Czy na cruisera, czy na motocykl retro - klasyczne kaski otwarte pasują do wielu typów maszyn.
Prawdziwe kaski typu jet to pieśń lat 70. ubiegłego wieku, mimo to co kilka lat powraca moda na skorupy, które nawiązują do powiedzonka: „Wiatr we włosach, muchy w zębach”. Przez lata jety były pucharem przechodnim. Najpierw zdobiły głowy kierowników klasycznych motocykli czasów PRL, potem miłośników chopperów i kierowców skuterów oraz brodaczy w kraciastych koszulach ujeżdżających wszelkiej maści café racery. Przez lata kaski otwarte zyskiwały wszelkie możliwe formy. Były wśród nich i nowoczesne z szybą, i płytkie jak miska orzeszki pozbawione homologacji, i pełnoprawne skorupy, tyle że pozbawione szyby oraz szczęki.
Od lat mam wrażenie, że producenci temat jetów traktują nieco po macoszemu. Być może właśnie dlatego dotychczas nie przeprowadziliśmy testów tego typu skorup. Aż do teraz. Nie mogło być inaczej, skoro widać, że w ostatnim czasie moda na motocykle klasyczne spowodowała, iż coraz więcej producentów przykłada do kasków otwartych większą wagę. Przy czym dbają o stylówkę, ale też o bezpieczeństwo. Dlatego, skoro nadarzyła się okazja, postanowiliśmy wziąć na warsztat uwielbiane przez chopperowców i miłośników sprzętów retro kaski jet w stylowej, klasycznej formie.
Czas zadać kłam stwierdzeniu, że kaski jet to wynalazek szatana, że są niebezpieczne i nie powinny być dopuszczone do użytku.
Zobacz także: Test kasków 3 w 1
Bell Custom 500
Fot. Studio fotograficzne MPS
Importer: dobresklepymotocyklowe.pl Ceny: od 699 zł, w wersji DLX (z szybą, daszkiem, torbą na kask) od 899 zł, carbon 2299 zł Rozmiary: XS do XXL Masa: 1175 ±50 g/1188 g (dane producenta/zważony rozmiar XL) Kolory: czarny, czarny mat, biały Skorupa: kompozyt z włókien szklanych, 5 rozmiarów Zapięcie: podwójne D Kraj produkcji: Chiny; homologacja: E 9 (Hiszpania) Wyposażenie: 5 zatrzasków daszku, naklejki odblaskowe, torba (zwykła)
Łatwe wkładanie i zdejmowanie; mocno leży na głowie, nie uciska; dobre umiejscowienie paska; dobry dla okularników (okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne); dobre wykonanie, 5 lat gwarancji
Pasek ma skromną wyściółkę, wyściółka znacznie za krótka; może być za mało miejsca na okulary motocyklowe, brak zabezpieczenia (szlufki) gogli z tyłu głowy; bardzo wysoki poziom hałasu; niewyjmowana wyściółka; w porównaniu z konkurencją stosunkowo duże wartości tłumienia uderzeń
|
Fot. Studio fotograficzne MPS
Eleganckie wnętrze ze skóry, ale niewyjmowane. Praktyczne położenie paska, niestety ma on zbyt małą wyściółkę.
Motor Presse Polska
WNIOSEK
Elegancki wygląd, dobre dopasowanie, uczciwa cena, no i przede wszystkim klasyczny kształt w stylu typowym dla lat 70. Pod względem wyposażenia i tłumienia siły uderzeń jest jeszcze miejsce na poprawki, niemniej generalnie jest okej.
NASZA OCENA ++++
|
BMW Bowler - ZWYCIĘZCA TESTU
Fot. Studio fotograficzne MPS
Importer: bmw-motorrad.pl Ceny: od 1445 zł (jednolity), ze zdobieniami od 2108 do 2206 zł (Option 719) Rozmiary: XS do XXL Masa: 950 ±50 g/1044 g (dane producenta/zważony rozmiar XL) Kolory: czarny mat, 5 zdobień Skorupa: CFK/GFK, 4 rozmiary Zapięcie: podwójne D Kraj produkcji: Chiny; homologacja: E 9 (Hiszpania) Wyposażenie: 3 zatrzaski daszku, zabezpieczenie gogli, pokrowiec (bardzo wysokiej jakości)
Łatwe wkładanie i zdejmowanie; dobre dopasowanie, dość mocno leży na głowie, ale nie uciska, przyjemna wyściółka; dobre umiejscowienie paska pod brodą; bardzo dobry dla okularników (okulary korekcyjne, przeciwsłoneczne i motocyklowe), zabezpieczenie gogli (szlufka) z tyłu głowy; raczej niski poziom hałasu; wyśmienite wykonanie; dobre wartości tłumienia siły uderzeń
Wyściółka paska za krótka, języczek do otwierania na pasku za mało elastyczny (ze skóry); niewyjmowana wyściółka; bardzo wysoka cena
|
Fot. Studio fotograficzne MPS
Wewnątrz i na zewnątrz doskonale, do najdrobniejszego szczegółu, wykonany. Przy tej cenie można tego wymagać.
Motor Presse Polska
WNIOSEK
Jeśli nie pożałujesz pieniędzy, otrzymasz świetnie wykonany, a przede wszystkim mały, wąski kask, który bardzo przypomina kaski retro – mimo zgodności z normą ECE i dobrych wartości tłumienia siły uderzeń. Niepolegające dyskusji zwycięstwo.
NASZA OCENA ++++
|
Bogotto V541 Scacco
Fot. Studio fotograficzne MPS
Importer: fc-moto.de Cena: od 325 zł Rozmiary: XS do XXL Masa: 1200 ±50 g/1230 g (dane producenta/zważony rozmiar XL) Kolory: czarny mat, biały mat, srebrny mat, brązowy mat Skorupa: termoplast, 2 rozmiary Zapięcie: microlock Kraj produkcji: Chiny; homologacja: E 1 (Niemcy) Wyposażenie: 3 zatrzaski daszku, zabezpieczenie okularów, daszek, naklejki odblaskowe, pokrowiec (zwykły)
Łatwe wkładanie i zdejmowanie; dobre dopasowanie, nie uciska, bardzo komfortowe wyposażenie wewnętrzne; przydatność dla okularników zadowalająca do dobrej (okulary korekcyjne, przeciwsłoneczne i motocyklowe), zabezpieczenie okularów z tyłu głowy; średni poziom hałasu; dobre wykonanie; seryjny daszek; wyjmowana wyściółka policzków; dobre wartości tłumienia siły uderzeń
Pasek osadzony dość daleko z tyłu, dlatego może uciskać krtań, wyściółka paska znacznie za krótka
|
Fot. Studio fotograficzne MPS
Fot. Studio fotograficzne MPS
W Bogotto jest naprawdę przyjemnie, a daszek jest dołączany fabrycznie. Do wyglądu trzeba się jednak przyzwyczaić.
Motor Presse Polska
WNIOSEK
Tani Bogotto w praktyce i na stanowisku kontrolnym solidnie wykonał swoją pracę, niemniej trzeba mu wytknąć, że wygląda na głowie tak, iż trzeba się do tego widoku przyzwyczaić. Ale jeśli należysz do tych, którzy lubią ten styl…
NASZA OCENA ++++
|