Aprilia ETV 1000 Caponord |
Prod.: 2001-2013 r., silnik V2, poj. 998 cm3; moc 98 KM; maks. moment obr. 90 Nm; masa własna 215 kg, poj. zb. paliwa 25 l |
ZALETY![]() |
Pierwszy Caponord był wygodnym, dużym i szybkim motocyklem turystycznym. Niezłe prowadzenie, duża dynamika, komfortowa kanapa, przyzwoite wyposażenie (nawet sprzęgło antyhoppingowe) i dobra ochrona przed wiatrem to jego mocne strony. |
WADY![]() |
Niestety Caponord cierpiał na wiele chorób wieku dziecięcego – mocno szwankowała elektryka, w tym alternatory, i kosze sprzęgła, a ogólna jakość wykonania wołała o pomstę do nieba. Lifting w 2004 roku poprawił wiele, ale smród pozostał. |
OSIĄGI![]() |
Mocny, dynamiczny, ale też szorstko pracujący V2 Rotaxa wibrował podczas ostrej jazdy, ale ten silnik był jednym z najbardziej dynamicznych w klasie, bez trudu kładąc na łopatki GS-y. Ponadto Capo był paliwożerny – potrafił wypić nawet 8 l na setkę. |
DESIGN I JAKOŚĆ WYKONANIA![]() |
Za sprawą obszernych owiewek ETV 1000 wyglądał na znacznie cięższego niż był w rzeczywistości. Do dziś wygląda nieźle. Niestety jakość wykonania nigdy nie była jego mocną stroną zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym. |
LOVE & HATE. Caponord wzbudza skrajne emocje. Podobno ich właściciele cieszą się dwa razy – kiedy kupują i kiedy sprzedają. To dynamiczny i wygodny motocykl podróżniczy, ale mnogość chochlików w elektryce i skomplikowany serwis trochę go przekreśliły. Nowsze roczniki spisują się pod tym względem znacznie lepiej. |
Honda XL 1000 V Varadero |
Prod.: 2001-2010 r., silnik V2, poj. 996 cm3; moc 93 KM; maks. moment obr. 98 Nm; masa własna 244 kg, poj. zb. paliwa 24 l |
ZALETY![]() |
Varadero to świetny, wygodny i mocarny turystyk, z niezłą ochroną przed wiatrem, a przede wszystkim trwały i z dobrymi osiągami. Warto szukać wersji po lifcie, paliła trochę mniej i miała 6-biegową skrzynię biegów. Używki są zwykle dobrze wyposażone. |
WADY![]() |
XLV 1000 jest ciężkim motocyklem, a zawieszenia są miękkie, co sprawia, że możesz zapomnieć o jeździe w terenie. Do tego silnik jest paliwożerny. Inne wady to podatność na korozję (zwłaszcza wydechu) i klasyczne problemy z regulatorem napięcia. |
OSIĄGI![]() |
Silnik pochodzący z VT Firestorma ma wystarczająco dużego kopa, by dwie osoby z bagażami zawieźć na koniec świata, a do tego jest trwały i stosunkowo prosty w obsłudze. Lubi wypić – podobnie jak Capo spokojnie łyknie 8 i więcej litrów na 100 km. |
DESIGN I JAKOŚĆ WYKONANIA![]() |
Jakość wykonania i trwałość elementów Varadero są nieporównywalnie lepsze od tych w Caponordzie, dlatego też ,,Wiadro” jest znacznie popularniejsze. Niestety, nudnawy wygląd nie porywa, choć zadziwiająco dobrze opiera się upływowi czasu. |
WIADRO. Miało zastąpić Afrikę Twin, ale nie powtórzyło jej sukcesu – winić za to można dużą masę, spalanie i przeciętne zawieszenia. Dziś to ceniony motocykl turystyczny, ale warto rozglądać się za maszynami z ostatnich lat produkcji, wyposażonymi w C-ABS. Niech cię nie zdziwią 6-cyfrowe przebiegi – to norma. |