Torba na zbiornik z tanklockiem - bez wątpienia to rozwiązanie ma zalety. Żeby daleko nie szukać: zdjęcie czy założenie tankbaga na swoje miejsce trwa dosłownie sekundę. Trzeba jednak dodać, że pierwszy montaż elementów systemu zajmuje dobre 20 minut. Szybki montaż/demontaż torby docenisz podczas tankowania, jak również podczas jazdy po mieście kiedy nie chcesz zostawiać torby z zawartością na motocyklu.
Niestety tanklock ma również wady. Choćby tę, że można go zastosować tylko wtedy, gdy torba jest duża. Ponadto patent z tego typu mocowaniem słabo sprawdza się, gdy wybierzesz się na przejażdżkę w teren.
Przetestowaliśmy 8 tankbagów mocowanych pięcioma rodzajami tanklocków. Dzięki temu wiemy, że trzeba zwrócić uwagę na wybór pierścienia, tak aby był dopasowany do konkretnej marki i modelu motocykla oraz wybór torby. Po zamontowaniu sprawdź, czy torba nie przeszkadza podczas jazdy, a przede wszystkim czy nie ogranicza ruchu kierownicą, nie zasłania zegarów, nie opiera się o ramiona albo nie gniecie w klatę.
Trzej producenci z tego testu – Givi, IXS i Kappa – zdecydowali się na ten sam system mocowania. SW Motech oprócz pierścienia Pro wystawił też do walki współpracujący z produktami Vanucci pierścień Evo.
Jak wypady one w porównaniu z trzema pozostałymi systemami i jakie różnice w obsłudze toreb wyszły na światło dzienne? Czytaj dalej.
Zobacz również: na co zwrócić uwagę kupując turystyczne ciuchy na motocykl?
Tak testowaliśmy |
|
Na ocenę końcową złożyły się noty za pięć kryteriów. Zaczęliśmy od oceny łatwości montażu pierścienia do zbiornika paliwa, za co maksimum wynosiło 20 punktów. W ramach tego kryterium ocenialiśmy czas potrzebny do montażu, jego trudność oraz przejrzystość instrukcji. |
Komentarze