[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.1

Peugeot Tweet 125 - z pozoru niepozorny

Takiego skutera nie kupuje się z powodu wyglądu. Jeśli szukasz dobrze jeżdżącej, markowej „125”, na dodatek w dobrej cenie, weź pod uwagę niepozornego Peugeota Tweeta 125.

Nie znajdziesz w nim żadnych z mnóstwa rozwiązań, którymi bywają naszpikowane współczesne „125”. Za to Peugeot Tweet 125 znakomicie jeździ i łyka tylko 3,2 l/100 km, co ma duże znaczenie, gdy wahasz się między skuterem a tramwajem czy autobusem.

Peugeota napędza prosty chłodzony powietrzem silnik z wtryskiem paliwa (norma Euro 4!). Moc 10,5 KM nie wróży niczego dobrego na autostradowych obwodnicach, natomiast w mieście w zupełności wystarczy. Nie ma co ukrywać – Peugeot rozpędza się maksymalnie do 95 km/h i to wszystko, co można z niego wycisnąć. Bardziej spodobało mi się, że dobrze zestrojony wariator umożliwiał dynamiczną jazdę. Jeśli boisz się, że kierowcy będą trąbili na ciebie na każdych światłach, jesteś w błędzie.

REKLAMA
Bez ekstrawagancji. W kokpicie znajdziesz tylko to, co niezbędne – zegarek, przebieg i poziom paliwa. O termometrze możesz zapomnieć.  Jest moc! Dwa hamulce tarczowe (przód i tył) nie tylko świetnie wyglądają, ale też dobrze działają. ABS jest jedynie w przednim kole. 

Lubię skutery na dużych kołach i jest to kolejny argument przemawiający za Tweetem. Dzięki nim mimo wąskich opon przejeżdżanie przez tory tramwajowe czy koleiny nie jest problemem. Skuterem delikatnie buja z prawej na lewą, ale nie mam mowy o niebezpieczeństwie. Kolejnym zaskoczeniem in plus są zawieszenia. W tanim skuterze spodziewałem się czegoś o wiele słabszego.

Mimo że golenie w widelcu mają średnicę grubego flamastra (30 mm), to w połączeniu z dużymi kołami dobrze radzą sobie na wystających studzienkach czy koleinach. Ich ustawienie jest podporządkowane jednemu – komfortowi, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Jeśli o hamulce chodzi, w obu kołach są tarcze o sporej średnicy 226 mm. Żeby się zatrzymać, nie musisz mieć żelaznego uścisku, przy czym precyzja działania jest godna droższych modeli. ABS owszem jest, ale tak jak w wielu prostych skuterach działa tylko na przednie koło. Zanim kupisz Tweeta, warto, abyś wiedział o paru sprawach. Po pierwsze Tweet nie jest dla wysokich. Moje 180 cm powodowały, że mieszczę się na nim na styk. Po drugie, jeśli chciałbyś podładować telefon w drodze do pracy, zrobisz to tylko jeśli zabierzesz ze sobą powerbank. Na Tweeta w tej sprawie nie licz. Choć ma on schowek w przekroku, i to zamykany, nie znajdziesz w nim ani gniazda zapalniczki, ani USB. Na koniec najważniejsze: lepiej od razu zamów centralny kufer (mocowanie masz w standardzie), bo kasku pod kanapą nie schowasz, chyba że będzie to płytki orzeszek.

Sposób na złodzieja. Mały żółty dzyndzel w schowku to dodatkowy wyłącznik zapłonu. Jeśli silnik nie chce odpalić, sprawdź, w jakiej pozycji jest przełącznik.  W schowku pod kanapą zmieścisz co najwyżej mały kask otwarty. W Peugeocie dobrze o tym wiedzą, bo sprzedają Tweeta z płytą do montażu kufra. 

Mimo tych zastrzeżeń, nie mam wątpliwości, że Peugeot Tweet 125 jest niezłym miejskim skuterem. Jeśli na twojej skali przyjemność z jazdy jest wyżej od wyglądu, będziesz zadowolony.

Dane techniczne:

Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, 2 zawory na cylinder, chłodzony powietrzem, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa.
Elektryka: elektryczny rozrusznik, zapłon CDI, akumulator 12 V/6 Ah.
Przeniesienie napędu: automatyczne sprzęgło, bezstopniowa skrzynia CVT.
Śr. cylindra x skok tłoka 52,4 x 57,8 mm
Pojemność skokowa 124,6 cm3
Stopień sprężania 10,6:1
Moc maks. 10,5 KM (8,5 kW) przy 8000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 9,5 Nm przy 7000 obr/min
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, średnica goleni 30 mm, tył – silnik połączony z wahaczem, dwa amortyzatory, regulacja wstępnego napięcia sprężyny.
Hamulce: przód – jedna tarcza, średnica 226 mm, zacisk dwutłoczkowy, tył – jedna tarcza, średnica 226 mm, zacisk jednotłoczkowy.
Rozmiary opon p/t110/70-16 / 110/70-16
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1330 mm
Kąt główki ramy 63°
Skoki zawieszeń p/t 100/75 mm
Wysokość kanapy 770 mm
Masa własna 109 kg
Dopuszczalna masa całkowita 270 kg
Poj. zbiornika paliwa 5,7 l
Cena 9790 zł

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Dłuższe wheelie, większy poślizg w winklu, jeszcze dziksza jazda: do tej pory KTM Duke jest uznawany za jeden z najbardziej kultowych bike’ów na świecie. Wersja 690 R nie będzie wyjątkiem. Ale czy na pewno?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA