Suzuki V-Strom 650 XT - przygoda czeka

Szukasz łatwego w obsłudze i trwałego motocykla, który zapewni Ci swobodę przemieszczania się na co dzień, w weekend pozwoli wyrwać się z miasta i jeszcze zawiezie Cię na wakacje? Dobrze trafiłeś - Suzuki V-Strom 650 spokojnie sprosta tym zadaniom.  

Suzuki V-Strom 650 XT Travel Pack Motor-Presse Polska

Suzuki V-Strom 650 zadebiutował w 2004 roku i z miejsca stał się hitem. Zyskał rzesze fanów na całym świecie i to pomimo kontrowersyjnego wyglądu i nie porażającego mocą silnika (ok. 70 KM). Po pierwszej przejażdżce to nie miało znaczenia - V-Strom ujmował łatwością prowadzenia i żywiołowością silnika.

Trzecia generacja popularnego Suzuki bazuje na tych samych, sprawdzonych rozwiązaniach - chłodzony cieczą silnik V2 z cylindrami rozchylonymi pod kątem 90 stopni przystosowano do wymogów normy Euro5. Nie tylko nie stracił swojego charakteru, ale dzięki 10-otworowym wtryskiwaczom i kliku drobnym zmianom zyskał bardziej bezpośrednią reakcję na gaz. Poprawiono również przebieg momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów. Silnik rozwija moc 71 KM (52 kW) przy 8800 obr/min i moment obrotowy wynoszący 62 Nm przy 6300 obr/min.

Suzuki V-Strom 650 XT Travel PackMotor-Presse Polska
Suzuki V-Strom 650 XT Travel PackMotor-Presse Polska

V-dwójka V-Stroma 650 żywiołowo wkręca się na obroty i bardzo to lubi, ale to nie jest konieczne by cieszyć się jazdą. Silnik Suzuki cechuje się wysoką kulturą pracy i dobrą elastycznością. A 6-biegowa przekładnia przełącza kolejne przełożenia bardzo precyzyjnie. Ułatwieniem jest wyświetlacz zapiętego biegu w kokpicie. Polubisz również lekko pracującą klamkę sprzęgła oraz kilka elektronicznych gadżetów - mam tu na myśli asystenta niskich obrotów (Low RPM Assist), który dba o to żeby silnik nie zgasł nawet w czasie ruszania pod wzniesienie oraz wspomaganie rozruchu (Suzuki Easy Start System) - wystarczy, że raz naciśniesz przycisk rozrusznika, a będzie on kręcił tak długo aż uruchomi silnik.

 

 

Jednostka napędowa została umieszczona w lekkiej i sztywnej grzbietowej ramie z aluminium. Co ciekawe jej tylny stelaż jest dokręcany co może ułatwić życie i obniżyć koszty naprawy w razie niechcianej przygody. Sztywna aluminiowa rama w połączeniu z prostymi, ale bardzo dobrze zestrojonymi zawieszeniami i dość szeroką kierownicą oznacza bajecznie łatwe prowadzenie. Na V-Stromie 650 bez wysiłku odmienisz słowo "zakręt" przez wszystkie przypadki. Jeśli zaszalejesz i złożysz się zbyt mocno ostrzegą Cię przycierające nyple podnóżków.

Jeśli masz opory przed ostrzejszym odkręcaniem manetki musisz pamiętać, że na V-Stromie 650 czuwa nad Tobą elektroniczny anioł stróż w postaci kontroli trakcji oraz układu ABS. Kontrola trakcji ma dwa stopnie oraz możliwość odłączenia. Na pierwszym poziomie aktywuje się bardzo szybko - docenisz to w trudnych warunkach - jak np. niespodziewana śnieżyca w Alpach, czy zjazd z pensjonatu po brukowanej drodze w strugach deszczu. Drugi stopień pozwala na nieco więcej, ale wszystko w granicach rozsądku. W obu przypadkach system działa praktycznie niezauważenie - motocykl przestaje jechać, a w kokpicie mruga kontrolka. Fani jazdy po szutrach ucieszą się z możliwości całkowitego wyłączenia kontroli trakcji.  

Suzuki V-Strom 650 XT Travel PackMotor-Presse Polska

Jeśli zabierasz pasażera i bagaż ucieszy Cię łatwo dostępne pokrętło umożliwiające regulację napięcia wstępnego sprężyny tylnego amortyzatora. Jej utwardzenie pozwoli zachować łatwość jazdy w złożeniach i poprawi stabilność na prostych. 

Suzuki V-Strom 650 XT Travel PackMotor-Presse Polska

Wraz z pasażerką (pasażerem) docenisz komfort kanapy - jest ona szeroka i miękko tapicerowana. W czasie dłuższych wyjazdów znaczenie ma również mały kąt ugięcia nóg w kolanach. Mało tego - na V-Stromie 650 bez większego trudu zmieszczą się wysocy (190 cm) z długimi nogami. Jeśli Ci mało miejsca możesz dokupić wyższą kanapę. 
Na szczęście jest też dobra wiadomość dla niezbyt wyrośniętych - seryjna kanapa jest umieszczona na wysokości 830 mm, a jeśli nie czujesz pewności w czasie podpierania się nogą np. na światłach, to wśród akcesoriów znajdziesz obniżoną o 25 mm wersję kanapy. 

Suzuki V-Strom 650 XT Travel PackMotor-Presse Polska

Suzuki V-Strom 650 XT Travel Pack

Suzuki V-Strom 650 XT Travel PackMotor-Presse Polska

Suzuki V-Strom 650 XT różni się od wersji podstawowej przede wszystkim ładnymi szprychowanymi kołami ze złotymi obręczami, ale również oponami (tu zastosowano Bridgestone'y A40), osłonami dłoni oraz dolną osłoną silnika z tworzywa.

Suzuki V-Strom 650 XT Travel PackMotor-Presse Polska

Turystyczny wygląd oraz właściwości uzupełnia pakiet Travel Pack w skład którego wchodzi turystyczna szyba z deflektorem, która skutecznie chroni przed naporem powietrza, wykonany z wytrzymałego tworzywa centralny kufer o pojemności 35 litrów wraz z mocowaniem oraz nakładka poszerzająca boczną stopkę, którą docenisz w czasie parkowania na miękkim, czy sypkim podłożu jak np. piasek. Cena motocykla V-Strom 650XT z pakietem TRAVEL PACK wynosi 42 000 zł.

Widoczne na zdjęciach boczne kufry o pojemności 26 i 29 litrów są dodatkowo dostępne w ofercie akcesoriów - cena dwóch kufrów wraz ze stelażami to ok. 5 400 zł 

Suzuki V-Strom 650 XT Travel PackMotor-Presse Polska

Suzuki V-Strom 650 XT Travel Pack - podsumowanie

V-Strom 650 nie bez powodu cieszy się ogromną popularnością wśród motocyklistów. Być może nie zwraca na siebie uwagi i trudno się na nim lansować, ale za to bez zająknięcia zawiezie Cię nawet na drugi koniec świata. Nie boi się szutrów (19-calowe przednie koło), a na asfaltach zachwyca łatwością prowadzenia oraz stabilnością. Jest przy tym komfortowy i potrafi zejść ze spalaniem do 4 litrów na 100 km. Jeśli szukasz uniwersalnego i bezproblemowego motocykla, to koniecznie umów się na jazdę próbną w salonie Suzuki.    

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ