[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.1

Peugeot Tweet 125 - z pozoru niepozorny

Takiego skutera nie kupuje się z powodu wyglądu. Jeśli szukasz dobrze jeżdżącej, markowej „125”, na dodatek w dobrej cenie, weź pod uwagę niepozornego Peugeota Tweeta 125.

Nie znajdziesz w nim żadnych z mnóstwa rozwiązań, którymi bywają naszpikowane współczesne „125”. Za to Peugeot Tweet 125 znakomicie jeździ i łyka tylko 3,2 l/100 km, co ma duże znaczenie, gdy wahasz się między skuterem a tramwajem czy autobusem.

Peugeota napędza prosty chłodzony powietrzem silnik z wtryskiem paliwa (norma Euro 4!). Moc 10,5 KM nie wróży niczego dobrego na autostradowych obwodnicach, natomiast w mieście w zupełności wystarczy. Nie ma co ukrywać – Peugeot rozpędza się maksymalnie do 95 km/h i to wszystko, co można z niego wycisnąć. Bardziej spodobało mi się, że dobrze zestrojony wariator umożliwiał dynamiczną jazdę. Jeśli boisz się, że kierowcy będą trąbili na ciebie na każdych światłach, jesteś w błędzie.

REKLAMA
Bez ekstrawagancji. W kokpicie znajdziesz tylko to, co niezbędne – zegarek, przebieg i poziom paliwa. O termometrze możesz zapomnieć.  Jest moc! Dwa hamulce tarczowe (przód i tył) nie tylko świetnie wyglądają, ale też dobrze działają. ABS jest jedynie w przednim kole. 

Lubię skutery na dużych kołach i jest to kolejny argument przemawiający za Tweetem. Dzięki nim mimo wąskich opon przejeżdżanie przez tory tramwajowe czy koleiny nie jest problemem. Skuterem delikatnie buja z prawej na lewą, ale nie mam mowy o niebezpieczeństwie. Kolejnym zaskoczeniem in plus są zawieszenia. W tanim skuterze spodziewałem się czegoś o wiele słabszego.

Mimo że golenie w widelcu mają średnicę grubego flamastra (30 mm), to w połączeniu z dużymi kołami dobrze radzą sobie na wystających studzienkach czy koleinach. Ich ustawienie jest podporządkowane jednemu – komfortowi, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Jeśli o hamulce chodzi, w obu kołach są tarcze o sporej średnicy 226 mm. Żeby się zatrzymać, nie musisz mieć żelaznego uścisku, przy czym precyzja działania jest godna droższych modeli. ABS owszem jest, ale tak jak w wielu prostych skuterach działa tylko na przednie koło. Zanim kupisz Tweeta, warto, abyś wiedział o paru sprawach. Po pierwsze Tweet nie jest dla wysokich. Moje 180 cm powodowały, że mieszczę się na nim na styk. Po drugie, jeśli chciałbyś podładować telefon w drodze do pracy, zrobisz to tylko jeśli zabierzesz ze sobą powerbank. Na Tweeta w tej sprawie nie licz. Choć ma on schowek w przekroku, i to zamykany, nie znajdziesz w nim ani gniazda zapalniczki, ani USB. Na koniec najważniejsze: lepiej od razu zamów centralny kufer (mocowanie masz w standardzie), bo kasku pod kanapą nie schowasz, chyba że będzie to płytki orzeszek.

Sposób na złodzieja. Mały żółty dzyndzel w schowku to dodatkowy wyłącznik zapłonu. Jeśli silnik nie chce odpalić, sprawdź, w jakiej pozycji jest przełącznik.  W schowku pod kanapą zmieścisz co najwyżej mały kask otwarty. W Peugeocie dobrze o tym wiedzą, bo sprzedają Tweeta z płytą do montażu kufra. 

Mimo tych zastrzeżeń, nie mam wątpliwości, że Peugeot Tweet 125 jest niezłym miejskim skuterem. Jeśli na twojej skali przyjemność z jazdy jest wyżej od wyglądu, będziesz zadowolony.

Dane techniczne:

Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, 2 zawory na cylinder, chłodzony powietrzem, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa.
Elektryka: elektryczny rozrusznik, zapłon CDI, akumulator 12 V/6 Ah.
Przeniesienie napędu: automatyczne sprzęgło, bezstopniowa skrzynia CVT.
Śr. cylindra x skok tłoka 52,4 x 57,8 mm
Pojemność skokowa 124,6 cm3
Stopień sprężania 10,6:1
Moc maks. 10,5 KM (8,5 kW) przy 8000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 9,5 Nm przy 7000 obr/min
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, średnica goleni 30 mm, tył – silnik połączony z wahaczem, dwa amortyzatory, regulacja wstępnego napięcia sprężyny.
Hamulce: przód – jedna tarcza, średnica 226 mm, zacisk dwutłoczkowy, tył – jedna tarcza, średnica 226 mm, zacisk jednotłoczkowy.
Rozmiary opon p/t110/70-16 / 110/70-16
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1330 mm
Kąt główki ramy 63°
Skoki zawieszeń p/t 100/75 mm
Wysokość kanapy 770 mm
Masa własna 109 kg
Dopuszczalna masa całkowita 270 kg
Poj. zbiornika paliwa 5,7 l
Cena 9790 zł

 

zobacz galerię

Zobacz również:
W Hondzie CTX 700 N nie znajdziesz podobieństw do kultowych chopperów, ale nie taki był zamiar Hondy. Ma to być przyjazny motocykl dla tych, którym nigdy się nie spieszy. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij