REKLAMA

Motocykle dla początkujących, czyli pojedynek używanych: Yamaha MT-07 vs Suzuki SV 650 A

Yamaha MT-07 zdobyła serca motocyklistów swoim silnikiem i nietuzinkowym designem, a Suzuki SV 650 to od dawna mocny zawodnik w kategorii niedrogich nakedów. Który warto kupić jako motocykl używany?

Motor Presse Polska

Yamaha MT-07

Suzuki SV 650 A

Produkcja: od 2014 r., R2 o poj. 690 cm3; moc 75 KM; maks. moment obr. 69 Nm; masa z płynami 184 kg, poj. zb. paliwa 14 l Produkcja: od 2016 r. (wcześniej od 1999 r.), V2 645 cm3; 76 KM; maks. mom. obr. 66 Nm; masa z płynami 199 kg, zb. paliwa 13,8 l
Zalety Największe zalety MT-07 to trwały i niezawodny silnik, nowoczesny i nietuzinkowy wygląd oraz sporo charakteru i ikry. Rzędowa dwójka oferuje dużo frajdy z jazdy i soczystego momentu obrotowego. Pozycja za sterami jest optymalna.
Motor Presse Polska
 
Motor Presse Polska
Zalety To motocykl znany od lat. Przyjazny i niezawodny, sprawdzony przez lata silnik, przyjemna pozycja za sterami oraz ergonomia na co dzień i dla początkujących, niewielkie spalanie. Mocno uniwersalny sprzęt dla każdego. Całkiem nieźle wyposażone zegary.
Wady Zacznijmy od tego, że pasażer mógłby siedzieć wygodniej. Przy bardziej dynamicznej jeździe zawieszenia potrafią mieć słabszy moment pod względem stabilności. Wadą mógłby być brak jakiejkolwiek elektroniki, ale w tego typu motocyklu to właściwie zaleta.
Motor Presse Polska
Motor Presse Polska
Wady Trochę brak mu pazura, choć osiągi są podobne do tych z MT. Dźwięk silnika jest mocno tłumiony przez brzydki tłumik. Zawieszenia są zbyt miękkie, a tyczy się to przede wszystkim przodu. Kanapa nie należy do najwygodniejszych.
Osiągi Silnik MT jest charakterny i ma 69 Nm momentu obrotowego – to więcej niż Suzuki. Pod względem mocy Yamaha nieznacznie przegrywa (ma 75 KM). 3,8 s do setki, 6,9 do 140 km/h. Dobra elastyczność i spalanie ok. 4 l/100 km. Prędkość maks. – 207 km/h.
Motor Presse Polska
Motor Presse Polska
Osiągi Solidna V-dwójka, którą ma też V-Strom, w SV gra soczyściej. 76 KM i 66 Nm – to pozwala jeździć żwawo i dynamicznie. O sporcie raczej zapomnij: 3,9 do setki i maksymalna prędkość około 205 km/h. Za to jest oszczędny – nawet poniżej 4 l/100 km.
Design Yamaha, wchodząc z serią MT, wprowadziła na rynek zupełnie nową stylistykę dla nakedów. Wyglądają lekko, odrobinę pokracznie, ale na pewno odmiennie niż dotychczas. Płaska lampa, cienki zadupek i ostre linie oraz odcięcie od stylistyki serii FZ. Ja jestem na tak.
Motor Presse Polska
Motor Presse Polska
Design Krótko – szału nie ma, tragedii też. Poprzednik wydawał się bardziej charakterny, a ten to połączenie SV-a i Gladiusa. Niby klasyczny, ale nie do końca, gładkie, miękkie linie powodują, że wygląd jest trochę mdły. Ale przecież jeden lubi ogórki, drugi...
Debiut dekady. Już od debiutu w 2014 r. MT-07 był skazany na sukces. Fajne brzmienie, ciekawy wygląd i niezłe osiągi robiły robotę, ale najlepsza była cena poniżej 30 000 zł. Paradoksalnie te motocykle dziś trzymają cenę – nie znajdziesz dobrej sztuki poniżej 15 000 zł. To solidny, przyjemny i wart swoich pieniędzy motocykl. Stary Wiarus. SV jest w ofercie Suzuki od zawsze. To taki solidny żołnierz, sierżant, który nigdy nie awansuje wyżej. Wszystko robi poprawnie i na czas, można na nim polegać, ale nigdy nie wyróżnia się w żadnej dziedzinie. Taka jest SV-ka. Niezawodna, uniwersalna i komfortowa, ale brakuje jej charakteru. Musi uznać wyższość MT.

 

Zobacz również: A może bardziej od nakedów kręcą cię ciężkie choppery? Oto pojedynek amerykańskich rywali z ponadstuletnią historią. Czy warto zainteresować się używanym Indianem Scoutem i jak wypada on na tle sprawdzonego Harleya-Davidsona Sportstera 48? 

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Poręczność, dynamika i przydatność do codziennej eksploatacji – tymi cechami FireBlade zdobył serca motocyklistów. Czy warto rozważyć przedostatnie wcielenie jako kandydata na motocykl używany? Sprawdzamy stan Bladego po 50 000 km.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA