[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Schuberth E1 - szczękowiec dla miłośników przygody

Ten kask powstał z myślą o miłośnikach przygody, łączy więc cech szczękowca z kaskiem off-roadowym. Czy takie połączenie sprawdzi się na co dzień?

Model E1 bazuje na skorupie C3 Pro, ale ma bardziej rozbudowaną wentylację (ogromny wlot na szczęce plus drugi nawiew na szybę). Z zainstalowanym daszkiem wygląda znakomicie, a do tego od razu go polubisz po założeniu. Wszystko jest w nim bowiem przemyślane i na swoim miejscu.

Blenda przeciwsłoneczna to coś w sam na sytuacje, gdy słońce wisi nisko nad horyzontem.

Zobacz też: Cold Steel Voyager, ostrze dla podróżnika

Dopasowanie, komfort (miła w dotyku wyściółka) oraz obsługa (zapięcie microlock, duże guziki wentylacji) są na najwyższym poziomie. Szeroka szyba, łatwo i nawet po zimie płynnie opuszczająca się blenda również robią dobre wrażenie. W czasie domykania szyby łatwo otworzyć nawiew – to megawkurzająca przypadłość w zimne dni.

Kask szczękowy Schuberth E1
Czas testu: 3 lata
Cena: od 2299 zł
Importer: Schuberth Polska, www.schuberth.pl

Producent obiecuje:
Schuberth E1 to komfort, wszechstronność i bezpieczeństwo kasku szczękowego, połączone z cechami przydatnymi podczas jazdy off-roadowej (rozbudowana wentylacja). E1 jest to pierwszy kask dla motocyklowych podróżników niebojących się off-roadu. Jego skorupę wykonano z włókien szklanych. Wewnątrz wykorzystano EPS o różnej gęstości, dzięki temu kask jest perfekcyjnie dopasowany, ale również zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.

REKLAMA

REKLAMA

Spodobają ci się: regulacja położenia daszka oraz opcja zdjęcia go – wtedy E1 staje się szczękowcem z rozbudowaną wentylacją. Wyciszenie tego garnka, i to nawet z założonym daszkiem, jest na poziomie. Wentylacja robi wewnątrz prawdziwy przeciąg, ale w trudniejszym terenie może to nie wystarczyć. Na szczęście uratuje cię wtedy banalne otwarcie szyby. Dla okularników przewidziano miejsce na zauszniki i możliwość założenia kasku z okularami na nosie. Fani nowoczesności mogą zainwestować w interkom SRC System Pro zapewniający możliwość pogadania z pasażerką, ale również posłuchania muzyki (mp3, radio), rozmawiania przez telefon oraz podłączenia GPS-a.

SRC System Pro, czyli idealnie dopasowany interkom, polubi każdy.

 

Przez kilkanaście miesięcy użytkowania nic się nie urwało, nie pękło ani nie wyrobiło. Wnętrze nadal jest przyjemne w dotyku i nie zaszkodziły mu serwowane co jakiś czas prania. Na skorupie pojawiło się jedynie kilka rys - efekt sturlania się kasku z motocykla. Był jednak mały zgrzyt, po wyjeździe do Maroka, gdzie jeździłem w dość ciężkich warunkach (upał) wnętrze złapało nieprzyjemny zapach, którego ciężko się było pozbyć.

Szybkim ruchem zdejmiesz daszek i przerobisz kask na klasycznego szczękowca (zaślepki w zestawie).

 

Poza tym wszystko było ok do dnia w którym kierujący samochodem koleś wymusił na mnie pierwszeństwo i przefrunąłem przez jego maskę. W krytycznym momencie Schuberth E1 spełnił swoje zadanie, ale do dalszej jazdy już się nie nadaje bo ucierpiała skorupa.

Nasza ocena - bardzo dobry

Zobacz również:
Valparaiso Drystar to ciekawe połączenie rękawic sportowych i turystycznych z membraną, uszytych z trzech materiałów. Zobacz jak sprawdziły się przez trzy lata użytkowania.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA