[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.2

Peugeot Django 125 - Django na 100 000 sposobów

Django to bohater westernu Quentina Tarantino, lecz także klasyczny skuter Peugeota.

Peugeot Django 125 Peugeot Django 125 Evasion

Pierwowzorem Peugeota Django 125 był S55 – pierwszy w historii skuter Peugeota, produkowany w latach 50. XX wieku. Django w wersji Evasion, który trafił do nas na test, ma klasyczny styl, biało-czerwone (a jak!) malowanie, utrzymaną w klimacie kanapę, chromowany bagażnik i niską szybę. Nie będzie przesadą nazwanie Django kameleonem, bo możesz go przerabiać, tuningować i stylizować według własnego uznania, korzystając z części z katalogu akcesoriów. Producent twierdzi, że można go przerobić na ponad 100 000 sposobów!

Ale skupmy się na wersji Evasion. Ładnemu klasycznemu stylowi towarzyszy sporo nowoczesnych rozwiązań technicznych, np. diodowe światło pozycyjne, stopu i kierunkowskazy czy hamulcowy system SBC (zintegrowane oba heble w razie hamowania tyłem). Kokpit o klasycznym sznycie ma analogowy prędkościomierz i wyświetlacz. Ten drugi obsługuje się jednym przyciskiem, który działa nie najskuteczniej, a na dodatek np. zmiana godziny wydaje się niemożliwa.

Peugeot Django 125 Evasion

Do schowka w przedniej owiewce niewiele zmieścisz: telefon lub portfel.

Skuter jest na tyle duży, że nawet taki dryblas jak ja (193 cm) nie ma problemu ze zmieszczeniem się, a kanapa jest duża i wygodna. Podobnie z siedzeniem pasażera – jest spore i komfortowe. W schowku pod kanapą zmieścisz jedynie kask typu jet i jakieś drobiazgi. Na pocieszenie jest jeszcze schowek z przodu, do którego wejdą telefon lub portfel, możesz też skorzystać z bagażnika z przodu lub haczyka na torbę w przekroku.

REKLAMA

REKLAMA

Jesień sprawiła, że silnik sporo pracował na automatycznym ssaniu. Było to irytujące zwłaszcza podczas stania na światłach, gdy doskwierała głośna praca wydechu. Na dodatek silnik nie zawsze utrzymywał stałe niskie obroty na postoju, gdy już się rozgrzał. Na szczęście gdy ruszysz, moc 10,5 KM produkowana przez silnik 125 cm3 żwawo rozpędza Django do nawet 90 km/h. Maksymalnie skuter osiąga licznikową stówkę, co jest godnym wynikiem, ale wymaga cierpliwości. W każdym razie skuter jest dość dynamiczny, a przy tym prowadzi się bardzo lekko i poręcznie. Zawieszenia są na tyle miękkie, że niekiedy dobijają (zwłaszcza przód), ale dają radę, jeśli nie masz zamiaru zaliczać każdej dziury w mieście.

Peugeot Django 125 Evasion

Klasyczne koła i opony z białym lampasem idealnie pasują do skutera retro.

Za co najbardziej chwalę Django? Za tylny hamulec. Wersja Evasion, wyposażona w system SBC, hamowała tyłem na tyle dobrze, że skuter niemal stawał w miejscu. Przedni hebel to na jego tle raczej tylko spowalniacz.
Django udowodnił, że jest charakternym skuterkiem. Mimo że kilka rzeczy w nim irytuje (przedni hamulec, praca silnika na wolnych obrotach, głośny wydech), plusów postawiłem mu dużo więcej. Jest jeszcze kwestia ceny. Niestety, trudno zaliczyć ją do najatrakcyjniejszych. 13 990 zł za „125” to pigułka trudna do przełknięcia. Mimo to Django cieszy się sporą popularnością.

Prędkość maksymalna Średnie zużycie  pojemność zbiornika paliwa
100 km/h 3,0 l/100 km 8,5 l
Dane techniczne Peugeot Django 125
SILNIK  
Budowa: chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4-suwowy, rozrząd SOHC.
Elektryka akumulator 12 V
Przeniesienie napędu: automatyczne sprzęgło odśrodkowe, przekładnia CVT. 
Pojemność skokowa 124,6 cm3
Moc maks. 10,2 KM (7,5 kW) przy 8500 obr/min
   
Podwozie  
Rama z rur stalowych
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 30 mm, tył – amortyzator z tłumieniem olejowym.
Hamulce: przód – jedna tarcza, śr. 200 mm, zacisk dwutłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 200 mm, zacisk jednotłoczkowy.
Rozmiary opon p/t 120/70-12 / 120/70-12
   
WYMIARY I MASY  
Długość 1925 mm
Szerokość 710 mm
Rozstaw osi 1350 mm
Wysokość kanapy 770 mm
Masa własna 135 kg
   
cENA  
od 12 990 zł (Evasion 13 990 zł) 
   
wyposażenie  plus
Schowek na kask  plus
Schowek na drobiazgi  plus
Bagażnik  minus
Topcase  plus
Szyba  plus
Blokada kierownicy  plus
Zegarek  plus
Licznik przebiegu dziennego  plus
Podstawka centr./boczna  plus/plus

zobacz galerię

Zobacz również:
W Triumphie Speed Triple’u walczą ze sobą dwa wilki. Czy oblicze dobra będzie w stanie przysłonić oblicze zła? 150 KM i rzędowa trójka sugerują, że niekoniecznie.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA