[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Test opon Dunlop Mk3 - pierwsze wrażenia

Czeka cię wymiana opon? Jeśli jeździsz głównie po zwykłych drogach, ale w sportowym stylu Dunlop ma coś dla Ciebie - nowy model opon Sportsmart Mk3.

Dunlop Sportsmart Mk3 to opony przeznaczone przede wszystkim do motocykli sportowych, sportowo-turystycznych i do power naked bike’ów. Połączono w nich dwa światy: sportowy wygląd i najnowocześniejsze rozwiązania z przydatnością na co dzień. A konkretnie chodzi o szybkie rozgrzewanie się, łatwe prowadzenie, właściwości na mokrej nawierzchni oraz trwałość.

Z tyłu zastosowano dwuskładnikową mieszankę - jej twardszy pasek na środku ma zapewnić większą trwałość, a miękkie boki przyczepność w złożeniu. Dzięki nowej mieszance z przodu nie tylko poprawiono trwałość, ale również przyczepność. To efekt zastosowania nowych materiałów oraz nowej rzeźby bieżnika, która lepiej odprowadza wodę.

W rezultacie na mokrej nawierzchni Mk3 mają lepszą o 6% przyczepność przodu i o 20% tyłu w porównaniu z modelem Sportsmart 2 Max.

Producent nie ukrywa, że są to typowo drogowe opony, które sprawdzą się również w czasie sporadycznych wyjazdów na tor wyścigowy. Podział jest taki: 90% szosa, 10% tor. To myślenie nie jest to pozbawione sensu, bowiem znakomita większość nakedów, sportowych turystyków, a nawet typowych przecinaków jeździ przede wszystkim po mieście.

Test opon odbył się w okolicach Barcelony. Dzień rozpoczęliśmy od testu na zwykłych drogach. I tu Dunlopy Sportsmart Mk3 pozytywnie zaskoczyły mnie szybkością rozgrzewania się oraz błyskawicznym zdobyciem sobie mojego zaufania. Spodobało mi się również spore tłumienie własne i minimalny moment prostujący w czasie hamowania w złożeniu.

Drugą częścią testu były jazdy po torze wyścigowym Motoparc Castillioli. Jest on wymagający technicznie i strasznie nierówny. Opony nie miały tu łatwego życia, ale radziły sobie całkiem nieźle. Najbardziej podobało mi się w nich spore tłumienie własne, powtarzalność zachowania i przewidywalność. Jednak nie spodziewaj się precyzji prowadzenia opon sportowych. Nie było mowy o ślizganiu się, ale sesje trwały ok. 15 minut każda. Mk3 nie są stworzone do wyścigów, ale trackday spokojnie na nich ogarniesz. Mało tego będziesz się dobrze bawił.

Pełny test opon Dunlop Sportsmart Mk3 znajdziecie w kolejnym wydaniu "Motocykla", czyli w numerze 5/2019. W kioskach już niebawem.

Opony motocyklowe Dunlop Sportsmart Mk3 tabela rozmiarów

przód 120/70 ZR 17
tył 180/55 ZR 17
  180/60 ZR 17
  190/50 ZR 17
  190/55 ZR 17
  200/55 ZR 17

zobacz galerię

Zobacz również:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij