[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Test Bridgestone Battlax Hypersport S22 - pierwsze wrażenia

Japończycy z Bridgestona pracują w pocie czoła. W tym roku pokazali aż cztery nowe modele opon. Na pierwszy ogień poszły sportowe Battlaxy Hypersport S22. Pierwsze wrażenia z testu.

Producenci opon od zawsze próbują pogodzić sprzeczne właściwości w jednym produkcie. Przyczepność na mokrym przy jednoczesnej dużej trwałości przypomina próbę połączenia wody z ogniem. Mimo to, ta sztuka udaje się coraz lepiej! Przykładem mogą tutaj być najbardziej sportowe spośród drogowych opon Bridgestone, czyli Battlax Hypersport S22.

W porównaniu do S21 nie tylko poprawiono praktycznie wszystkie cechy opony (od przyczepności na suchym, poprzez stabilność w złożeniach, a na zachowaniu na mokrej nawierzchni kończąc), ale również zachowano przy tym trwałość. Producent twierdzi, że jest ona na identycznym poziomie, co w S21.

REKLAMA

Tajemnica tkwi oczywiście w sposobie przygotowania i składnikach mieszanki gumowej. A właściwie kilku mieszanek, ponieważ w przedniej oponie użyto dwóch rodzajów mieszanki (3LC), a z tyłu aż trzech (5LC). Twardy pasek na środku zapewnia dużą trwałość, a bardziej miękkie boki większą przyczepność. Z kolei w tylnej oponie na samych krańcach bieżnika użyto bardziej miękkiej mieszanki, która ma zapewnić większą prędkość w zakrętach, większą stabilność i więcej przyczepności na wyjściu z winkla.

Test odbył się na hiszpańskim torze Jerez znanym z organizacji jednej z rund MotoGP. Było sucho i słonecznie, choć chłodno. Opony mimo, że nie miały łatwego życia zaskoczyły mnie przede wszystkim stabilnością i przewidywalnością. Nie było mowy o niekontrolowanych uślizgach ani na hamowaniach, ani na wyjściach z zakrętów i to pomimo jazdy na litrowych ścigaczach (np. Suzuki GSX-R 1000), czy wymagających nakedach (jak np. KTM 1290 Super Adventure).

Pełny test znajdziecie w kolejnym wydaniu miesięcznika MOTOCYKL, czyli w nr 6/2019.

Bridgestone Battlax Hypersport S22 - tabela rozmiarów

przód 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL dostępne od stycznia 2019
tył 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL
przód 110/70 R 17 M/C (54H) TL dostępne od stycznia 2020
tył 140/70 R 17 M/C (66H) TL
150/60 R 17 M/C (66H) TL
180/60 ZR 17 M/C (75W) TL

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Krótki wyjazd na weekend? Odwiedziny u rodziny? Jeśli Nie potrzebujesz kufrów, do spakowania się wystarczy torba na miejsce pasażera. Przetestowaliśmy 9 modeli.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij