HONDA VFR 1200 F
Mimo sporej masy, Honda VFR 1200 F jest zdumiewająco poręczna, a jej widlasta czwórka o mocy 173 KM jest łatwa do ogarnięcia. Świetnym manierom silnika towarzyszą genialne hamulce z C-ABS-em i precyzyjna skrzynia biegów. Jeżeli chodzi o wersję z automatem DCT, to użytkownicy maszyn pierwszej generacji skarżyli się, że szarpie ona i nadmiernie miesza biegami podczas powolnych manewrów oraz jazdy z niskimi prędkościami. Dostało się też twardej kanapie i – co dokuczało głównie niskim jeźdźcom – szerokiemu zbiornikowi.
W 2012 r. przeprowadzono lifting maszyny. Poprawiono skrzynię DCT, zmieniono nieco detali, do 19 litrów powiększono zbiornik i co najważniejsze dołożono system kontroli trakcji TCS, który uczynił maszynę jeszcze bardziej przyjazną. Godne odnotowania jest to, że od samego początku produkcji VFR-y 1200 F były objęte trzyletnią gwarancją, która dotyczyła i maszyny, i oryginalnych akcesoriów. I bardzo dobrze, bowiem – jak przyznaje importer – w modelach z początku produkcji (VFR 1200 FA, typ SC63, rocznik 2010) pojawiały się problemy z wałem korbowym, w pozostałych zaś (VFR 1200 F i VFR 1200 F DCT z lat 2010–2015) zdarzały się pęknięcia wału napędowego.

ZALETY:
mocarny silnik o świetnej charakterystyce
świetne wykończenie
doskonałe hamulce
WADY:
spora masa
wyczuwalne reakcje wału napędowego
za krótki przedni błotnik
serwisowe ABC |
Części zamienne: |

Dane techniczne Honda VFR 1200 F |
Silnik |
V4 76°, 1237 cm3, DOHC, 4 zawory na cylinder, skrzynia 6 -biegowa, napęd wałem, moc maks. 173 KM (127 kW) przy 10 000 obr/min, maks. mom. obr. 129 Nm przy 8750 obr/min. |
Podwozie |
Rama: grzbietowa, z aluminium, zawieszenia: przód – widelec upside-down, 43 mm, reg. napięcie wstępne sprężyn i tłumienie odbicia, tył – 1-ramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator, reg. napięcie wstępne sprężyny i tłumienie odbicia. |
Wymiary i masy |
Dług. 2250 mm, rozstaw osi 1545 mm, masa 268 kg, ładowność 195 kg, wysokość kanapy 800 mm, pojemność zb. paliwa 18,5 l. |