Romet Blu City łączy klasykę z nowoczesnością. A przynajmniej próbuje to robić. Najbardziej ciekawiło mnie, czy to, że powstaje na bazie chińskich podzespołów, nie przeszkodzi mu w tym.
Na początek miłe zaskoczenie – sylwetka i stylistyka, nawiązujące do kultowej Vespy, są OK. Oko cieszą takie detale, jak okrągłe chromowane lusterka, ciekawe zegary czy ładnie obszyta kanapa. Nowoczesnym akcentem są diody LED. O ile te w przedniej lampie (światło postojowe) nie wyglądają najlepiej, o tyle tył robi robotę – tym bardziej że również kierunki są na diodach.
Także przełączniki na kierownicy wyglądają porządnie, tak więc nie masz wrażenia, że rozpadną się w rękach. Blu City kryje więcej niespodzianek.
Przede wszystkim dobrze zestrojony wariator pozwala w pełni wykorzystać moc 3,1 KM chłodzonego powietrzem dwusuwa o pojemności kieliszka (49 cm3). W czasie startu spod świateł nie najesz się wstydu – silniczek dobrze reaguje na gaz i nie dławi się na wysokich obrotach.
Najbardziej mi przeszkadzało zdławienie do 45 km/h. Koleś, który (dla poprawy bezpieczeństwa) wymyślił ten przepis, powinien się kilka razy przejechać zdławionym skuterem po polskich miastach. Aż się prosi o przynajmniej 50 km/h, żeby nie być ruchomą przeszkodą drogową...
Blu do przepisowej prędkości rozpędza się całkiem żwawo, nawet jeśli na grzbiecie wiezie prawie 100-kilogramowego człowieka. Co nie mniej ważne, miejsca za sterami wystarczy nawet dla wyrośniętego (mam 190 cm wzrostu). Niestety, nie jest idealnie. Owiewka przekroku mogłaby być ciut szersza, przeszkadza niezbyt duży schowek pod kanapą – nie zmieścisz tam jeta z dłuższą szybą.
Cieszy natomiast dość pojemny, zamykany schowek na drobiazgi. Największym zaskoczeniem były dla mnie hamulce, a konkretnie przednia tarcza i jednotłoczkowy zacisk z przewodem w stalowym oplocie. Tylny bęben nie był w stanie zablokować koła. Niebieski świat Rometa ma swoją cenę: 5799 zł to niemało, ale jakość wykonania i osiągi przemawiają za wydaniem takiej kasy.
Dane techniczne | Romet Blu City |
SILNIK | |
Budowa | chłodzony powietrzem, jednocylindrowy, dwusuwowy, gaźnik, śr. gardzieli 19 mm. |
Elektryka | akumulator 12 V |
Przeniesienie napędu | sprzęgło odśrodkowe, przekładnia CVT. |
Śr. cylindra x skok tłoka | 39 x 41 mm |
Pojemność skokowa | 49 cm3 |
Moc maksymalna | 3,1 KM przy 6800 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 4,5 Nm przy 6000 obr/min |
PODWOZIE | |
Rama | ze stali |
Zawieszenia | przód – widelec teleskopowy, tył – dwa amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyn. |
Hamulce | przód – jedna tarcza, śr. 190 mm, zacisk jednotłoczkowy, tył – bęben, śr. 110 mm. |
Opony p/t | 120/70-12 / 130/70-12 |
WYMIARY I MASY | |
Dł./szer./wys. | 1840/675/1160 mm |
Rozstaw osi | 1285 mm |
Wysokość kanapy | 800 mm |
Masa własna | 87 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 6,8 l |
CENA | 5799 zł |
Jarosław Modrzejewski
Komentarze