[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Suzuki V-Strom 250 - Minionki atakują!

Rodzina V-Stromów powiększyła się. Po powrocie „1000” kilka lat temu, przyszedł czas na mniejszą pojemność. Oto V-Strom 250.

Suzuki V-Strom 250 Zmyłka. V-Strom 250 sylwetką przypomina większych braci – V-Stroma 650, a nawet 1000. Gdyby nie lampa przypominająca oko minionka, nawet wprawniejsze oko dałoby się nabrać.

Gdy zobaczyłem ćwierćlitrowego V-Stroma w żółtym malowaniu, natychmiast przyszedł mi na myśl minionek Stuart. Ten motocykl ma za zadanie podbić serca europejskich motocyklistów, którzy potrzebują uniwersalnego, trwałego i nieskomplikowanego pojazdu na wszystkie okazje: do codziennych dojazdów do pracy, krótkich przejażdżek, a także do pierwszych przygód z motocyklami typu adventure.

V -Strom 250 to maszyna drogowa z opcją wjechania na lekki szuter. Trudny off-road to nie jego bajka.

Już pierwszy kontakt przyniósł kilka spostrzeżeń: V-Strom 250 to motocykl wyważony, poczciwy i praktyczny, bez zbędnych fajerwerków i wodotrysków, czego wcale nie ukrywa. Prosta konstrukcja jest oparta na stalowej ramie kołyskowej i skrzynkowym wahaczu. Do tego spora jak na tej klasy motocykl masa 188 kg, niewielka moc 25 KM i prosty dwucylindrowy silnik z dwoma zaworami na cylinder (znany z Inazumy 250). Niby szału nie ma, ale dawno żaden motocykl nie zaskoczył mnie podczas jazdy tak bardzo. Być może dlatego, że nie spodziewałem się po nim wiele.

REKLAMA

Od startu okazało się, że masa i moc motocykla nie stanowią żadnego problemu – „minionek” jest zwinny, zwrotny i poręczny, a silnik całkiem żywiołowy i energiczny. Prędkości powyżej 100 km/h nie wymagają od niego wysiłku, skrzynia pracuje miękko, ale precyzyjnie, reakcja na gaz jest delikatna, a poziom wibracji znośny. Malutka szyba nad wielką latarnią nieźle chroni przed wiatrem, a kokpit dostarcza ogromu informacji.

Taki sam zegar, tyle że jasny z czarnymi cyframi, ma GSX-R 125. Jest tu nawet shiftlight! Suzuki V-Strom 250

REKLAMA

REKLAMA

Kręte, nierówne drogi angielskiej prowincji były świetnym poligonem doświadczalnym. Zawieszenia bardzo fajnie wybierały tam nierówności i choć zdarzało im się dobić, precyzyjnie prowadziły motocykl po obranym torze nawet przy większych prędkościach. Nawet szutrowa dojazdówka sprawiła mi sporo frajdy, mimo że motocykl ma koła o średnicy 17 cali i nieterenowe opony. A skoro są takie, zapomnij o konkretniejszym off-roadzie. Jedynie kanapa zasługuje na krytykę – jest za miękka, więc już po kilkudziesięciu kilometrach wrzyna się w tyłek.

Dziobaty przód z jedynym okiem lepiej wygląda na żywo. Niewielka szyba nieźle chroni przed wiatrem. / Suzuki V-Strom 250

Wyhamowanie blisko 200-kilogramowego motocykla nie stanowi problemu, mimo że ABS działa nieco zbyt wrażliwie. Podczas ostrego hamowania na dziurawej nawierzchni ABS niemal całkowicie odpuścił, co o mały włos nie skończyło się źle. Opony IRC Road Winner o raczej uniwersalnym bieżniku wywołują nieco chińskie poczucie zaufania, niemniej wystarczyło go, by żwawo pomykać po spękanych i pofałdowanych asfaltach hrabstw Oxfordshire i Buckinghamshire.

REKLAMA

Ćwierćlitrowy V-Strom może i należy do poczciwców, niemniej na pewno nie można mu zarzucić, że jest nudny i nijaki. Może więc skojarzenie z minionkiem nie jest tutaj bez sensu? Bike ma fajny charakter, jest praktyczny i uniwersalny. Więcej nie potrzeba.

Dane techniczne Suzuki V-Strom 250
SILNIK: chłodzony cieczą, dwucylindrowy, rzędowy, rozrząd SOHC, 2 zawory na cylinder, wtrysk paliwa.
Przeniesienie napędu: hydraulicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre.
Średnica cylindra x skok tłoka 53,5 x 55,2 mm
Pojemność skokowa 248 cm3
Stopień sprężania 11,5:1
Moc maksymalna 25 KM (18,4 kW) przy 8000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 23,4 Nm przy 6500 obr/min
rama: podwójna, kołyskowa, ze stali.
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, tył – dwuramienny wahacz stalowy, centralny amortyzator.
Hamulce: przód – jedna tarcza, zacisk dwutłocz­kowy, ABS; tył - jedna tarcza, zacisk jednotłoczkowy, ABS 
Opony IRC Road Winner
Rozmiary opon p/t 110/80 B17 / 140/70-17
WYMIARY I MASY
Dł./szer./wys. 2150/790/1295 mm
Rozstaw osi 1425 mm
Prześwit 160 mm
Masa z paliwem 188 kg
Pojemność zbiornika paliwa 17,3 l
Cena 23 500 zł

zobacz galerię

Zobacz również:
R-jedynka zmieniła się z dzikiej maszyny w bike’a całkiem dobrze nadającego się do codziennego użytku. I to mimo że obecnie ma większą moc. Yamaha wyeliminowała też inne wady poprzedniej wersji.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij