[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Suzuki GSX-S 125, czyli mniejsi mogą więcej.

15 KM wcale nie musi oznaczać nudy, bo w mieście ważniejsze od mocy i pojemności są masa i poręczność. Suzuki GSX-S 125 – najmniejszy naked Suzuki – potwierdził tę zasadę.

Przerzucam nogę nad kanapą najmniejszego GSX-S-a i zaczynam test od przeciskania się w godzinach szczytu między autami. Dzięki niskiej masie – 133 kg, niewielkim gabarytom i mocy 15 KM Suzuki spisuje się w tych warunkach świetnie.

Od razu doceniam kierownicę o szerokości 745 mm. Krótki (1300 mm) rozstaw osi ułatwia precyzyjną niczym w gymkhanie jazdę. Maszyna jest dynamiczna i bardzo łatwo się prowadzi. Wejście w zakręt nie wymaga siły, a opony Dunlop D102A nieźle kleją się do asfaltu i zapewniają dobrą precyzję. Na stabilność pozytywnie wpływają twardo zestrojone zawiasy. Ponieważ brak im regulacji, na dziurach jest trochę za sztywno.

 

Wyświetlacz lcd jest czytelny nawet w pełnym słońcu. Kokpit pokazuje obroty, prędkość, zapięty bieg, średnie spalanie, poziom paliwa i godzinę.

Zadupek, tylna lampa i dzielona kanapa wyglądają nieźle. Niebieski metalik na zbiorniku świetnie współgra z białym napisem Suzuki.

Na bogato. Najmniejszy GSX-S będzie robił sporo szumu, jeśli zostanie uzbrojony w akcesoryjny wydech od Yoshimury.

 

Powyżej granicy 9000 obr/min silnik pokazuje, na co go stać, co trwa aż do zadziałania ogranicznika przy 13 000 obr/min. Ważne: kultura jego pracy jest nienaganna, bo zarówno w najniższym, jak i w najwyższym zakresie pracuje zaskakująco równo. Fakt – brakuje mu nieco elastyczności, ale przecież ten singiel ma pojemność tylko 125 cm3.

Skrzynia pracuje precyzyjnie i twardo. Ma sześć biegów, przy czym ostatni to nadbieg. Z pięciu biegów korzystam w mieście, a szóstkę wbijam na autostradzie. Niestety, ostre odkręcanie manetki powoduje, że Suzuki łyka 4,1 l/100 km. Spokojniejsza jazda obniża spalanie do 2,9 l/100 km.

Prawko kat. A1 lub B (jeśli masz je od co najmniej 3 lat) wystarczy, żeby jeździć GsX-S-em 125.

Zobacz również: Zastanawiasz się jaką "125" wybrać? Oto nasz poradnik. 

REKLAMA

REKLAMA

W mieście GSX-S czuje się jak ryba w wodzie, natomiast autostrada niewątpliwie nie jest dla niego. Odkręcając gaz do oporu rozpędziłem się do 128 km/h (wiatr wiał mi w plecy), więc przy tempie przelotowym 100 km/h nie pozostaje wiele zapasu. Na dłuższe wypady Suzuki jest za wolny i za mało komfortowy. Przy moim wzroście (187 cm) podnóżki narzucają zbyt mocne ugięcie kolan.

Niscy bez problemu poradzą sobie z GSX-S-em dzięki kanapie o wysokości 785 mm. Jest szeroka, ale twarda – 80 km przejedziesz bez problemu, ale później tyłek da o sobie znać.
Na pochwałę zasługują hamulce – przednia tarcza typu wave o średnicy 290 mm tym skuteczniej wyhamowuje maszynkę, że wspomaga ją ABS Boscha. Trzeba podkreślić, że nie jest to reguła – budżetowi konkurenci są często wyposażeni w mniej efektywnie działający CBS.

Najmniejszy GSX-S to fajna propozycja dla początkujących, bo niewielki rozstaw osi (1300 mm) i niska masa (133 kg) nie przytłaczają. Dzięki niewielkim gabarytom może więcej – wszędzie się zmieści, jest superporęczny i w mieście sprawia masę frajdy.

 

 

Dane techniczne 

Silnik:  4-suwowy, 1-cylindrowy, chłodzony cieczą, rozrząd DOHC. 
Przeniesienie napędu:  mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło, skrzynia 6-biegowa, napęd łańcuchem. 
Śr. cylindra x skok tłoka 62 x 41,2 mm
Pojemność skokowa 124 cm3
Stopień sprężania 11:01
Moc maks. 15 KM (11 kW) przy 10 000 obr/min
Maks. moment obrotowy 12 Nm przy 8000 obr/min
Rama:  grzbietowa ze stali.
Zawieszenia:  przód – widelec teleskopowy. śr. goleni 31 mm, tył – dwuramienny wahacz, centralny amortyzator Showa z systemem dźwigni.
Hamulce:  przód – jedna tarcza, śr. 290 mm, pływający zacisk 2-tłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 190 mm, zacisk 1-tłoczkowy, ABS
Rozmiary felg p/t 2,15 x 17 / 3,50 x 17
Rozmiary opon p/t 90/80 17 / 130/70 17
Opony Dunlop D102A
Wymiary i masy  
Rozstaw osi 1300 mm
Kąt główki ramy 64,5°
Wyprzedzenie 93 mm
Skoki zawieszeń p/t 115/110 mm
Wysokość kanapy 785 mm
Masa z paliwem 133 kg
Poj. zbiornika paliwa 11 l
Cena 16 490 zł

 

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
To nie było łatwe zadanie. Bo jak można poprawić coś, co i tak jest bardzo dobre? Operacja się udała. Nowa Africa Twin jest jeszcze lepsza, choć na pierwszy rzut oka zmiany wcale nie biją po oczach.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA