Nasze pomiary
Osiągi:
Prędkość maksymalna |
235 km/h |
Przyspieszenia |
|
0–100 km/h |
3,3 s |
0–140 km/h |
5,5 s |
0–200 km/h |
11,7 s |
Elastyczność |
|
60–100 km/h |
3,9 s |
100–140 km/h |
4,4 s |
140–180 km/h |
5,9 s |
błąd wskazań prędkościomierza |
|
Wskazania |
50/100 km/h |
Realne prędkości |
48/98 km/h |
błąd wskazań obrotomierza |
|
Początek czerwonego pola |
10 000/min |
Wskazanie |
9900/min |
Średnie zużycie paliwa |
|
W trasie |
4 l/100 km |
Przy prędkości 130 km/h |
4,7 l/100 km |
Teoretyczny zasięg |
350 km |
Wymiary i masy |
|
Dł./szer./wys.2100/870/1250 mm |
|
Wysokość kanapy |
820 mm |
Wysokość kierownicy |
1045 mm |
Średnica zawracania |
5130 mm |
Masa z paliwem |
187 kg |
Ładowność |
243 kg |
Rozkład mas przód/tył |
51,1/48,9% |
Wykres mocy i momentu
Motor Presse Polska
|
Wykres przełożeń
Motor Presse Polska
|
Krzywe mocy i momentu obrotowego pokazują mocne strony silnika 790 Duke’a. Pojawiają się one w górnej części skali, bo poniżej 4750 obr/min silnik na pewno nie kipi momentem. Później zaczyna się prawdziwa jazda. Zmierzone wartości mocy i momentu są wyższe niż to, co obiecuje fabryka. Przełożenia pasują idealnie do osiągnięcia maksymalnej prędkości 235 km/h. Szybsza jazda nakedem jest bez sensu.
Dane serwisowe
Przeglądy co |
15 000 km |
Wymiana oleju i filtra co |
15 000 km, 2,8 l |
Olej silnikowy |
SAE10 W 50 |
Olej do zawieszeń |
SAE 4 |
Świece |
NGK LMAR97AI-10 |
Obroty biegu jałowego |
1750/min ±50 |
Ciśnienie w oponach (z pasażerem) przód/tył |
2,3/2,6 (2,3/2,6) bara |
Hamulce
Motor Presse Polska
Krzywe mocy i momentu obrotowego pokazują mocne strony silnika 790 Duke’a. Pojawiają się one w górnej części skali, bo poniżej 4750 obr/min silnik na pewno nie kipi momentem. Później zaczyna się prawdziwa jazda. Zmierzone wartości mocy i momentu są wyższe niż to, co obiecuje fabryka. Przełożenia pasują idealnie do osiągnięcia maksymalnej prędkości 235 km/h. Szybsza jazda nakedem jest bez sensu.
Konkurencjo bój się!
W klasie motocykli uniwersalnych o mocy ±110 KM robi się coraz ciaśniej. Najwięksi konkurenci 790 Duke’a to Yamaha MT-09 wraz z jej znakomitym silnikiem, kultowe Ducati Monster 821 z niepowtarzanym wyglądem i fajnym L-twinem oraz niepozorne Suzuki GSX-S 750 nokautujące ceną i prowadzeniem.
Motor Presse Polska
Ducati Monster 821
Silnik: dwucylindrowy widlak, moc maks. 109 KM, masa 213 kg, przyspieszenie 0–100 km/h 3,3 s, V max 225 km/h, średnie zużycie paliwa 5,1 l/100 km,
cena 52 900 zł
Motor Presse Polska
Suzuki GSX-S 750
Silnik: 4-cylindrowy, rzędowy, moc maks. 114 KM, masa 214 kg, przyspieszenie 0–100 km/h 3,4 s, V max 225 km/h, średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km,
cena 37 000 zł
Motor Presse Polska
Yamaha MT-09
Silnik: 3-cylindrowy, rzędowy, moc maks. 115 KM, masa 195 kg, przyspieszenie 0–100 km/h 3,4 s, V max 210 km/h, średnie zużycie paliwa 4,4 l/100 km,
cena 39 000 zł