[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
3.0

Test Bridgestone Battlax Hypersport S22 - pierwsze wrażenia

Japończycy z Bridgestona pracują w pocie czoła. W tym roku pokazali aż cztery nowe modele opon. Na pierwszy ogień poszły sportowe Battlaxy Hypersport S22. Pierwsze wrażenia z testu.

Producenci opon od zawsze próbują pogodzić sprzeczne właściwości w jednym produkcie. Przyczepność na mokrym przy jednoczesnej dużej trwałości przypomina próbę połączenia wody z ogniem. Mimo to, ta sztuka udaje się coraz lepiej! Przykładem mogą tutaj być najbardziej sportowe spośród drogowych opon Bridgestone, czyli Battlax Hypersport S22.

W porównaniu do S21 nie tylko poprawiono praktycznie wszystkie cechy opony (od przyczepności na suchym, poprzez stabilność w złożeniach, a na zachowaniu na mokrej nawierzchni kończąc), ale również zachowano przy tym trwałość. Producent twierdzi, że jest ona na identycznym poziomie, co w S21.

Tajemnica tkwi oczywiście w sposobie przygotowania i składnikach mieszanki gumowej. A właściwie kilku mieszanek, ponieważ w przedniej oponie użyto dwóch rodzajów mieszanki (3LC), a z tyłu aż trzech (5LC). Twardy pasek na środku zapewnia dużą trwałość, a bardziej miękkie boki większą przyczepność. Z kolei w tylnej oponie na samych krańcach bieżnika użyto bardziej miękkiej mieszanki, która ma zapewnić większą prędkość w zakrętach, większą stabilność i więcej przyczepności na wyjściu z winkla.

Test odbył się na hiszpańskim torze Jerez znanym z organizacji jednej z rund MotoGP. Było sucho i słonecznie, choć chłodno. Opony mimo, że nie miały łatwego życia zaskoczyły mnie przede wszystkim stabilnością i przewidywalnością. Nie było mowy o niekontrolowanych uślizgach ani na hamowaniach, ani na wyjściach z zakrętów i to pomimo jazdy na litrowych ścigaczach (np. Suzuki GSX-R 1000), czy wymagających nakedach (jak np. KTM 1290 Super Adventure).

Pełny test znajdziecie w kolejnym wydaniu miesięcznika MOTOCYKL, czyli w nr 6/2019.

Bridgestone Battlax Hypersport S22 - tabela rozmiarów

przód 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL dostępne od stycznia 2019
tył 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL
przód 110/70 R 17 M/C (54H) TL dostępne od stycznia 2020
tył 140/70 R 17 M/C (66H) TL
150/60 R 17 M/C (66H) TL
180/60 ZR 17 M/C (75W) TL

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Nie da się ukryć, że opony to klucz do sukcesu, jeśli chodzi o zachowanie, pewność prowadzenia oraz stabilność motocykla. Bezpośrednio wpływają one również na samopoczucie oraz bezpieczeństwo motocyklisty. Sprawdziłem to na przykładzie opon Dunlop Sportsmart Mk3.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij