Benelli Leoncino 500 |
Produkcja: od 2017 r., R2, poj. 500 cm3; moc 48 KM; maks. moment obr. 44 Nm; masa własna 207 kg, poj. zb. paliwa 13,5 l |
ZALETY![]() |
Leoncino jest całkiem starannie wykonany, przy użyciu dobrych podzespołów, takich jak zawieszenia Marzocchi czy hamulce Brembo. Motocykl większy niż się wydaje, bardzo przyjemny do codziennej jazdy. Brzmienie z wydechu – miodzio! |
WADY![]() |
Leoncino cierpiał na choroby wieku dziecięcego. Spore wibracje powodowały rozkręcanie się śrubek. Zdarza się pękanie stelaża tablicy (przykręcony na sztywno). Zegary mają słaby kontrast i widoczność, a wskaźnik paliwa oszukuje, aż miło. Kanapa jest zbyt twarda. |
OSIĄGI![]() |
48 KM i 44 Nm umożliwiają dynamiczną jazdę. Benelli rozwija ponad 160 km/h, tyle że ze względu na sporą masę zajmuje mu to dłuższą chwilę. Jeśli masz ciężką rękę, odczujesz to na stacji benzynowej. Przy ostrym traktowaniu pije nawet 6 l na setkę. |
DESIGN I JAKOŚĆ WYKONANIA![]() |
Pod względem stylistyki Włosi spisali się wzorowo. Retronaked wygląda świetnie i ma dopracowane detale. W kwestii jakości wykonania tu i tam można się przyczepić do spawów, śrubek czy spasowania, ale poza tym jest OK. |
WŁOSKI STYL. Benelli Leoncino 500 oferuje naprawdę świetne podzespoły, upakowane w fajną stylistykę za bardzo rozsądne pieniądze. Nowy kosztował 22 000 zł (dziś 27 000), a czteroletnie używki możesz trafić już za 13 000 zł. Dzięki fajnej charakterystyce, basowemu dźwiękowi i stylistyce będziesz zadowolony. |
Bajaj Dominar D400 |
Produkcja: 2016 r., singiel o poj. 373,3 cm3; moc 35 KM; maks. moment obr. 35 Nm; masa własna 182 kg, poj. zb. paliwa 13 l |
ZALETY![]() |
Bajaj to motocykl bardziej pragmatyczny. Oszczędny silnik zapewnia wystarczającą dynamikę, a takie udogodnienia, jak podświetlane przełączniki czy wygodne miejsce dla pasażera i uchwyty na bagaż uprzyjemniają jazdę. Cena gra tu dużą rolę. |
WADY![]() |
Brak markowych podzespołów. Hamulce są przeciętne, zawieszenia tłumią skutecznie, ale brakuje precyzji (szukaj wersji po liftingu z widelcem upside-down). Opony seryjne to porażka, kanapa nie należy do najwygodniejszych, a kokpit nieco oszukuje. |
OSIĄGI![]() |
35 KM przekłada się umiarkowaną dynamikę, ale w mieście Bajaj spisuje się dobrze. Silnik współdzielony z KTM-em pozwala rozpędzić się nawet do około 150 km/h, pracuje przy tym równo i dość oszczędnie obchodzi się z paliwem (4–4,5 l na setkę). |
DESIGN I JAKOŚĆ WYKONANIA![]() |
Design streetfightera wciąż wygląda świeżo. Ładne detale, jak polerowane szprychy kół czy diodowe kierunkowskazy, robią tu robotę. Jakość wykonania jest na przyzwoitym poziomie, choć w używanej sztuce luźne śrubki czy dźwignie nie będą niespodzianką. |
INDIAN STYLE. Indyjska maszynka zadomowiła się w Polsce kilka lat temu i jest ceniona za to, ile motocykla dostajesz za tak umiarkowaną cenę oraz za niewielkie koszty użytkowania. Pierwsza wersja miała wady, które zostały nieco poprawione w wersji po liftingu z 2019 roku. Ceny startują od 10 000 zł. |