Motocykle używane: Honda XL 1000 V Varadero kontra Aprilia ETV 1000 Caponord

Ani Aprilia Caponord, ani Honda Varadero nie nadawały się w teren. Mimo to na początku nowego wieku oba mastodonty brały udział w budowaniu renomy turystycznych enduro. Który lepiej oparł się upływowi czasu?

Motocykl używany Honda XL 1000 V Varadero Aprilia ETV 1000 Caponord motor-presee polska

 

Aprilia ETV 1000 Caponord

Prod.: 2001-2013 r., silnik V2, poj. 998 cm3; moc 98 KM; maks. moment obr. 90 Nm; masa własna 215 kg, poj. zb. paliwa 25 l
ZALETY
Motocykl używany Aprilia ETV 1000 Caponordmotor-presee polska
Pierwszy Caponord był wygodnym, dużym i szybkim motocyklem turystycznym. Niezłe prowadzenie, duża dynamika, komfortowa kanapa, przyzwoite wyposażenie (nawet sprzęgło antyhoppingowe) i dobra ochrona przed wiatrem to jego mocne strony.
WADY
Motocykl używany Aprilia ETV 1000 Caponordmotor-presee polska
Niestety Caponord cierpiał na wiele chorób wieku dziecięcego – mocno szwankowała elektryka, w tym alternatory, i kosze sprzęgła, a ogólna jakość wykonania wołała o pomstę do nieba. Lifting w 2004 roku poprawił wiele, ale smród pozostał.
OSIĄGI
Motocykl używany Aprilia ETV 1000 Caponordmotor-presee polska
Mocny, dynamiczny, ale też szorstko pracujący V2 Rotaxa wibrował podczas ostrej jazdy, ale ten silnik był jednym z najbardziej dynamicznych w klasie, bez trudu kładąc na łopatki GS-y. Ponadto Capo był paliwożerny – potrafił wypić nawet 8 l na setkę.
DESIGN I JAKOŚĆ WYKONANIA
Motocykl używany Aprilia ETV 1000 Caponordmotor-presee polska
Za sprawą obszernych owiewek ETV 1000 wyglądał na znacznie cięższego niż był w rzeczywistości. Do dziś wygląda nieźle. Niestety jakość wykonania nigdy nie była jego mocną stroną zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym.
LOVE & HATE. Caponord wzbudza skrajne emocje. Podobno ich właściciele cieszą się dwa razy – kiedy kupują i kiedy sprzedają. To dynamiczny i wygodny motocykl podróżniczy, ale mnogość chochlików w elektryce i skomplikowany serwis trochę go przekreśliły. Nowsze roczniki spisują się pod tym względem znacznie lepiej.

 

Honda XL 1000 V Varadero

Prod.: 2001-2010 r., silnik V2, poj. 996 cm3; moc 93 KM; maks. moment obr. 98 Nm; masa własna 244 kg, poj. zb. paliwa 24 l
ZALETY
Motocykl używany Honda XL 1000 V Varaderomotor-presee polska
Varadero to świetny, wygodny i mocarny turystyk, z niezłą ochroną przed wiatrem, a przede wszystkim trwały i z dobrymi osiągami. Warto szukać wersji po lifcie, paliła trochę mniej i miała 6-biegową skrzynię biegów. Używki są zwykle dobrze wyposażone.
WADY
Motocykl używany Honda XL 1000 V Varaderomotor-presee polska
XLV 1000 jest ciężkim motocyklem, a zawieszenia są miękkie, co sprawia, że możesz zapomnieć o jeździe w terenie. Do tego silnik jest paliwożerny. Inne wady to podatność na korozję (zwłaszcza wydechu) i klasyczne problemy z regulatorem napięcia.
OSIĄGI
Motocykl używany Honda XL 1000 V Varaderomotor-presee polska
Silnik pochodzący z VT Firestorma ma wystarczająco dużego kopa, by dwie osoby z bagażami zawieźć na koniec świata, a do tego jest trwały i stosunkowo prosty w obsłudze. Lubi wypić – podobnie jak Capo spokojnie łyknie 8 i więcej litrów na 100 km.
DESIGN I JAKOŚĆ WYKONANIA
Motocykl używany Honda XL 1000 V Varaderomotor-presee polska
Jakość wykonania i trwałość elementów Varadero są nieporównywalnie lepsze od tych w Caponordzie, dlatego też ,,Wiadro” jest znacznie popularniejsze. Niestety, nudnawy wygląd nie porywa, choć zadziwiająco dobrze opiera się upływowi czasu.
WIADRO. Miało zastąpić Afrikę Twin, ale nie powtórzyło jej sukcesu – winić za to można dużą masę, spalanie i przeciętne zawieszenia. Dziś to ceniony motocykl turystyczny, ale warto rozglądać się za maszynami z ostatnich lat produkcji, wyposażonymi w C-ABS. Niech cię nie zdziwią 6-cyfrowe przebiegi – to norma.

 

 

 

Zobacz również:
REKLAMA