To jeden z tych sprzętów, z którymi do zaprzyjaźnienia się potrzebujesz kilku kilometrów asfaltu – nie więcej. Na pierwszy rzut oka wygląda dość pokracznie: ma nieproporcjonalnie duży przód, wielki chromowany grill i maleńkie koła. To mi się nie podoba.
Mija mi, gdy wybiegam z redakcji. W głowie mam tylko jedno: szybko i wygodnie dojechać do domu. Wrzucam laptop pod kanapę – gdzie jest dość miejsca nawet na większe zakupy – zapinam kask i ognia. Teraz CityStar prezentuje się o wiele lepiej.
Zapominam o braku miejsca
i kierownicy dotykającej kolana przy byle zakręcie. Krzesłowa pozycja jest wygodna, podobnie zresztą jak stopniowana, choć niedzielona kanapa. Fajnie, że pomyślano o małym schowku, do którego wejdzie nawet spory portfel, i o gniazdku zapalniczki, dzięki któremu doładuję telefon.
Gdy tak sobie wygodnie jadę przez miasto, nie przeszkadzają mi zaledwie 13-calowe koła, bo zawieszenia bez problemu łykają wrocławskie dziury. Nawet gdy zabierzesz pasażera, pojedynczy amortyzator daje radę. Co prawda skuterem nieco buja, ale można się do tego przyzwyczaić.
Największą niespodzianką jest silnik. Niby żaden cud: zwykła pięćdziesiątka chłodzona powietrzem. Nie ma wtrysku paliwa, jest zwykły gaźnik z automatycznym ssaniem. Jeśli odblokujesz silnik, pojedziesz nawet 75 km/h. Ruszając spod świateł, możesz być pewien, że zawsze będziesz zwycięzcą.
Niemiło przy dystrybutorze
Jeśli myślałeś, że mały silnik oznacza małe zużycie paliwa, jesteś w błędzie. Oddławiony Peugeot pije jak smok! W mieście łyka nawet 4,5 l/100 km. Dlatego jeśli możesz, bo masz prawko A1 lub B, wybierz „125”. Jest niewiele droższa i występuje w dwóch wersjach: z chłodzeniem powietrzem za 12 990 zł oraz chłodzona cieczą i zasilana wtryskiem za 15 490 zł.
Dane techniczne | Peugeot Citystar 50 |
SILNIK | |
Budowa | chłodzony powietrzem, jednocylindrowy, dwusuwowy. |
Elektryka | akumulator 12 V |
Przeniesienie napędu | sprzęgło odśrodkowe, przekładnia CVT. |
Śr. cylindra x skok tłoka | 39,9 x 39,8 mm |
Pojemność skokowa | 49 cm3 |
Moc maksymalna | 4,5 KM (3,4 kW) przy 6600 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 4,6 Nm przy 5800 obr/min |
PODWOZIE | |
Rama | stalowa |
Zawieszenia | przód – widelec teleskopowy, tył – pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyn. |
Hamulce | przód – jedna tarcza, śr. 240 mm, zacisk dwutłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 190 mm. |
Rozmiary opon p/t | 120/70-13 / 130/60-13 |
WYMIARY I MASY | |
Długość | 1985 mm |
Szerokość | 750 mm |
Wysokość | 1300 mm |
Rozstaw osi | 1410 mm |
Wysokość kanapy | 795 mm |
Masa własna | 125 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 6,8 l |
CENA | 12 490 zł |
Wyposażenie | |
Schowek na kask | ![]() |
Schowek na drobiazgi | ![]() |
Bagażnik | ![]() |
Topcase | ![]() |
Szyba | ![]() |
Blokada kierownicy | ![]() |
Zegarek | ![]() |
Licznik przebiegu dziennego | ![]() |
Podstawka centr./boczna | ![]() ![]() |
Komentarze