[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Motocykle używane: Honda Transalp 700 vs Suzuki V-Strom 650

Jeśli myślisz nad motocyklem, który zawiezie cię do pracy, a w razie czego będziesz mógł zapakować na niego dobytek i drugą połówkę, by ruszyć w podróż życia – dobrze trafiłeś. Porównujemy dwóch uniwersalnych żołnierzy: Honda Transalp vs Suzuki V-Strom.

 

Suzuki DL 650 V-Strom

Honda XL 700 V Transalp

Produkcja: 2003–2011 r., V2 o poj. 645 cm3; moc 68 KM; maks. moment obr. 60 Nm; masa z płynami 221 kg, poj. zb. paliwa 22 l Produkcja: 2008–2012 r., V2 o poj. 680 cm3; moc 60 KM; maks. moment obr. 60 Nm; masa z płynami 221 kg, poj. zb. paliwa 17 l
Mocne strony Uniwersalny, trwały i oszczędny silnik (nawet 4 l/100 km), całkiem wygodne siodło (nieco gorsze dla pasażera), niezła ochrona przed wiatrem i świetna poręczność. Czytelne zegary i wygodna pozycja za sterami. Genialny w mieście. Mocne strony Bardzo skuteczne hamulce z ABS-em i niezawodny silnik decydują o tym, że wielu motocyklistów wciąż podróżuje Transalpami. Kanapa jest tak wygodna, że przejedziesz setki kilometrów za jednym zamachem.
Słabe strony Osiągami nie poraża (o tym poniżej), dźwiękiem z wydechu również. Jest ciuchutki i niepozorny. Nieco za miękkie zawieszenia mogą przysporzyć nerwów na zakrętach. Reflektory przeciętnie oświetlają drogę w nocy.  Słabe strony Tylne zawieszenie (dobija i jest zbyt miękkie) zwłaszcza w czasie jazdy z pasażerem, dość duże zużycie paliwa (przy spokojnej jeździe nawet ponad 5 l/100 km), przy przeciętnych osiągach. I ten zegar...
Osiągi 68 KM i 60 Nm – z butów to nie wyrywa, ale pozwala sprawnie i dynamicznie przemieszczać się. 140–160 km/h na trasie nie stanowi problemu, jednak powyżej 130 km/h spalanie wyraźnie rośnie – nawet do 6 l na setkę. Osiągi Flegmatyczny to za dużo powiedziane, ale osiągi (nieco ponad 170 km/h prędkości maks., 5,1 s do setki) niewątpliwie d... nie urywają. Jednak to nie wyścigówka, a niewysilony silnik jest niemal niezniszczalny.
Design Bądźmy szczerzy, V-Strom nigdy nie był piękny, choć są i tacy, którym podobają się jego kanciaste linie. Przede wszystkim miał być praktyczny i taki jest. To i tak najładniejsze wcielenie V-Stroma (może poza ostatnim) ever. Design Mało które turystyczne enduro można nazwać ładnym motocyklem, jednak Transalp broni się pod tym względem. Część konserwatywnych fanów modelu może mieć na ten temat odmienne zdanie.
Mrówka. Prawdziwy pracuś – sumiennie wykonuje swoje zadania, a przy tym nie narzeka, nie buntuje się i można na niego liczyć. Niezłe jak na małe turystyczne enduro osiągi, wygoda, duży zasięg i niewielkie spalanie. A przy tym mnóstwo frajdy na krętych górskich drogach. Nic dziwnego, że jest tak popularny! Osiołek. Świetny, poczciwy i naprawdę dzielny motocykl dla podróżnika. Możliwości off-roadowe ograniczają się do szutrowych dróg bocznych, a poza tym jest za bardzo łakomy na paliwo i brakuje mu 6. biegu. Poprzednie wersje są w Polsce wciąż popularniejsze niż ostatnie wcielenie.

Zobacz również 8 propozycji na pierwszy motocykl - www.motocykl-online.pl/testy/Osiem-propozycji-na-pierwszy-motocykl,8573,1

REKLAMA

Jak przedłużyć sobie sezon? Wystarczy zainwestować w porządne ciuchy! www.motocykl-online.pl/newsy/REV-IT-przewaga-dzieki-technice,12691,1 

zobacz galerię

Zobacz również:
Na ponad 10-letnim ścigaczu amatorzy będą znakomicie bawić się na torze. Sprawdziliśmy, ile to kosztuje.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij