[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
3.3

Motocykle dla początkujących, czyli pojedynek używanych: Yamaha MT-07 vs Suzuki SV 650 A

Yamaha MT-07 zdobyła serca motocyklistów swoim silnikiem i nietuzinkowym designem, a Suzuki SV 650 to od dawna mocny zawodnik w kategorii niedrogich nakedów. Który warto kupić jako motocykl używany?

Yamaha MT-07

Suzuki SV 650 A

Produkcja: od 2014 r., R2 o poj. 690 cm3; moc 75 KM; maks. moment obr. 69 Nm; masa z płynami 184 kg, poj. zb. paliwa 14 l Produkcja: od 2016 r. (wcześniej od 1999 r.), V2 645 cm3; 76 KM; maks. mom. obr. 66 Nm; masa z płynami 199 kg, zb. paliwa 13,8 l
Zalety Największe zalety MT-07 to trwały i niezawodny silnik, nowoczesny i nietuzinkowy wygląd oraz sporo charakteru i ikry. Rzędowa dwójka oferuje dużo frajdy z jazdy i soczystego momentu obrotowego. Pozycja za sterami jest optymalna.   Zalety To motocykl znany od lat. Przyjazny i niezawodny, sprawdzony przez lata silnik, przyjemna pozycja za sterami oraz ergonomia na co dzień i dla początkujących, niewielkie spalanie. Mocno uniwersalny sprzęt dla każdego. Całkiem nieźle wyposażone zegary.
Wady Zacznijmy od tego, że pasażer mógłby siedzieć wygodniej. Przy bardziej dynamicznej jeździe zawieszenia potrafią mieć słabszy moment pod względem stabilności. Wadą mógłby być brak jakiejkolwiek elektroniki, ale w tego typu motocyklu to właściwie zaleta. Wady Trochę brak mu pazura, choć osiągi są podobne do tych z MT. Dźwięk silnika jest mocno tłumiony przez brzydki tłumik. Zawieszenia są zbyt miękkie, a tyczy się to przede wszystkim przodu. Kanapa nie należy do najwygodniejszych.
Osiągi Silnik MT jest charakterny i ma 69 Nm momentu obrotowego – to więcej niż Suzuki. Pod względem mocy Yamaha nieznacznie przegrywa (ma 75 KM). 3,8 s do setki, 6,9 do 140 km/h. Dobra elastyczność i spalanie ok. 4 l/100 km. Prędkość maks. – 207 km/h. Osiągi Solidna V-dwójka, którą ma też V-Strom, w SV gra soczyściej. 76 KM i 66 Nm – to pozwala jeździć żwawo i dynamicznie. O sporcie raczej zapomnij: 3,9 do setki i maksymalna prędkość około 205 km/h. Za to jest oszczędny – nawet poniżej 4 l/100 km.
Design Yamaha, wchodząc z serią MT, wprowadziła na rynek zupełnie nową stylistykę dla nakedów. Wyglądają lekko, odrobinę pokracznie, ale na pewno odmiennie niż dotychczas. Płaska lampa, cienki zadupek i ostre linie oraz odcięcie od stylistyki serii FZ. Ja jestem na tak. Design Krótko – szału nie ma, tragedii też. Poprzednik wydawał się bardziej charakterny, a ten to połączenie SV-a i Gladiusa. Niby klasyczny, ale nie do końca, gładkie, miękkie linie powodują, że wygląd jest trochę mdły. Ale przecież jeden lubi ogórki, drugi...
Debiut dekady. Już od debiutu w 2014 r. MT-07 był skazany na sukces. Fajne brzmienie, ciekawy wygląd i niezłe osiągi robiły robotę, ale najlepsza była cena poniżej 30 000 zł. Paradoksalnie te motocykle dziś trzymają cenę – nie znajdziesz dobrej sztuki poniżej 15 000 zł. To solidny, przyjemny i wart swoich pieniędzy motocykl. Stary Wiarus. SV jest w ofercie Suzuki od zawsze. To taki solidny żołnierz, sierżant, który nigdy nie awansuje wyżej. Wszystko robi poprawnie i na czas, można na nim polegać, ale nigdy nie wyróżnia się w żadnej dziedzinie. Taka jest SV-ka. Niezawodna, uniwersalna i komfortowa, ale brakuje jej charakteru. Musi uznać wyższość MT.

 

Zobacz również: A może bardziej od nakedów kręcą cię ciężkie choppery? Oto pojedynek amerykańskich rywali z ponadstuletnią historią. Czy warto zainteresować się używanym Indianem Scoutem i jak wypada on na tle sprawdzonego Harleya-Davidsona Sportstera 48? 

REKLAMA

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij