REKLAMA

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2

Oto sześć maszyn dla posia­daczy prawa jazdy A2. Każdy z motocykli jest przeznaczony dla innego typu jeźdźca, każdy ma mocne i słabe strony. Porównujemy Kawasaki Z 400, KTM-a 390 Duke, Yamahę YZF-R3, Royal Enfielda Continental GT 650, Triumpha Street Triple S (wersja na A2) i Hondę CMX 500 Rebel.

Nie od dziś wiadomo, że wśród kupujących maszyny na prawo jazdy kategorii A2 jest wiele dziewczyn. Kuszą je łatwa do opanowania moc 48 KM, ale też poczucie bezpieczeństwa, pewności, które zapewnia niska kanapa. Ceną za ten psychologiczny komfort jest
gorsze prowadzenie.

Najlepszym tego przykład to Honda CMX 500 Rebel. Kanapa jest w niej na wysokości 690 mm, ale skok tylnego zawieszenia wynosi zaledwie 95 mm. To znacznie za mało na dziurawe drogi. Trzeba do tego dołożyć kiepskie zestrojenie dwóch amortyzatorów. Nawet podczas spokojnej jazdy po dziurach tylny zawias osiąga granice możliwości, a tłumienie własne opony nie wystarcza. Efekt: uderzenia w kręgosłup, czego przecież nikt nie lubi. Co więcej, pozycja za sterami (stopy wysunięte do przodu) odbiera możliwość amortyzowania dziur przez lekkie uniesienie tyłka nad kanapą. I na tym nie koniec: na nierównościach maszyna prowadzi się nerwowo. Nie jest to wprawdzie niebezpieczne, ale nieprzyjemne na pewno tak. Niewielki prześwit powoduje, że nawet podczas spokojnego latania po winklach podnóżki będą przycierały o asfalt. Nie musisz być doświadczonym motocyklistą, aby tego doświadczyć.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Honda CMX 500 Rebel
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Cyfry są czytelne, najważniejsze informacje szybko dostępne. Czyli wszystko gra? No nie, bo forma co najwyżej taka sobie. / Honda Rebel

Tym, co mnie zaskoczyło na początku testu, było to, że doprowadzenie do zadziałania ABS-u przedniego koła było prawie niemożliwe. Co więcej, do mocnego zahamowania trzeba mieć sporo siły w dłoni, dlatego nie obędzie się bez wspomagania tylnym hamulcem. Na szczęście długie i nie najlżejsze przecież choppery mają tę zaletę, że tylny hebel potrafi mocno skrócić drogę hamowania.

REKLAMA

REKLAMA

O wiele lepszy niż zawiasy jest silnik. Osadzony w charakterystycznej ramie z rur stalowych rzędowy dwucylindrowiec całkiem dynamicznie napędza Hondę. W porównaniu do CB 500 F i CBR 500 R jego moc jest o 2 KM niższa, ponadto poprawiono charakterystykę pracy w środkowym zakresie obrotów. Nie zmienia to faktu, że to serducho jest – jak na choppera – dynamiczne i chętnie wchodzi na obroty, ale i z niższych wychodzi czysto i bez poszarpywań. Jak pokazuje wykres mocy i momentu obrotowego, te umiarkowane osiągi są winą nie silnika, lecz długiego przełożenia całkowitego. Można powiedzieć, że Honda jest bardzo przyjaznym motocyklem, mimo że pod żadnym względem nie wybija się ponad przeciętność.

{% image id= align=left x=340 y=0 %} {% image id= align=left x=340 y=0 %}

Suma wszystkich zalet

– w tej dziedzinie Kawa Z 400 jest daleko z przodu stawki. Bazą dla tego nakeda jest sportowy Ninja 400 z jego mocno wyeksponowanym kanciastym designem, który zadecydował o wyglądzie choćby owiewki kokpitu, przedniego błotnika czy ostrego zadupka.
Nie jest to jednak uliczny zabijaka. Pod względem charakterystyki silnika, własności prowadzenia i komfortu mały zet nie jest tak ostry. Rzędowy dwucylindrowy silnik ma pojemność 399 cm3. To o 78 cm3 więcej niż podobny silnik Yamahy i o 26 cm3 więcej niż singiel KTM-a. Tę przewagę Kawasaki zamienia w liniowy przebieg mocy i wyższy moment obrotowy w dolnym i środkowym zakresie. W połączeniu z niezbyt długim przełożeniem daje to bardzo dobre przyspieszenia i świetną elastyczność.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Prosto nie znaczy brzydko. Oto dowód, że najprostsza z możliwych regulacji – napinacz łańcucha – może wyglądać ładnie./ Honda Rebel
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Tylko na autostrady. Mały skok tylnego zawieszenia i słaba charakterystyka tłumienia – to powoduje, że Rebel wymięka na dziurawym asfalcie./ Honda Rebel

Zawsze kiedy trzeba przyspieszyć z niskich obrotów, zet 400 robi to bez najmniejszych sprzeciwów. Nie wymaga przy tym tak częstego mieszania w skrzyni biegów, jak KTM, Honda, Royal Enfield czy Yamaha. Ponieważ zet jest maszyną dla początkujących, taka charakterystyka to coś w sam raz dla nich.

Kolejna dobra informacja jest taka, że jeśli zdobędziesz już trochę doświadczenia nie musisz zmieniać maszyny. Sportowe korzenie powodują, że dynamiczniejsza jazda nie jest problemem. Maszyna lekko i precyzyjnie wchodzi w zakręty, co jest zasługą precyzyjnych zawieszeń. Nie bez znaczenia jest też spory prześwit w złożeniu. Pasuje do tego niezła skuteczność przedniego hamulca, mimo że ABS, gdy się włączy, pracuje tak sobie.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Gdy funkcja jest ważniejsza od wyglądu, wtedy tłumiki wyglądają tak jak w Hondzie. Są ciche, ale o dyskusyjnej urodzie./ Honda Rebel
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Nie jest to klasyczny chopper oferowany przez Hondę, ale jedyny tej firmy.   / Honda Rebel

REKLAMA

Na Z 400 siedzi się zdecydowanie za nisko. Na dodatek kanapa mocno opada w kierunku zbiornika. To spodoba się niższym bikerom i amazonkom, choć zsuwanie się na zbiornik przy byle okazji jest takim sobie przeżyciem. Nie mam wątpliwości, że wyższa o 20 mm w przedniej, tej węższej części kanapa nie pogorszyłaby komfortu, a jeszcze bardziej ułatwiłaby i uprzyjemniłaby jazdę.
Podczas testu wszystkim podobało się leciutko pracujące sprzęgło. Jeśli jednak jesteś przyzwyczajony do jazdy z jednym palcem na klamce, uważaj, by przez przypadek nie przypalić sprzęgła. Kolejny argumentem przemawiającym na korzyść małego zeta jest jego cena, która w obowiązującej obecnie promocji wynosi 23 300 zł. Kusząca oferta!

„Ten motor podoba mi się najbardziej”

Przypadkowo poznany starszy gość dosiadający Hondy Varadero 125 od razu wskazał powód sukcesu KTM-a 390 Duke’a: „Ten motor podoba mi się najbardziej” – powiedział. Jeśli trafi ci się okazja wyjechania nim na drogę prowadzącą na przełęcz, wystarczy kilka zakrętów, abyś wpadł w motocyklowy trans. Na pytanie, jak było, odpowiesz: „Odjazdowo!”, „Zajebiście!” lub jakoś podobnie.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Kawasaki Z 400
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Gwiezdne wojny. Obrzeże zegarów tchnie urokiem steampunku. / Kawasaki Z 400

Chwilę trwało, zanim uświadomiłem sobie, że nie wszystko jest idealne, że mam powody do krytyki. Pierwszy z nich: przy 6000 obr/min silnik dostaje zadyszki, co widać na wykresie mocy i momentu obrotowego. Drugi: wkurzają nerwowe reakcje silnika na ruch manetką gazu, co jest szczególnie uciążliwe podczas jazdy przez miasto. Ta maszyna nie została zaprojektowana do takiej jazdy. Trzeci: podczas przyspieszania w złożeniu opony Metzeler Sportec M5 wykazują silniejszą tendencję do wpadania w uślizg niż Dunlopy, w które obuto Kawasaki i Yamahę.

Mimo to 390 Duke zaskarbił sobie sporo nie tylko mojej sympatii. Jednym z powodów są hamulce. Wśród maszyn z jedną tarczą hamulcową z przodu w tym teście, Duke zebrał najlepsze opinie za skuteczność i dozowalność. W tym towarzystwie i w tej klasie lepszy jest tylko Triumph, ale ma on dwie tarcze. Poza tym, mimo pełnego temperamentu silnika, KTM okazał się zaskakująco oszczędny. Dzięki temu mimo niewielkiego, bo 11-litrowego zbiornika ma on całkiem porządny zasięg wynoszący 324 km na jednym tankowaniu. Kolejne argumenty na tak to lekko pracująca skrzynia biegów, nie mniej lekko pracujące i dobrze dozowalne sprzęgło.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Ostra stylistyka to cecha wszystkich zetów. Mała kanapa pasażera nie jest szczytem wygody. / Kawasaki Z 400
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Znakiem rozpoznawczym Kawy jest oś tylnego koła zabezpieczona zawleczką. Dzisiaj już nikt tego nie robi. / Kawasaki Z 400

REKLAMA

REKLAMA

390 Duke jest najtańszym motocyklem biorącym udział w tym teście. I mimo że suma zalet innych testowanych bike’ów na A2 nie pozwoliła mu pokonać konkurencji, jest to propozycja warta rozważenia.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Kawasaki Z 400

odrobinę ponad A2

Royal Enfield Continental GT 650 od Interceptora 650 różni się tym, że ma węższą kierownicę, bardziej z tyłu osadzone podnóżki, inny zbiornik paliwa i bardziej płaską kanapę. Hamownia wykazała, że rozwija moc 48,8 KM, co oznacza, że jest o 0,8 KM mocniejszy niż dopuszcza przepis dotyczący kategorii A2. Mimo najwyższej mocy, maszyna zajmuje przedostatnie miejsce pod względem prędkości maksymalnej. Co jest tego powodem? Obstawiam, że wynosząca aż 216 kg masa. Na osłodę indyjski motocykl wykazuje bardzo dobrą elastyczność na ostatnim, piątym biegu podczas rozpędzania się od 60 do 100 km/h. Fajna jest też kultura pracy silnika. W odróżnieniu od pozostałych rzędowych twinów, w tym czopy korbowodowe są przesunięte o 90, a nie o 180O. Silnik pracuje więc jak 90-stopniowa V-dwójka, tyle że nie jest tak dobrze wyważony, jak widlak. Z tego powodu twin napędzający Enfielda otrzymał dwa wałki wyrównoważające. Dzięki nim wibracje docierające do rąk i stóp czujesz jako lekkie i przyjemne pulsowanie.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
przedni reflektor nawiązuje do większych KTM--ów. Tu rządzą LED-y. / KTM 390 Duke

Do tego zestawu idealnie pasują sprzęgło i skrzynia biegów, które obsługuje się lekko i precyzyjnie. Zaskakująco duży wpływ na jazdę w porównaniu z Interceptorem 650 ma zmiana pozycji za kierownicą. Niestety, jest to wpływ niekorzystny. Krótsze ramiona połówek kierownicy wymuszają mocniejsze impulsy przed wjazdami w zakręty. Interceptor prowadził się o wiele lżej. Także hamulce – identyczne pod względem budowy – nie są tak skuteczne, jak w pierwszej maszynie, a i dozowalność cały czas pozostawia sporo do życzenia. Miałem wrażenie, że tłoczki muszą najpierw przebić się przez cienką warstwę gumy, zanim zacisk Bybre (by Brembo) porządnie wgryzie się w tarczę hamulcową.

REKLAMA

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Sporo do zmiany. Amortyzatorowi przydałyby się lepsze reakcje i efektywniejsze tłumienie. / KTM 390 Duke
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
By brembo. Duża tarcza i 4-tłoczkowy zacisk Bybre są gwarancją niezłych opóźnień. / KTM 390 Duke

made in UK

Ukłon w kierunku posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 wykonał też Triumph, włączając do oferty specjalną wersję Street Triple’a. Średnica cylindra pozostała taka jak w silniku napędzającym dawną Daytonę 675, ale skok tłoka został skrócony o 1,1 mm. W ten sposób trzycylindrowiec Streeta pomniejszył pojemność skokową do 660 cm3. Mimo to wystarcza ona do wyciśnięcia z silnika 95 KM, które po zdławieniu mocy do 48 KM kwalifikują motocykl na prawo jazdy A2.
Street Triple S różni się od wersji R i RS m.in. jednokolorowym malowaniem, 2-tłoczkowymi pływającymi zaciskami w przednim hamulcu zamiast 4-tłoczkowych, nieregu­lowanym widelcem i amortyzatorem dysponującym tylko regulacją wstępnego napięcia sprężyny.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Już gdzieś to widziałem. Komputer oferuje zaledwie dwa tryby jazdy: Street i Rain. Wyświetlacz prezentuje tylko najważniejsze informacje. / Triumph Street Triple 675

A jak pracuje skastrowany silnik? Początkowo bardzo przyjemnie. Już na niskich obrotach ma sporego kopa, w pełni wykorzystując przewagę pojemności nad rywalami. Podczas przyspieszania od 60 km/h na ostatnim biegu szybko zostawia inne maszyny daleko w tyle. Podobnie mają się sprawy na drugim biegu podczas przyspieszania z 30 do 80 km/h, co ma miejsce na wyjściach z ciasnych winkli. Najmocniej po piętach depcze mu wtedy KTM, i to mimo wyraźnie niższej mocy.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Nieco mniejsza daytona. W porównaniu do silnika Daytony 675, silnik Street Triple’a S ma pojemność zmniejszoną do 660 cm3.
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Wielkie brawa dla projektantów za dopracowanie detali. Niestety, podbija to cenę maszyny. / Triumph Street Triple

Duża w tym zasługa większej masy Triumpha, być może także to, że nie wykorzystuje on dwóch kucy z limitu dozwolonej mocy maksymalnej. Po zmierzeniu na hamowni 46 KM przy 5400 obr/min krzywa mocy lekko opada i w całym pozostałym zakresie pozostaje, z lekkimi odchyłkami, na takim samym poziomie. Trzycylindrowca można kręcić do ponad 10 000 obr/min, ale niczego to nie zmienia. Lepiej i oszczędniej zmieniać bieg na wyższy przy 6500 obr/min. Najkrótsze podsumowanie byłoby porównaniem go do turbodiesla, który jakimś cudem został zamontowany w motocyklu.

Słabe punkty? Sprzęgło wymaga dużej siły w łapie, a podczas wchodzenia w zakręty Street Triple nie wykazuje większej ochoty do współpracy. Winę za to ponoszą opony. Kapcie Pirelli Diablo Rosso Corsa są z tego znane. Ten drobny problem znika po zmianie gum. Poza tym wszystko jest w jak najlepszym porządku, no, może z wyjątkiem ceny.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Gdyby kryterium zwycięstwa był wygląd zegarów, Royal Enfield wygrałby w cuglach. To dowód, że klasyka się nie starzeje. /Royal Enfield Continental GT

REKLAMA

REKLAMA

najlepszy feedback

Yamaha YZF-R3 jest pełnym ambicji motocyklem sportowym, tyle że z małym silnikiem. Bike bez problemu połyka winkiel za winklem i robi to w takim stylu, że musi zachwycić cię poręcznością i lekkością. Na R-trójce jedziesz mocno pochylony nad zbiornikiem i w zakręcie mimowolnie ześlizgujesz się tyłkiem do wewnątrz zakrętu; początkowo robisz to trochę ostrożnie, potem coraz pewniej. Prześwit w złożeniu oraz kapcie naciągnięte na koła R-trójki pozwalają robić to bez problemu.

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Potężny silnik dokładnie wypełnia przestrzeń między rurami stalowej ramy / Royal Enfield Continental GT
Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Nie daj się zwieść. Amortyzatory wyglądają świetnie, niestety za słabo tłumią odbicia. / Royal Enfield Continental GT

Oczywiście zawieszenia droższych sportowych sześćsetek czy tysiączków reagują precyzyjniej i tłumią o wiele lepiej niż te z podzespołów, których użyto, chcąc obniżyć cenę. Mimo to widelec upside-down i mocowany systemem dźwigni amortyzator wykonują swoją robotę bardzo dobrze.
Będziesz zaskoczony, jak dobrze zawiasy przekazują informacje o tym, co się dzieje na styku opon z asfaltem i na ile możesz sobie pozwolić. Dlatego R-trójkę oceniłem najwyżej pod względem feedbacku. Do sportowego charakteru tej maszynki pasuje charakterystyka silnika. Jednostka napędowa o najmniejszej w tym porównaniu pojemności wymaga najwyższych obrotów, by szybko wystrzelić z zakrętu.

Werdykt

Z testowanych A-dwójek mnie najbardziej spodobał się Triumph. Zapytani o to kumple bez wahania wskazali na Yamahę R3. I u nich, i u mnie Honda zawsze stała na drugim planie. A czy już wiesz, którą maszynę wybrać?

Porównanie: Motocykle na prawo jazdy A2Jorg Kunstle / MPP archiwum
Dane Techniczne Honda CMX 500 Rebel Kawasaki Z 400   KTM 390 Duke Royal Enfield Continental GT 650  Triumph Street Triple S A2 Yamaha YZF-R3
silnik              
Budowa dwucylindrowy, rzędowy dwucylindrowy, rzędowy jednocylindrowy dwucylindrowy, rzędowy trzycylindrowy, rzędowy dwucylindrowy, rzędowy
Średnica gardzieli Wtrysku 2 x 34 mm 2 x 32 mm 1 x 46 mm 2 x 34 mm 3 x 44 mm 2 x 32 mm 2 x 32 mm
Sprzęgło wielotarczowe, mokre, skrzynia 6-biegowa wielotarczowe, mokre, skrzynia 6-biegowa wielotarczowe, mokre, skrzynia 6-biegowa wielotarczowe, mokre, skrzynia 6-biegowa wielotarczowe, mokre, skrzynia 6-biegowa wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa
Śr. cylindra x skok tłoka 67 x 66,8  mm 70 x 51,8 mm 89 x 60 mm 78 x 67,8 mm 76 x 48,5 mm 68,0 x 44,1 mm 68,0 x 44,1 mm
Pojemność skokowa 471 cm3 399 cm3 373 cm3 648 cm3 660 cm3 321 cm3 321 cm3
Stopień sprężania 10,7:1 11,5:1 12,9:1 9,5:1 12,5:1 11,2:1 11,2:1
Moc maksymalna 46 KM (34 kW) przy 8500 obr/min 45 KM (33,4 kW) przy 10 000 obr/min 44 KM (32 kW) przy 9500 obr/min 48 KM (35 kW) przy 7250 obr/min 48  KM (35 kW) przy 11 000 obr/min 42 KM (30,9 kW) przy 10 750 obr/min 42 KM (30,9 kW) przy 10 750 obr/min
Maks. moment obrotowy 43 Nm przy 6500 obr/min 38 Nm przy 8000 obr/min 35 Nm przy 7250 obr/min 52 Nm przy 5250 obr/min 60 Nm przy 5100 obr/min 30 Nm przy 9000 obr/min 30 Nm przy 9000 obr/min
podwozie              
Rama grzbietowa ze stali kratownicowa ze stali kratownicowa ze stali podwójna kołyskowa ze stali grzbietowa z aluminium grzbietowa ze stali grzbietowa ze stali
Śr. goleni widelca upside-down 41 mm 41 mm 43 mm 41 mm 41 mm 37 mm 37 mm
Średnica tarcz Ham. p/t 295/240 mm 310/220 mm 320/230 mm 320/240 mm 310/220 mm 298/220 mm 298/220 mm
Systemy wspomagające ABS ABS ABS ABS ABS, kontrola trakcji ABS ABS
rozmiary felg p/t 3,00 x 16 / 3,50 x 16 2,75 x 17 / 4,00 x 17 3,00 x 17 / 4,00 x 17 2,50 x 18 / 3,50 x 18 3,50 x 17 / 5,50 x 17 2,75 x 17 / 4,00 x 17 2,75 x 17 / 4,00 x 17
Rozmiary opon p/t 130/90 16 / 150/80 R 16 110/70 R 17 / 150/60 R 17 110/70 ZR 17 / 150/60 ZR 17 100/90 18 / 130/70 18 120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17 110/70 17 / 140/70 17 110/70 17 / 140/70 17
wymiary i masy            
Rozstaw osi 1490 mm 1370 mm 1367 mm 1398 mm 1410 mm 1380 mm 1380 mm
Kąt główki ramy 62° 65,5° 65° 66° 65,9° 65,0° 65,0°
Wyprzedzenie 110 mm 92 mm 94 mm 105 mm 100 mm 95 mm 95 mm
Skoki zawieszeń p/t 121/95 mm 120/130 mm 142/150 mm 110/88 mm 110/124 mm 130/125 mm 130/125 mm
Wysokość kanapy1 690 mm 780 mm 820 mm 793 mm 810 mm 780 mm 780 mm
Masa z paliwem1 193 kg 166 kg 165 kg 216 kg 192 kg 173 kg 173 kg
Dopuszczalna Masa Całkowita 361 kg 347 kg 355 kg 408 kg 383 kg 330 kg 330 kg
Poj. zb. paliwa/rezerwa 11,2/– l 14/– l 11/– l 12,5/2,9 l 17,4/– l 14,0/2 l 14,0/2 l
Cena  27 000 zł 25 000 zł 22 369 zł 32 900 zł b.d. 25 900 zł 25 900 zł
Pomiary własne          
Prędkość maksymalna* 155 km/h 181 km/h 160 km/h 170 km/h 182 km/h 182 km/h
Przyspieszenia          
0-100 km/h 6,2 s 5,5 s 5,6 s 5,9 s 5,2 s 5,8 s
0-140 km/h 15,0 s 12,5 s 12,2 s 13,5 s 10,9 s 13,0 s
Elastyczność          
60-100 km/h 8,2 s 6,2 s 7,3 s 6,7 s  3,7 s 8,0  s
100-140 km/h 14,2 s 8,5 s 8,4 s 9,5 s 5,7 s 10,5 s
Zużycie paliwa          
Szosa (l/100 km) 3,7 3,8 3,4 4 4,3 3,5
Zasięg            
Szosa 303 km 368 km 324 km 313 km 405 km 400 km
* – dane producentów        

WYNIKI TESTU

1. Triumph Street Triple S (wersja na A2)
Ten motocykl przeszedł nasz test jak huragan. Wdarł się między konkurentów, wygrał wszystko, co było do wygrania, i z przytupem wskoczył na najwyższe miejsce na podium.

2. Kawasaki Z 400
Kawa jest dobra, właściwie bardzo dobra i co więcej kosztuje przyzwoite pieniądze. Gdybym miał szukać słabych stron, pewnie wskazałbym na przydatność do turystyki.

3. Yamaha YZF-R3
Gdyby jej silnik miał kilkadziesiąt cm3 więcej, mała Yamaha zapewne wskoczyłaby na wyższy stopień podium. Mnie zaskoczyła niesamowita dynamika twina i świetne (jak na tę klasę) zawieszenia.

4. KTM 390 Duke
Pełnemu temperamentu, lekkiemu bike’owi z trudem przychodzi spokojna jazda. Nie jest to najlepszy sprzęt na miasto. W tej maszynie już na pierwszy rzut oka widać gen szaleństwa.

5. Royal Enfield Continental GT 650
Mimo klasycznego wyglądu, nie jest to typowy motocykl retro. Hindusi zastosowali w nim najnowocześniejsze rozwiązania, jakie dotarły do fabryki Royala Enfielda. To jednak nie wystarczy, by pokonać konkurencję.

6. Honda CMX 500 Rebel
Ten bike nie potrzebuje zwycięstw w testach, by zdobyć sporą grupę fanów. Prowadzi się lekko, silnik jest dynamiczny, a wygląd... Dobra, zostawmy ten temat.

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Honda Africa Twin - porównanie kolejnych generacji. Na pierwszy rzut oka są identyczne, wystarczy jednak zajrzeć pod trójkolorowe owiewki, by odkryć, że niektóre rzeczy są nowe, a inne mocno zmienione. jak bardzo Africa Twin z sezonu 2020 różni się od wersji z poprzedniego roku?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA