Schuberth E1 - szczękowiec dla miłośników przygody

Ten kask powstał z myślą o miłośnikach przygody, łączy więc cech szczękowca z kaskiem off-roadowym. Czy takie połączenie sprawdzi się na co dzień?

Motor Presse Polska

Model E1 bazuje na skorupie C3 Pro, ale ma bardziej rozbudowaną wentylację (ogromny wlot na szczęce plus drugi nawiew na szybę). Z zainstalowanym daszkiem wygląda znakomicie, a do tego od razu go polubisz po założeniu. Wszystko jest w nim bowiem przemyślane i na swoim miejscu.

Motor Presse Polska
Blenda przeciwsłoneczna to coś w sam na sytuacje, gdy słońce wisi nisko nad horyzontem.

Zobacz też: Cold Steel Voyager, ostrze dla podróżnika

Dopasowanie, komfort (miła w dotyku wyściółka) oraz obsługa (zapięcie microlock, duże guziki wentylacji) są na najwyższym poziomie. Szeroka szyba, łatwo i nawet po zimie płynnie opuszczająca się blenda również robią dobre wrażenie. W czasie domykania szyby łatwo otworzyć nawiew – to megawkurzająca przypadłość w zimne dni.

Kask szczękowy Schuberth E1
Czas testu: 3 lata
Cena: od 2299 zł
Importer: Schuberth Polska, www.schuberth.pl

Producent obiecuje:
Schuberth E1 to komfort, wszechstronność i bezpieczeństwo kasku szczękowego, połączone z cechami przydatnymi podczas jazdy off-roadowej (rozbudowana wentylacja). E1 jest to pierwszy kask dla motocyklowych podróżników niebojących się off-roadu. Jego skorupę wykonano z włókien szklanych. Wewnątrz wykorzystano EPS o różnej gęstości, dzięki temu kask jest perfekcyjnie dopasowany, ale również zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.

Spodobają ci się: regulacja położenia daszka oraz opcja zdjęcia go – wtedy E1 staje się szczękowcem z rozbudowaną wentylacją. Wyciszenie tego garnka, i to nawet z założonym daszkiem, jest na poziomie. Wentylacja robi wewnątrz prawdziwy przeciąg, ale w trudniejszym terenie może to nie wystarczyć. Na szczęście uratuje cię wtedy banalne otwarcie szyby. Dla okularników przewidziano miejsce na zauszniki i możliwość założenia kasku z okularami na nosie. Fani nowoczesności mogą zainwestować w interkom SRC System Pro zapewniający możliwość pogadania z pasażerką, ale również posłuchania muzyki (mp3, radio), rozmawiania przez telefon oraz podłączenia GPS-a.

Motor Presse Polska
SRC System Pro, czyli idealnie dopasowany interkom, polubi każdy.

 

Przez kilkanaście miesięcy użytkowania nic się nie urwało, nie pękło ani nie wyrobiło. Wnętrze nadal jest przyjemne w dotyku i nie zaszkodziły mu serwowane co jakiś czas prania. Na skorupie pojawiło się jedynie kilka rys - efekt sturlania się kasku z motocykla. Był jednak mały zgrzyt, po wyjeździe do Maroka, gdzie jeździłem w dość ciężkich warunkach (upał) wnętrze złapało nieprzyjemny zapach, którego ciężko się było pozbyć.

Motor Presse Polska
Szybkim ruchem zdejmiesz daszek i przerobisz kask na klasycznego szczękowca (zaślepki w zestawie).

 

Poza tym wszystko było ok do dnia w którym kierujący samochodem koleś wymusił na mnie pierwszeństwo i przefrunąłem przez jego maskę. W krytycznym momencie Schuberth E1 spełnił swoje zadanie, ale do dalszej jazdy już się nie nadaje bo ucierpiała skorupa.

Nasza ocena - bardzo dobry

Zobacz również:
REKLAMA