Takiego zamieszania u pomarańczowych nikt się nie spodziewał. Od dłuższego czasu krążyły spekulacje o wprowadzeniu wtrysku paliwa w silnikach dwusuwowych, tak by speniały normę Euro 4. I co? I nic! Wtrysku nie ma i nic nie wskazuje na to, by miał się w najbliższym czasie pojawić. Ofiarą Euro 4 padły dwa najmniejsze modele – EXC 125 i 200. W zamian pojawią się XC-W 125 i 150. Niestety, nie będzie można ich zarejestrować.
Trzy zasady
Zmiany w pozostałych modelach zostały podporządkowane trzem zasadom: lżej, przyjaźniej (chodzi o sposób przekazywania mocy) i agresywniej (wygląd). W modelach 2017 rama jest lżejsza o 300 g. Dorzuć do tego nowy amortyzator WP XPLOR (minus 600 g), nowy litowo-jonowy akumulator, lżejszy o ok. 1 kg, i odlicz masę kopniaka wraz z wałkiem i zębatkami. Tak, to nie żart: w sezonie 2017 czterosuwy nie będą miały kickstarterów!
![]() |
Lekkie elementy ramy chromowo-molibdenowej to o 20% wyższa niż poprzednio sztywność skrętna i o 30% niższa sztywność wzdłużna. Od nowa zaprojektowano airbox i układ ssący. Kolejna nowość to zmieniony filtr powietrza i sposób jego montażu. Akumulator jest lżejszy o 1 kg od poprzedniego, zapewniając przy tym trzy razy większą moc rozruchową. KTM we wszystkich czterosuwach zrezygnował z kickstartera! |
Będą za to miały całkiem nowe przednie zawiasy WP XPLOR 48. Widelec upside-down ma 300 mm skoku i sprężyny w obu goleniach. Tłumienie jest podzielone między obie lagi: w lewej kompresja, w prawej odbicie. Dostęp do regulacji (w zakresie 30 kliknięć) jest łatwy: znajduje się na górze każdej z goleni. Model SixDays ma wygodny zewnętrzny pierścień do szybkiej regulacji napięcia wstępnego sprężyn. Tylny zawias to nowo opracowany amortyzator WP XPLOR, zamocowany w systemie PDS, czyli bezpośrednio do wahacza. Znajduje się on o 5 mm bliżej środka ciężkości motocykla, ma mniejszy tłok i większy zbiorniczek wyrównawczy.
W ramach prac nad designem kanapę umieszczono o 10-20 mm niżej, co oznacza niższy środek ciężkości, a ponadto znakomicie komponuje się z bocznymi osłonami chłodnic i tylnym błotnikiem. W błotniku na wysokości siedzenia znajdują się wygodne uchwyty, przydatne do podnoszenia motocykla lub wyciągania go z koleiny.
Komentarze