Porównanie motocykli używanych: Suzuki Bandit 600 VS Honda Hornet 600

Przez wiele lat Suzuki Bandit i Honda Hornet były najpopularniejszymi motocyklami na polskich drogach. Dziś wciąż są to sprzęty solidne, a przy tym też tanie. Który prezentuje się lepiej w bezpośrednim starciu?

Suzuki GSF 600 Bandit Honda Hornet 600 motor-presee polska

 

Suzuki GSF 600 BANDIT (od 2000 r.)

Produkcja: 1996-2005 r., R4, poj. 599 cm3; moc 78 KM; maks. moment obr. 54 Nm; masa własna 220 kg, poj. zb. paliwa 20 l

 

Suzuki GSF 600 Banditmotor-presee polska

ZALETY Jego siła tkwi w prostocie. Silnik jest niewysilony i ma prostą konstrukcję, a do tego jest przewymiarowany, więc trudno go zamordować. Prowadzenie Bandita jest OK, a pozycja za kierownicą neutralna. Dobry dla początkujących i właściwie debiloodporny.

 

Suzuki GSF 600 Banditmotor-presee polska

WADY Największym wrogiem Bandita jest czas, stąd rdzewiejące ramy i wydechy, rozsynchronizowane gaźniki. Nie miał też najlepszych seryjnych hamulców, słabe światło, a łańcuch rozrządu hałasował przy zimnym rozruchu. Zawieszenia są raczej miękkie.

 

Honda Hornet 600motor-presee polska

OSIĄGI Osiągi nigdy nie powalały, ale początkujący nie będą narzekać. 4 sekundy do setki to i dziś niezły wynik. Licznikowe 220 km/h Bandita to realnie około 200. Dolega mu typowa dla starszych ,,japończyków” dziura w mocy do 7000 obr/min, później jest lepiej.

 

Suzuki GSF 600 Banditmotor-presee polska

DESIGN I JAKOŚĆ WYKONANIA Dziś Bandit to nic szczególnego – zgoda, ale kiedyś był łakomym kąskiem, a jego wygląd długo opierał się upływowi czasu. Bike jest wykonany dość siermiężnie, ale solidnie. W końcu to budżetowa maszyna. Dostępny również w wersji S z owiewką.

 

PSZCZOŁA. Osiągi Bandita nie powalają, bike nie porywa designem ani wyposażeniem, ale ciężko pracuje jak pszczoła robotnica. Nawet dziś możesz trafić zadbany egzemplarz, który posłuży wiele lat, jeśli będziesz pilnował serwisów (synchro gaźników, rozrząd). Uważaj na zajechańce z pordzewiałymi ramami.

 

 

HONDA HORNET 600 (od 2000 r.)

Produkcja: 1998-2006 r., R4, poj. 599 cm3; moc 97 KM; maks. moment obr. 66 Nm; masa własna 198 kg, poj. zb. paliwa 17 l

 

Honda Hornet 600motor-presee polska

ZALETY Hornet jest zwinniejszy, lżejszy i dynamiczniejszy niż Bandit. W zasadzie Honda pobiła Suzuki pod każdym względem, ale dopiero od liftingu w 2000 r. Hornet punktuje za niezłe hamulce, przyzwoite zawieszenia i komfortową kanapę.

 

Honda Hornet 600motor-presee polska

WADY Pierwsze roczniki miały dość wiotką ramę i 16-calowe koło z przodu. Lepiej postawić na wersję od 2000 r., bo zostało to poprawione. Poza tym Hornetowi dolegają klasyczne bolączki – wadliwy napinacz łańcucha rozrządu i regulator napięcia.

 

Honda Hornet 600motor-presee polska

OSIĄGI Znacznie bardziej dynamiczny silnik pochodzi od nowocześniejszej CBR 600 F. 97 KM i 66 Nm oraz niższa masa pozwoliły osiągnąć setkę w 3,7 sekundy, a maksymalnie pojedzie około 215 km/h (licznikowe około 230 km/h). Silnik podatny na tuning.

 

Honda Hornet 600motor-presee polska

DESIGN I JAKOŚĆ WYKONANIA Pod względem jakości Honda ma się lepiej niż Bandit i trochę lepiej znosi upływ czasu. Wersja po liftingu w 2000 r. nawet dziś wygląda świeżo, a ostatnia seria od 2005 r. ma nawet widelec upside-down. W 2007 roku na rynek trafił mocniejszy Hornet.

 

SZERSZEŃ. Tak w przyrodzie, jak i wśród motocykli pszczoła robotnica nie ma szans z szerszeniem (Hornet). Honda pokonuje Suzuki właściwie w każdym aspekcie – jest szybsza, zwinniejsza, przyjemniejsza w prowadzeniu. Hornet przegrywa głównie pod względem ceny – trudno trafić zadbaną sztukę poniżej 10 000 zł.

 

 

Zobacz także: Bo liczy się prędkość. Szybkie porównanie Suzuki Hayabusy i Kawasaki ZZR 1400 w kategorii motocykl używany.

 

Zobacz również:
REKLAMA