REKLAMA

Suzuki GSR 750 [MOTOCYKL UŻYWANY]

Suzuki GSR 750 wygląda nieźle, ma dynamiczny silnik, łatwo się prowadzi, a jego zakup nie rujnuje portfela. Do tego jest konstrukcją niemal bezawaryjną. Czego można chcieć więcej?

Suzuki GSR 750 to motocykl przez wielu niedoceniany. A szkoda. Jego silnik pochodzi ze sportowego GSX-R-a 750 K5. Po zmianach osiąga moc 106 KM, czyli o 44 KM mniej niż w sportowym oryginale. Jednak to nie psuje radości z jazdy. Rzędowy czterocylindrowiec łagodnie reaguje na gaz, co jest wynikiem zastosowania opatentowanego układu dwóch przepustnic. Tę cechę docenią początkujący. Ale i zaawansowani nie będą marudzili, bo nie ma mowy o zamulaniu, nadal widać krótkoskokowy charakter silnika. „750” daje się precyzyjnie kontrolować w każdym zakresie obrotów, wibracje są minimalne, biegi wchodzą miękko i pewnie, a wysilona praca czterocylindrowej pikawy nie ogłusza rykiem ani nie powoduje głośnej zadyszki w airboxie.

Na drodze GSR 750 prowadzi się pewnie i precyzyjnie, a na nierównościach trudno wytrącić go z równowagi. Zawieszenia zestrojono na tyle neutralnie, że można mówić o udanym kompromisie między komfortem a sportową sztywnością. Dopiero ostra jazda obnaża nieco za miękkie zestrojenie zawiasów. Mimo to na pewno będziesz się dobrze bawił na track dayach.
Nie zdziw się, jeśli w modelu z pierwszego roku produkcji nie będzie ABS-u. Seryjnie montowany był on dopiero od 2012 r.

 

To se nevrati
Pod kanapą pasażera wygospodarowano miejsce na duży schowek. Dzisiaj nikt nie buduje już takich motocykli.

To, co najważniejsze
Obroty, prędkość i zapięty bieg – oto najważniejsze informacje podczas jazdy. Wszystkie je masz jak na dłoni.
 

W ramach cięcia kosztów
zastosowano wykonane ze stali ramę oraz wahacz.

 

REKLAMA

REKLAMA

 

Jako ewentualny kupiec używanego GSR-a 750 jesteś w o tyle dobrej sytuacji, że po wielu latach produkcji jest to konstrukcja bezawaryjna i właściwie pozbawiona słabych punktów. Najlepiej, aby kupowany egzemplarz miał książkę serwisową (wiele maszyn ją ma, bo pochodzą z polskich salonów). Jeśli kupujesz motocykl starszy i nie masz co do jego stanu 100% pewności, szybko wymień płyn hamulcowy. Zużyty bywa powodem awarii modułu ABS-u. Pamiętaj też, że po 24 tys. km Suzuki należy się duży przegląd. Niestety, nie wszyscy go robią, zamiast tego pozbywając się motocykla. Co jeszcze? Słyszałem o problemach z łożyskami główki ramy, ale zakładam, że winą za tę usterkę można obciążyć ostry styl jazdy i popisy na gumie.

Niepozorny na pierwszy rzut oka GSR 750 bardzo zyskuje przy bliższym poznaniu. Jego wygląd i gang silnika nie robią większego wrażenia, dopóki się nim nie przejedziesz.

 

Zobacz również: a może zamiast szukać motocykla z drugiej ręki wybierzesz nowego nakeda? Nasz test: KTM-a 790 Duke vs Suzuki GSX-S-a 750 vs Honda CB 650 R. 

 

Historia Suzuki GSR 750

2011 Debiut typu C5. Jest to następca całkiem popularnego GSR-a 600.
2012 W motocyklu pojawia się ABS.
2016 Ostatni rok produkcji.

 

REKLAMA

 

Ile kosztuje używane Suzuki GSR 750

 

Bez 14 000 zł się nie obejdzie – poniżej tej kasy trudno znaleźć coś w jednym kawałku. Na szczęście maszyn używanych jest na rynku sporo, i to w dowolnym wieku. Doradzam spokój, wyrachowanie i to, abyś nie rzucał się na najtańszą ofertę. Bezpieczniej będzie rozejrzeć się za ciut droższym motocyklem z udokumentowaną historią, pochodzącym z polskiego salonu.

 

Suzuki GSR 750 - dane techniczne

 

Silnik: rzędowy czterocylindrowy, chłodzony cieczą, cztery zawory na cylinder, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchem, wtrysk paliwa. 
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre,  skrzynia sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem
Średnica cylindra x skok tłoka 72 x 46 mm
Pojemność skokowa 749 cm3
Moc maksymalna 106 KM (78 kW) przy 10 000 obr/min
Maks. moment obr. 80 Nm przy 9000 obr/min
rama:  grzbietowa, ze stali.
Zawieszenia:  przód – widelec upside-down, regulowane napięcie wstępne sprężyn, tył – dwuramienny wahacz stalowy, centralny amortyzator, regulowane napięcie wstępne sprężyny.
Hamulce:  przód – dwie tarcze, śr. 310 mm, zacisk czterotłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 240 mm, zacisk jednotłoczkowy. 
Rozmiary opon p/t 120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1450 mm
Kąt główki ramy 64,8°
Wyprzedzenie 102 mm
Wysokość kanapy 820 mm
Masa z paliwem 211 kg
Pojemność zbiornika paliwa 17,5 l
osiągi  
Prędkość maksymalna 225 km/h
Przyspieszenie 0–100 km/h 3,3 s
Elastyczność 60–100 km/h  4,3 s
Średnie zużycia paliwa  4,1 l/100 km

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Co powstanie, gdy w ramę uniwersalnej „600” wciśniesz litrowy silnik z maszyny sportowej? Znakomity i trwały motocykl do turystyki. Oto Honda CBF 1000.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA