REKLAMA

Tankbagi mocowane na tanklock [test]

Tankbagi mocowane do zbiornika paskami bądź magnesami powoli odchodzą w zapomnienie. Ciekawym rozwiązaniem są torby z systemem mocowania na tanklock. Rozwiązanie jest skuteczne i proste w obsłudze, ale ma też wady. Jakie? Zapraszamy na test ośmiu tankbagów tego typu.

Torba na zbiornik z tanklockiem - bez wątpienia to rozwiązanie ma zalety. Żeby daleko nie szukać: zdjęcie czy założenie tankbaga na swoje miejsce trwa dosłownie sekundę. Trzeba jednak dodać, że pierwszy montaż elementów systemu zajmuje dobre 20 minut. Szybki montaż/demontaż torby docenisz podczas tankowania, jak również podczas jazdy po mieście kiedy nie chcesz zostawiać torby z zawartością na motocyklu.

Niestety tanklock ma również wady. Choćby tę, że można go zastosować tylko wtedy, gdy torba jest duża. Ponadto patent z tego typu mocowaniem słabo sprawdza się, gdy wybierzesz się na przejażdżkę w teren.

Przetestowaliśmy 8 tankbagów mocowanych pięcioma rodzajami tank­locków. Dzięki temu wiemy, że trzeba zwrócić uwagę na wybór pierścienia, tak aby był dopasowany do konkretnej marki i modelu motocykla oraz wybór torby. Po zamontowaniu sprawdź, czy torba nie przeszkadza podczas jazdy, a przede wszystkim czy nie ogranicza ruchu kierownicą, nie zasłania zegarów, nie opiera się o ramiona albo nie gniecie w klatę.

Trzej producenci z tego testu – Givi, IXSKappa – zdecydowali się na ten sam system mocowania. SW Motech oprócz pierścienia Pro wystawił też do walki współpracujący z produktami Vanucci pierścień Evo.

Jak wypady one w porównaniu z trzema pozostałymi systemami i jakie różnice w obsłudze toreb wyszły na światło dzienne? Czytaj dalej.

Zobacz również: na co zwrócić uwagę kupując turystyczne ciuchy na motocykl?

Tak testowaliśmy

Na ocenę końcową złożyły się noty za pięć kryteriów.

Zaczęliśmy od oceny łatwości montażu pierścienia do zbiornika paliwa, za co maksimum wynosiło 20 punktów. W ramach tego kryterium ocenialiśmy czas potrzebny do montażu, jego trudność oraz przejrzystość instrukcji.

Drugie kryterium: jakość wykonania pakietu (maks. 15 punktów). Trzecie kryterium to łatwość/trudność obsługi torby i działanie mechanizmu tanklocka. Mocowania, różne schowki i dodatkowe gadżety czy łatwość noszenia mogły przynieść do 25 punktów. Punkty za pakowność (maks. 20) zależały przede wszystkim nie od wielkości tankbaga, lecz od kształtu torby i możliwości powiększenia jej pojemności.

Ostatnie punkty (maks. 20) można było zdobyć podczas jazdy po górskich drogach. Tu ocenialiśmy, czy, a jeśli tak, to jak bardzo tankbag przeszkadza podczas jazdy (czyli czy dotyka rąk, klaty czy nóg), stabilność oraz czytelność mapy czy ekranu smartfona. Drugim elementem w ramach tego kryterium był test wodoszczelności. Deszcz zasymulowaliśmy w naszym redakcyjnym laboratorium, co dało 100-procentową powtarzalność warunków.

 

REKLAMA

REKLAMA

Givi ST 605 B Tanklocked

Importer: www.bikespace.pl
Cena: 470 zł (torba), 69 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa);
Pojemność 5 l;
Mas:a 1,1 kg;
Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy;
Ochrona przeciwdeszczowa: pokrowiec z okienkiem, testy na wodoszczelność zaliczone;
Wyposażenie: odpinane etui na telefon, małe odblaski po bokach, uchwyt do noszenia z gumowaną rączką, zamki błyskawiczne z możliwością zamknięcia na kłódkę, wyjmowana kieszeń na okulary, pasek na ramię, przelotka na kabel, schowek z siatką w klapie
 minus Łatwy i szybki montaż, czytelna instrukcja, wysokiej jakości twarda skorupa, dwie komory wewnętrzne, mocowanie ma blokadę zabezpieczającą przed wypięciem, wygodne noszenie torby  minus Ciężko pracująca dźwignia odblokowująca mechanizm, brak możliwości zwiększenia objętości, niewiele schowków, tylko jedna pozycja utrudnia widoczność telefonu, podczas jazdy torba dotyka rąk i korpusu
tank bag givi st605b tanklockedFot. Studio fotograficzne MPS
tank bag giviFot. Studio fotograficzne MPS
Wniosek
Świetny towarzysz podczas codziennej eksploatacji, do zamontowania pierścienia wystarczy przykręcenie go do zbiornika czterema śrubami i wpięcie tankbaga. Trochę przeszkadza brak możliwości zmiany pozycji torby.
NASZA OCENA ●●●●●

 

Hepco & Becker Royster

Importer: hepco-becker.pl/
Cena: 750 zł (torba), 200 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa);
Pojemność 5 do 8 l;
Masa: 1,1 kg;
Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy, wiertarka z odpowiedniej średnicy wiertłem;
Ochrona przeciwdeszczowa: wodoszczelny worek wewnętrzny z zamknięciem roll-top;
Wyposażenie: duże odblaski, uchwyt do noszenia , zamki błyskawiczne z możliwością zamknięcia na kłódkę, regulowana objętość, dwa schowki wewnętrzne w klapie, uszy na uchwyt telefonu (niedołączone)
 minus Przejrzysta instrukcja, stabilna skorupa zewnętrzna, łatwe doczepianie torby (magnesy), możliwość zmiany pojemności, wykonany z materiału utrzymującego kształt, niemal w ogóle nie przeszkadza podczas jazdy  minus Długi czas montażu, po kilku użyciach odłamał się kawałek pierścienia mocującego, ciężko pracujący zamek błyskawiczny w komorze głównej, worek wewnętrzny utrudnia pakowanie, minimalnie nieszczelna
tank bag hepco becker roysterFot. Studio fotograficzne MPS
tank bag hepcoFot. Studio fotograficzne MPS
Wniosek
Samodzielne wiercenie otworów (dzięki czemu możesz niemal dowolnie ustawić tankbag na zbiorniku) i wewnętrzny worek – te rozwiązania różnią Hepco & Beckera od pozostałych producentów. Wewnętrzny worek nie poraża szczelnością.
NASZA OCENA ●●●●

 

IXS Astor      WARTO KUPIĆ

Importer: www.dobresklepymotocyklowe.pl
Cena: 314 zł (torba) + 70 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa);
Pojemność 5 l;
Masa: 0,7 kg;
Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy;
Ochrona przeciwdeszczowa: pokrowiec z okienkiem, testy na wodoszczelność zdane;
Wyposażenie: okienko na smartfona, regulowana pojemność, przelotka na kabel, uchwyt do noszenia i pasek na ramię, zamki błyskawiczne z zamknięciem na kłódkę, odblaskowe szwy
 minus Łatwy i szybki montaż, zintegrowany schowek na telefon, łatwy dostęp do komory głównej, wygodna do noszenia (uchwyt, pasek), bardzo mała masa  minus Pokrywa nieco za miękka, tylko jedna komora, wykonany z nylonu nietrzymającego kształtu torby, podczas jazdy torba dotyka rąk i korpusu, słaba widoczność smartfona, folia marszczy się, ciężko pracująca blokada
tank bag ixsFot. Studio fotograficzne MPS
tank bag ixsFot. Studio fotograficzne MPS
Wniosek
Temu lekkiemu tankbagowi z systemem Givi dolega kilka chorób wieku dziecięcego. Jednak cena czyni cuda, więc można je wybaczyć.
NASZA OCENA ●●●●

 

REKLAMA

Kappa RA 309 R Tanklock

Importer www.bikespace.pl
Cena 379 zł (torba), 59 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa);
Pojemność 5 l;
Masa 1 kg;
Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy;
Ochrona przeciwdeszczowa: pokrowiec z okienkiem, zdane oba testy na wodoszczelność
Wyposażenie: zdejmowane etui na smartfona, odblaskowe lamówki, mała kieszeń zewnętrzna, zamki błyskawiczne z zamknięciem na kłódkę, dwie komory we wnętrzu, gumowany uchwyt do noszenia i pasek na ramię, przelotka na kabel
 minus Łatwy i szybki montaż, wysokiej jakości, twarda skorupa, pomysłowy system schowków, torba wygodna do noszenia (uchwyt, pasek), zaokrąglone linie obniżają opór powietrza  minus Ciężko pracująca dźwignia blokująca, brak możliwości wyboru pozycji torby, przez co ekran smartfona jest słabo widoczny, brak możliwości zwiększenia pojemności, przy sportowym stylu jazdy dotyka rąk i korpusu
tank bag kappaFot. Studio fotograficzne MPS
tank bag kappaFot. Studio fotograficzne MPS
Wniosek
Ta pewnie mocowana torba ma wiele przydatnych detali i trzeba ją pochwalić za funkcjonalność. Drugie miejsce w tabeli wyników razem z Givi. Ten sam system mocowania, bardzo podobne wyposażenie.
NASZA OCENA ●●●●●

 

Oxford Q4R

Importer: imready.eu
Cena: 460 zł (torba), 80 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa);
Pojemność 4 l;
Masa: 1 kg;
Ochrona przeciwdeszczowa: wodoszczelne szwy, braki w wodoszczelności;
Wyposażenie: okienko na smartfona, osłona przeciwsłoneczna na telefon, odblaski, schowek na klucze, dzięki łatwo odpinanemu dnu może być zamontowana na zadupku, uchwyt do noszenia pokryty gumą, pasek na ramię, przelotka na kabel, pasek zabezpieczający na kierownicę
 minus Duże okienko, łatwy i szybki montaż, praktyczny schowek na klucze, zdejmowany spód daje możliwość zastosowania jako torbę na zadupek  minus Ciężko pracujące zamki błyskawiczne utrudniają dostęp do wnętrza, nieszczelna, osłona przegródki na smartfona, tankbag jest dość wysoki, przez co zdarza się, że dotyka klaty, system wymaga wielkiej precyzji podczas montażu
tank bag oxfordFot. Studio fotograficzne MPS
tank bag oxfordFot. Studio fotograficzne MPS
Wniosek
Pomysł zastosowania osłony przeciwsłonecznej to jeden z fajnych detali, które jednak nie zmieniają tego, że rozwiązanie wymaga kilku poprawek. Ochrona przed wodą to raczej nieporozumienie.
NASZA OCENA ●●●

 

Shad E10P

Importer: www.wilmat.pl
Cena: 300 zł (torba), 70 zł (piny na zbiornik paliwa z płytą);
Pojemność 5 l;
Masa: 1 kg;
Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy, klucz torx;
Ochrona przeciwdeszczowa: pokrowiec, zdane oba testy na wodoszczelność;
Wyposażenie: przegródka na smartfona, we wnętrzu minikieszonka, przelotka na kabel, zamki błyskawiczne z zamknięciem na kłódkę, pasek zabezpieczający, uchwyt do noszenia i pasek na ramię
 minus Piny zamiast pierścienia zajmują mało miejsca, cztery pozycje montażu, dobry dostęp do komory głównej, dobra widoczność smartfona  minus Żeby zamontować płytę, trzeba nią dokładnie trafić w piny, w przeciwnym razie porysuje zbiornik paliwa, zapięcie dobrze zaskakuje tylko pod ociążeniem i przy sporym nacisku, trzyma się tak sobie, z powodu wybrzuszenia w pokrywie utrudnione pakowanie
tank bag shadFot. Studio fotograficzne MPS
tank bag shadFot. Studio fotograficzne MPS
Wniosek
Torba jest wąska i można regulować jej położenie. System z pinami do mocowania, nawet jeśli wygląda na stabilny, nie przekonał nas, bo płytą mocującą łatwo można porysować zbiornik. Torba poluzowała się przy niewielkim naporze powietrza.
NASZA OCENA ●●●

 

REKLAMA

REKLAMA

SW-Motech Pro Daypack    ZWYCIĘZCA TESTU

Importer: www.dobresklepymotocyklowe.pl
Cena: 560 zł (torba), 140 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa);
Pojemność 5 do 8 l;
Masa: 1,1 kg;
Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy;
Ochrona przeciwdeszczowa: wodoszczelny pokrowiec, lekka nieszczelność po wypełnieniu wodą;
Wyposażenie: regulowana pojemność, regulowana pozycja za pomocą plastikowej szyny, mocowania Molle, wewnątrz kieszeń z siatki, zamki błyskawiczne z zamknięciem na kłódkę, dwie przelotki na kable
 minus Łatwa zmiana pozycji, magnes mocowania mocno trzyma, lekko pracujące zamki błyskawiczne, bardzo dobry dostęp do komory głównej, regulowana pojemność, materiały dobrej jakości  minus Pokrowiec lekko nieszczelny, czerwony pasek tworzy drogę wodną do wnętrza torby, utrudnione skręcanie pierścienia, szyna zajmuje wewnątrz dużo miejsca
tank bag swFot. Studio fotograficzne MPS
tank bag swFot. Studio fotograficzne MPS
Wniosek
Torba i pierścień z magnesami działają znakomicie. Drobne nieszczelności nie psują bardzo dobrego wrażenia. Stąd zwycięstwo w teście.
NASZA OCENA ●●●●●

 

Vanucci Evo

Importer: moto-akcesoria.pl
Cena: 539 zł (torba), 200 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa);
Pojemność 7 do 9 l (tak deklaruje producent; wydaje się mniejszy);
Masa: 1 kg;
Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy, wiertło (dołączone do zestawu), wiertarka;
Ochrona przeciwdeszczowa: wodoszczelny pokrowiec, lekko nieszczelny;
Wyposażenie: regulowana pojemność, duży mapnik, dwie przelotki na kabel, wewnątrz kieszeń z siatki, zamki błyskawiczne z zamknięciem na kłódkę, uchwyt do noszenia, pasek na ramię
 minus Stabilny pierścień mocowany do zbiornika paliwa, duża kieszeń na mapę/telefon, samodzielny montaż płyty daje możliwo wyboru pozycję, iprzez co podczas jazdy prawie nie czuje się jego obecności, dobra widoczność telefonu lub mapy  minus Kształt utrudnia pakowanie, pokrowiec lekko nieszczelny, z powodu konieczności wiercenia otworów w płycie montaż wymaga większej ilości czasu, zamknięcia lekko się zacinają
tank bag vanucciFot. Studio fotograficzne MPS
tank bag vanucciFot. Studio fotograficzne MPS
Wniosek
Tankbag Vanucci, korzystający z systemu SW-Motecha, zapunktował dzięki dowolnie wybieranej pozycji. Tak jak w przypadku Hepco & Beckera, wiercenie jest przekleństwem i błogosławieństwem. Niewielki przeciek wody to niepotrzebna wpadka.
NASZA OCENA ●●●●

 

Test tankbagów z tanklockiem - punktacja końcowa

  Sposób montażu Wykonanie Obsługa Pakowność Podczas jazdy Suma Nasza ocena* Cena (torba + pierścień)
Maks. liczba punktów 20 15 25 20 20 100    
SW-Motech 16 15 22 17 17 87 ●●●●● 560+140 zł
Givi 18 14 21 17 15 85 ●●●●● 470 + 69 zł
Kappa 18 13 21 18 15 85 ●●●●● 379 +59 zł
IXS 18 12 20 14 16 80 ●●●● 314 + 70 zł
Vanucci 14 13 21 14 16 78 ●●●● 539 + 200 zł
Hepco & Becker 13 13 17 15 17 75 ●●●● 750 + 200 zł
Shad 14 10 15 12 18 69 ●●● 300 +70 zł
Oxford 17 10 18 15 8 68 ●●● 459 + 80 zł
* – 5 czarnych kropek (100–85 pkt) = bardzo dobry; 4 kropki (84–70 pkt) = dobry; 3 kropki (69–55 pkt) = dostateczny; 2 kropki (54–40 pkt) = ostatecznie; 1 kropka (39 i mniej pkt) = nie!

Test tankbagów z tanklockiem - podsumowanie

Wszystkie torby dobrze spełniają swoje zadanie. W leciutko nieszczelnym, ale mimo to zwycięskim SW-Motechu prawie wszystko funkcjonowało doskonale, a pierścień zatrzaskiwał się mocno.

W Shadzie, do którego zamontowania użyto sprytnych pinów, nie działały one tak jak powinny. Szkoda... System mocowania Givi, zastosowany w Kappie i IXS-ie, wylądował na drugim i trzecim miejscu.

Absolutnym hitem cenowym (314 zł) jest IXS, którego kupno uznaliśmy za dobry pomysł.

Na ceny w tabeli składa się kasa za torby i pierścienie. W każdym z przypadków oba elementy kupuje się osobno.

Zobacz również: test 9 kasków sportowo-turystycznych

zobacz galerię

Zobacz również:
Skórzana kurtka Modeka August 70 doskonale sprawdzi się i na motocyklu, i na koncercie, i w czasie wyjścia do pubu. Nie tylko stylowo wygląda, ale również dobrze leży.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA