Jesteś fanem Mad Maxa? Na pewno nie przejdziesz więc obojętnie obok Mavericka X3. Ten kanadyjski sportowy side-by-side wygląda kosmicznie! Światła na LED-ach, niska i szeroka sylwetka oraz kanciasty design – już sam wygląd wzbudza respekt. Z drugiej strony, jeśli jesteś motocyklistą, moc 154 KM i masa 676 kg nie zrobią na tobie większego wrażenia. Podobnie jak przyspieszenie podstawowej wersji, która od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,9 s.
Wszystkie te zastrzeżenia szlag trafi w momencie, gdy siądziesz za sterami. Mimo nisko poprowadzonej klatki wsiadasz swobodnie – nie uderzysz kaskiem. Regulacja wysokości i odległości fotela spodoba się zarówno niskim, jak i wysokim. No tak, ale ten sam producent dostarcza fotele dla Ferrari. Pamiętaj tylko o zapięciu pasów, bo jeśli tego nie zrobisz, Maverick pojedzie max 20 km/h...
Turbo na trzy gary
Przekładnia CVT kojarzy ci się głównie ze skuterami? Po wybraniu tybu H i wciśnięciu gazu do podłogi błyskawicznie o tym zapomnisz. Rotax skonstruował trzycylindrowy silnik rzędowy, który wspomaga turbina. Po dźwięku z wydechu nie uwierzysz, że ma on pojemność raptem 900 cm3, natomiast od ok. 3000 obr/min przyspieszenie po prostu wbije cię w fotel. To wrażenie spotęguje jazda w terenie – amortyzatory Fox 2.5 Podium RC2 o ponadpółmetrowym skoku (to najwięcej w historii, jeśli chodzi o UTV-y) zapewniają spokój na pokładzie i zaskakujące możliwości.
Gładko i to pełnym ogniem pokonasz takie przeszkody, że nigdy byś nie uwierzył. Kierownica ma wspomaganie, więc nie będziesz z nią walczył. Na trudniejszy teren masz w rękawie kilka asów – od większego przełożenia (L) zaczynając, przez napęd na cztery koła, na blokadzie dyferencjału kończąc. Zachwycą cię również hamulce sprzężone jak w samochodzie – cztery wentylowane tarcze współpracują z dwutłoczkowymi zaciskami. Ważne: układ hamulcowy ma dwa niezależne obwody, dzięki czemu np. w razie uszkodzenia przodu zahamujesz tyłem.
120 klocków
Kokpit wygląda ascetycznie. Jest tam niemal tylko to, co absolutnie niezbędne. Między klasyczne okrągłe analogowe prędkościomierz i obrotomierz wkomponowano (również okrągły) wyświetlacz LCD. Powtórzono na nim informację o prędkości, oprócz tego pokazuje on wybrany tryb jazdy, temperaturę cieczy chłodzącej, poziom paliwa oraz ma licznik wraz z przebiegiem dziennym. Ukłonem w stronę Amerykanów i kawy Starbucks są uchwyty na kubki...
Chciałbym, żeby obok motocykli stało w moim garażu takie cudo, i to najlepiej w najbardziej sportowej wersji X3 X RS. Niestety, oprócz wysokiej ceny (ok. 120 000 zł) sprawę ciut może skomplikować brak homologacji.

Maverick X3 wygląda jakby przed chwilą zjechał z planu filmowego Mad Maxa. Czad!
Dane techniczne
SILNIK
Budowa: czterosuwowy, chłodzony cieczą, trzycylindrowy, rzędowy z turbodoładowaniem
Przeniesienie napędu: przekładnia CVT, tryby: L/H/N/R/P, do wyboru napęd na jedną lub dwie osie 2WD/4WD z blokadą dyferencjału.
Pojemność skokowa 900 cm3
Moc maksymalna 154 KM
Podwozie
Rama: stalowa
Zawieszenia: przód – podwójne wahacze A-arm ze stabilizatorami, amortyzatory Fox 2.5 Podium RC2 z pełną regulacją, tył – wahacze TTX ze stabilizatorami, amortyzatory Fox 2.5 Podium RC2 z pełną regulacją.
Hamulce: przód – dwie tarcze, śr. 262 mm, zaciski dwutłoczkowe, tył – dwie tarcze, śr. 248 mm, zaciski dwutłoczkowe.
Koła 14 cali, aluminiowe
Skoki zawieszeń p/t 508/508 mm
Opony przód Maxxis Bighorn 2.0 29 x 9 x 14
Opony tył Maxxis Bighorn 2.0 29 x 11 x 14
WYMIARY I MASY
Dł./szer./wys. 3327/1625/1676 mm
Rozstaw osi 2591 mm
Prześwit 356 mm
Masa własna 675,9 kg
Pojemność zbiornika paliwa 40 l
Ceny (jesień 2016)
Maverick X3 103 200 zł
Maverick X3 X ds 111 800 zł
Maverick X3 X rs 120 400 zł