Na pomysł Multistrady Enduro spece z Ducati na pewno wpadli podczas wizyty w Mediolanie. W tym mieście codziennie jeździ bowiem więcej turystycznych enduro, niż po wszystkich afrykańskich pustyniach razem wziętych. Potężne maszyny są chętnie kupowane, bo świetnie wyglądają, a do tego są wygodne i zaskakująco praktyczne w mieście. Czego chcieć więcej?
Ducati Multistrada 1200 Enduro - historia modelu
Ducati Multistrada 1200 Enduro pojawiła się w 2016 r. Szprychowe koła, zbiornik paliwa o pojemności 30 l, zwiększone o 30 mm skoki zawieszeń – ta maszyna wszędzie, gdzie się pojawiła, robiła furorę.
Kto po raz pierwszy przejechał się na Multi, nie miał co do tego najmniejszych wątpliwości. To było monstrum. Ogromny zbiornik paliwa rozpościerał się daleko przed kolanami, ale zanim dane ci było zobaczyć ten widok, musiałeś wspiąć się na kanapę umieszczoną na wysokości 870 mm. V2 napędzające Dukata gwarantowała emocje godne rollercoastera, w czym swój udział miała jej moc 152 KM.
Na pierwszy rzut oka w następcy zmieniło się niewiele. W dalszym ciągu Multistrada Enduro to ważąca 277 kg potężna zabawka dla mocnych gości. Ciekawostka: model z 2018 roku z wyposażeniem seryjnym waży dokładnie tyle samo. Większa o 9 kg masa wynika jedynie z dodatkowego wyposażenia w wersji Enduro Pro, czyli gmoli i dodatkowych reflektorów LED.
![]() |
![]() |
Model 2019: nowy wyświetlacz TFT to potęga. Kolorowe podświetlenia wyglądają lepiej, a menu jest bardziej intuicyjne. | Model 2018: mniejsza czcionka, czerń i biel. Co ważne, nie tylko jeżdżący w okularach będą narzekali na słabą czytelność. |
Liczba 1260 na bokach zbiornika oznacza pojemność silnika. Uważasz, że przydałoby się jeszcze trochę cm3? Moim zdaniem nie masz racji, bo ten 158-konny silnik – mimo że od starszej wersji jest mocniejszy tylko o 6 KM – zbliża się do niebezpiecznej granicy.
Zobacz również test 4 turystycznych enduro
Ducati Multistrada 1260 Enduro - co nowego?
- Pojemność skokowa silnika wzrosła ze 1198 do 1262 cm3, a moc maksymalna jest wyższa tylko o 6 KM (158 KM).
- Seryjny quickshifter.
- Skoki zawieszeń skrócone o 15 mm – do 185 mm
- Szprychowe koła są teraz lżejsze o 2 kg.
- Nowy wyświetlacz TFT.