ SC63, rocznik 2010) pojawiały się problemy z wałem korbowym, w pozostałych zaś (VFR 1200 F i VFR 1200 F DCT z lat 2010–2015) zdarzały się pęknięcia wału napędowego.

Duża VFR-ka jest potężna, jednak nie opasła. / Honda VFR 1200 F

ZALETY:

plusmocarny silnik o świetnej charakterystyce
plus świetne wykończenie
plus doskonałe hamulce

WADY:

minus spora masa
minus wyczuwalne reakcje wału napędowego
minus za krótki przedni błotnik

serwisowe ABC

Części zamienne:
klocki hamulcowe przód 2 x 283 zł, tył: 234 zł (w DCT - 258 + 307 zł za klocki hamulca postojowego); filtr oleju: 49,20 (przy dużym przeglądzie w DCT 51,66 zł); filtr powietrza: 258 zł; świece: NGK – IMR9E-9HES, 4 x 99 zł lub Denso – VUH27ES, 4 x 166 zł,
Dane serwisowe:
ilość oleju z filtrem: 3,2 l (DCT – 3,9 l), w dyfrze 0,2 l; wymiana co 3 lata: przeglądy: mały co 12 tys. km 180–300 zł, duży co 24 tys. km 500–750 zł. Ciśnienie w oponach: 2,5 bara przód, 2,9 bara tył.

Ładny i przejrzysty kokpit to jeden z elementów dopracowanej ergonomii. / Honda VFR 1200 F 

Dane techniczne Honda VFR 1200 F
Silnik
V4 76°, 1237 cm3, DOHC, 4 zawory na cylinder, skrzynia 6 -biegowa, napęd wałem, moc maks. 173 KM (127 kW) przy 10 000 obr/min, maks. mom. obr. 129 Nm przy 8750 obr/min.
Podwozie
Rama: grzbietowa, z aluminium, zawieszenia: przód – widelec upside-down, 43 mm, reg. napięcie wstępne sprężyn i tłumienie odbicia, tył – 1-ramienny wahacz  z  aluminium, centralny amortyzator, reg. napięcie wstępne sprężyny i tłumienie odbicia. 
Wymiary i masy
Dług. 2250 mm, rozstaw osi 1545 mm, masa 268 kg, ładowność 195 kg, wysokość kanapy 800 mm, pojemność zb. paliwa 18,5 l.
Motocykle używane: duży może więcej Motocykle używane: duży może więcej

KAWASAKI GTR 1400

To motocykl dla dużego człowieka lubiącego szybką turystykę. Spore moc i moment sprawiają, że bike’owi nigdy nie brakuje pary, a wyposażenie seryjne od 2010 r. mocno wzbogacono: dołączyły świetna kontrola trakcji, zintegrowany układ hamulcowy z ABS-em, elektrycznie podnoszona szyba i grzane manetki. Motocykl waży ponad 300 kg, ale czuć je tylko przy wolnych manewrach: lubi wtedy przewalić się, a postawienie go na centralnej podstawce wymaga sporo krzepy. Podczas jazdy ten problem znika.
Jeśli masz powyżej 190 cm wzrostu, w starszych egzemplarzach będzie cię wkurzać za niska szyba, pochwalisz za to wygodną pozycję za kierownicą i kanapę na wysokości 820 mm. Pochwali ją też pasażerka, zwłaszcza jeśli za plecami będzie miała ogromny kufer centralny. W nowszej wersji szyba została znacznie poprawiona, jednak wciąż nie jest idealna.

Wczesnym modelom dolegał problem z pofalowanymi przednimi tarczami hamulcowymi. Wymieniano je na gwarancji. Zdarzały się również narzekania na niezbyt solidny bagażnik/stelaż kufra centralnego, co było przedmiotem akcji serwisowej. Inne akcje serwisowe dotyczyły wymiany zamków kufrów bocznych, założenia osłony tylnej pompy hamulcowej, a także sprawdzenia regulatorów wysokości świateł. Nic poważnego.

GTR-owi 1400 nie brakuje mocy, choć dużo lepiej czuje się w średnim i wyższym zakresie obrotów. Poniżej 4000 obr/min wchodzi w tryb eko – pali mniej, ale nie poraża osiągami. Zawieszenia są zestrojone turystycznie, tyle że z nutką sztywności. Mocne strony GTR-a to pancerny silnik o dużej kulturze pracy, bezobsługowy napęd wałem i spory zbiornik paliwa (22 l). Zużycie paliwa zależy od twojej fantazji (od 5 do nawet 10 litrów na setkę).
Sztuki z początku produkcji znajdziesz już za nieco powyżej 22 000 zł, jednak nie ma ich wiele na rynku wtórnym – właściciele niechętnie się z nimi rozstają.   

ZALETY:

plus świetne osiągi
plus pancerny silnik
plus bogate wyposażenie (od 2010 r.)

WADY:

minus zbyt niska szyba w pierwszych modelach
minus brak tempomatu
minus z powodu masy trudne wolne manewry

Charakterystyczne duże wloty powietrza dają nieco popalić w korkach./Kawasaki GTR 1400

serwisowe ABC

Części zamienne (ceny detaliczne):
klocki hamulcowe przód 2 x 250 zł, klocki hamulcowe tył: 1 x 250 zł, filtr oleju: 39 zł, filtr powietrza: 142 zł, świece (typ/cena): CR 9EIA9 / 4 x 69 złq
Dane serwisowe:
Małe przeglądy co 6000 km (85 zł), duże co 12 000 km (od 450 zł do 1150 zł przy 48 000 km), regulacja zaworów co 24 000 km. Olej: SAE 10 W40 4,4 l (z filtrem), ciśnienie powietrza w kołach p/t: 2,9/2,9 bara

 Plus: bogato wyposażony kokpit. Minus: nieco skomplikowany system bezkluczykowy./Kawasaki GTR 1400

Dane techniczne Kawasaki GTR 1400 (2010)
Silnik
Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy, rozrząd DOHC, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 40 mm, alternator 490 W, akum. 12 V/14 Ah, przeniesienie napędu: hydraulicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, napęd wałem, śr. cylindra x skok tłoka 84 x 61 mm, poj. skokowa 1352 cm3, st. sprężania 10,7:1, moc maks. 155 KM (114 kW) przy 8800 obr/min, maks. mom. obr. 136 Nm przy 6200 obr/min
Podwozie
Rama grzbietowa z aluminium, zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 43 mm, tył – 2-ramienny wahacz  z aluminium, centralny amortyzator. Hamulce: przód – 2 tarcze, śr. 310 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – 1 tarcza, śr. 270 mm, zacisk 2-tłoczkowy, zintegrowany układ ham., ABS, kontrola trakcji.
Wymiary i masy 
Rozstaw osi 1520 mm, kąt główki ramy 63,9°, wyprzedzenie 112 mm, wysokość kanapy 820 mm, masa z paliwem 314 kg, ładowność 218 kg, pojemność zbiornika paliwa 22 l.

 

Motocykle używane: duży może więcej Motocykle używane: duży może więcej

SUZUKI GSX-R 1300 HAYABUSA

Jeśli szukasz motocykla utrzymanego w sportowym stylu i ze sportowymi osiągami, który jednak o wiele lepiej niż na torze spisuje się w długich podróżach, postaw na Hayabusę. Jest jeszcze jeden argument przemawiający za tą maszyną: to pierwszy seryjny motocykl, który oficjalnie złamał barierę 300 km/h. Jest więc się czym pochwalić przed kumplami.

Temperament Hayabusy sprawia, że, dosiadając jej, zawsze będziesz szukał prędkości. Ułatwią ci to świetnie przyspieszający od najniższych obrotów silnik oraz miękka i płynna reakcja na gaz. Na dodatek motocykl prowadzi się neutralnie i stabilnie nawet przy najwyższych prędkościach, a jego zawieszenia swobodnie dają sobie radę także ze sporym obciążeniem. Z wad wspomnijmy o w najlepszym razie przeciętnym na dłuższą metę komforcie (zwłaszcza pasażer/-ka siedzi jak na supersporcie) oraz o ochronie przed pędem powietrza, która mogłaby być lepsza.

Zanim kupisz używaną Hayabusę z pierwszych lat produkcji, wsłuchaj się w pracę silnika (zdarzały się awarie napinacza łańcucha rozrządu) i obejrzyj tylny stelaż ramy, szczególnie gdy motocykl jeździł z kuframi. W modelach z 2008 r. (pojemność skokową silnika powiększono wtedy ze 1299 do 1340 cm3 i moc wzrosła ze 175 do 197 KM) dokładnie obejrzyj wiązkę elektryczną stacyjki: w wielu sztukach na skutek wielokrotnego skręcania kierownicą zdarzały się przetarcia przewodów. W typach K8, K9 i L0 sprawdź prostownik i regulator napięcia. Osłuchaj też silnik od strony sprzęgła. Znane są przypadki, że poluzowane śruby kosza sprzęgła ocierały o jej pokrywę. Podczas jazdy dokładnie sprawdź działanie skrzyni biegów. Jakiekolwiek kłopoty ze zmianą przełożeń to powód do uprzejmego pożegnania się ze sprzedawcą. Na tym lista usterek Hayabusy się kończy.

Rynek używanych Hayabus nie jest duży. Najstarsze modele z roku 2001 to wydatek ok. 10 000 zł. Te z roku 2008, z większym silnikiem, są już sporo droższe – kosztują około 26 000 zł.   

ZALETY:

plus niesamowicie mocny silnik
plus neutralne prowadzenie
plus wysoka jakość wykonania

WADY:

minus nieprecyzyjne sprzęgło
minus mocne wibracje powyżej 5000 obr/min
minus spora masa

Od 2008 roku Hayabusy mają większy i mocniejszy silnik./ Suzuki Hayabusa

serwisowe ABC

Części zamienne (ceny detaliczne):
, klocki hamulcowe przód/tył 350/149 zł, filtr oleju 49 zł, filtr powietrza 134 zł, uszczelniacze widelca 446 zł/szt., świece zapłonowe 235 zł/komplet 4 szt., zestaw naprawczy główki ramy 436 zł.
Dane serwisowe:
Przeglądy co 6000 km w modelach do L4 i 12 000 km w L5. Ceny przeglądów (tylko części): po 1000 km – 240 zł, po 12 000 km – 416 zł, po 20 000 km – 544 zł. Regulacja zaworów co 24 000 km.

z W kokpicie dzieje się sporo, ale do czytelności trudno się przyczepić. Tu zegary z rocznika 2013./ Suzuki Hayabusa

 

Dane techniczne Suzuki Hayabusa
Silnik
Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, 4-suwowy, rzędowy, wałek wyrównoważający, rozrząd DOHC, wałki napędzane łańcuchem, 4 zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 44 mm, regulowany katalizator.
Podwozie
Rama: grzbietowa z aluminium. Zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 43 mm, pełna regulacja, amortyzator skrętu; tył – wahacz 2-ramienny, centralny amortyzator, pełna regulacja. 
Wymiary i masy
Rozstaw osi 1485 mm, Wyprzedzenie 93 mm, Skoki zawieszeń p/t 120/140 mm, Wysokość kanapy 810 mm, Masa z paliwem 264 kg, Ładowność 185 kg,Pojemność zbiornika paliwa 21 l
Motocykle używane: duży może więcej Motocykle używane: duży może więcej

YAMAHA FJR 1300

Lubisz szybko i wygodnie podróżować? Nie możesz pominąć FJR-y 1300! Polubisz jej łagodne i przewidywalne oddawanie mocy, gdy zechcesz podziwiać widoki, i pazur, kiedy odkręcisz. Niektórzy kochają FJR-ę za jeszcze jedno: charakterystyczny gwizd na wyższych obrotach. W czasie szybszej jazdy będziesz odruchowo szukał szóstego biegu. Jeśli nie zamierzasz latać po winklach na kolanie spodoba ci się zaskakująco łatwe i neutralne (jak na ważącego niemal 300 kg kloca) prowadzenie. Tempomat, grzane manetki i elektrycznie regulowana szyba również robią robotę. Ukłonem w stronę turystów są bezobsługowy napęd wałem (przy czym nie czuć reakcji na zmianę obciążenia) oraz skuteczne owiewki. Co ważne, sztuki wyprodukowane po 2006 r. nie zgrillują ci nabiału w czasie jazdy w mieście. Problemu nie wyeliminowano całkiem: ciepłe powietrze poczujesz na łydkach. Zestaw oryginalnych kufrów nie zachwyca pojemnością (boczne i topcase po 39 l). Jeśli masz pod 2 metry wzrostu i długie nogi, licz się z kłopotami ze zmieszczeniem kolan za owiewkami.

FJR-ki z II generacji (2006–2012) miały dwie akcje serwisowe. Pierwsza dotyczyła roczników 2006 i 2007 – chodziło o falowanie obrotów na dużych wysokościach. Fabryka wymieniła ECU na wersję z nowszym oprogramowaniem. Druga akcja dotyczy wadliwej wiązki masy w rocznikach 2006–2009. W ramach gwarancji jest ona nadal wymieniana lub, jeśli doszło do awarii kostki łączącej tę wiązkę z wiązką główną, sprzęt dostaje nową całą wiązkę elektryczną.

FJR-ki nieźle trzymają cenę. Za zadbaną sztukę II generacji trzeba wyłożyć od 21 do ponad 30 tys. zł. Z kolei trzecia generacja (2013-2015) to wydatek rzędu 45–50 tys. zł. Znajdziesz też sporo ofert sprzedaży sprzętów I generacji (2001–2005), ale nawet w tym przypadku bez 15 000 zł za sztukę z kuframi nie podchodź.

ZALETY:

plus niezniszczalny i mocny silnik
plus wysoki komfort
plus bogate wyposażenie

WADY:

minus szyba mogłaby być wyższa
minus mała pojemność oryginalnych kufrów
minus 5-biegowa skrzynia

Kufry boczne są seryjnie montowane od 2006 r. / Yamaha FJR 1300

serwisowe ABC

Części zamienne (ceny detaliczne):
, klocki hamulcowe przód i tył 599 zł, filtr oleju 47 zł, filtr powietrza 120 zł, uszczelniacze widelca 58 zł/szt., świece zapłonowe 110 zł/komplet 4 szt., łożysko główki ramy 467 zł/komplet

Dane serwisowe:
Przeglądy co 10 000 km. Ich ceny (bez części): po 1000 km – 214 zł, po 10 000 km – 464 zł, po 20 000 km – 571 zł, po 30 000 km – 464 zł, po 40 000 km - 999 zł. Regulacja zaworów co 40 000 km. Luzy zaworowe: dolot 0,15-0,22 mm, wydech 0,18-0,25 mm.

W 2014 r. pojawiła się wersja z elektrycznie sterowanymi zawieszeniami (prawy wyświetlacz)./ Yamaha FJR 1300

Dane techniczne Yamaha FJR 1300
Silnik
Chłodzony cieczą, czterocylindrowy, rzędowy, rozrząd DOHC, wtrysk paliwa, alternator 590 W, akumulator 12 V/12 Ah, przeniesienie napędu: hydraulicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 5-biegowa, napęd wałem, śr. cylindra x skok tłoka 79 x 66,2 mm, poj. skokowa 1298 cm3, st. sprężania 10,7:1, moc maks. 143 KM (105 kW) przy 8800 obr/min, maks. moment obrotowy 134 Nm przy 7000 obr/min.
Podwozie
Rama: grzbietowa, z aluminium, zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 48 mm, tył – 2-ramienny wahacz  z aluminium, centralny amortyzator. Hamulce: przód – 2 tarcze, śr. 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – 1 tarcza, śr. 282 mm, zacisk 2-tłoczkowy, ABS, kontrola trakcji.
Wymiary i masy 
Dł./szer./wys. 2230/750/1450 mm, rozstaw osi 1545 mm, wysokość kanapy 805 mm, masa z paliwem 295 kg, ładowność 212 kg, pojemność zbiornika paliwa 25 l.
Zobacz również:
Paweł Szkopek uniknął poważniejszej kontuzji w groźnie wyglądającym wypadku podczas niedzielnego wyścigu motocyklowych mistrzostw świata World Superbike na amerykańskim torze Laguna Seca. Już w najbliższy weekend Polak zmierzy się w Czechach w kolejnych zmaganiach.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE