Test sakw motocyklowych

Współcześni podróżnicy często muszą się mierzyć z wodą, kurzem i błotem. W jaki sposób zabrać ze sobą bagaż, tak aby pozostał on suchy i czysty? Alternatywą dla twardych kufrów są sakwy. Przetestowaliśmy dwanaście wodoszczelnych modeli.

Wodoodporne sakwy motocyklowe shutterstock.com

Skąd w ogóle pomysł, by postawić na sakwy, a nie na kufry? Powodów jest kilka.

Po pierwsze jest to ewidentne nawiązanie do historii. W czasach przed samochodami właśnie sakwami obciążano konie. A we współczesnym świecie wielu motocyklistów uważa się za współczesnych kowbojów.

Po drugie, sakwy są zwykle tańsze w zakupie od zestawu kufrów.

Po trzecie, tych samych sakw możesz użyć w kilku motocyklach.

Po czwarte, sakwy są miękkie i gdy na wyjazd zabierzesz tylko kilka drobiazgów dzięki paskom kompresyjnym możesz zmniejszyć ich objętość. To z kolei ma wpływ na szerokość motocykla, zużycie paliwa (opór powietrza) i wrażliwość na podmuchy wiatru.

Po piąte, gdy motocykl z miękkimi sakwami przewróci ci się na przykład na nogę, masz dużą szansę, że ten upadek zakończy się co najwyżej na kilku siniakach. Natomiast kufry potrafią podczas wypadku oderwać się od stelaży i połamać, a te co bardziej pancerne wygiąć stelaż kanapy motocykla.

Czy to znaczy, że motocyklowe sakwy są pozbawione wad? Oczywiście nie! Do największych trzeba zaliczyć minimalną ochronę przed kradzieżą. Przecież wystarczy kilka ruchów nożem, by dostać się do wnętrza. Ponadto sakwy założone bezpośrednio na owiewki motocykla mogą porysować i uszkodzić lakier. Dlatego bez zabezpieczenia, np. folią samoprzylepną, raczej się nie obejdzie. Ich piętą Achillesową zawsze była słaba ochrona przed wodą, dlatego do niedawna nie wybierałam się w podróż bez zapakowania ciuchów w plastikowe worki i dopiero taki pakiet trafiał do sakw. Problem rozwiązały odporne na rozerwanie i wodoszczelne materiały oraz wodoodporne pokrowce.

Testy przeprowadziłam na Yamasze Ténéré 700, która bez sakw rzadko wyjeżdża od nas z garażu. Najczęściej śmiga ona po szutrach, w kurzu i błocie, nierzadko w strugach ulewnego deszczu.

 

 

Bogotto

SB-Speed

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić: www.fc-moto.de
Cena za parę: 939 zł, przy czym w momencie przygotowywania tego wydania cena była obniżona o 50%;
Pojemność: b.d.;
Masa jednej pary (bez stelaża): 3100 g;
Wymiary: szer./głębokość/wys. 48/16/33 cm;
Mocowanie: za pomocą pasków;
Ochrona przed deszczem: dodatkowy pokrowiec zewnętrzny;
Kraj produkcji: Chiny;
Budowa: komora główna i boczna, dwie niewielkie kieszenie wewnętrzne, możliwość zmiany pojemności, pasek na ramię, wygodna rączka do noszenia, gumowe nóżki;
Dodatkowe akcesoria: brak;
Zabezpieczenie przed kradzieżą: brak
 minus  Łatwy i szybki montaż, prosta konstrukcja, uniwersalne mocowanie, łatwo dostępna boczna kieszeń, regulowana pojemność, niewielka masa, sztywny kształt, dzięki klipsom można szybko odpiąć paski do noszenia na ramieniu, centralnie umieszczona rączka
 minus  Niezbyt udany dobór materiałów, proste wykonanie, za krótkie połączenie na rzep, osłona zamka komory głównej utrudnia otwieranie i nie chroni przed deszczem, mała stabilność sakw na motocyklu, nie ma ochrony przed wilgocią: woda zbiera się na pokrowcu i wpływa do wnętrza
PODSUMOWANIE
Torby Bogotto SB-Speed to dobry wybór dla początkujących, i to tylko z powodu promocyjnej ceny. Sakwy są nieskomplikowane w obsłudze i będą pasowały do niemal każdego typu motocykla. Niestety w fabryce nikt nie zastanowił się, jak zabezpieczyć przewożone przedmioty przed deszczem. Pokrowiec przeciwdeszczowy jest w zestawie, ale działa słabo. Jeśli jeździsz tylko w suche dni, nie będziesz narzekał, ale biada, jeśli w trasie dopadnie cię ulewa.

 

 

Enduristan

Blizzard XL

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić: www.enduristan.pl;
Cena za parę: 1499 zł;
Pojemność: 34 l;
Masa (bez stelaża): 2000 g;
Wymiary: szer./głębokość/wys. 44/21/37 cm;
Mocowanie: za pomocą pasków;
Ochrona przed deszczem: wodoszczelny materiał sakw;
Kraj produkcji: Chiny;
Budowa: tylko komora główna, dodatkowe uchwyty do mocowania akcesoryjnych komór, czerwona podszewka wewnętrzna, rączki do noszenia;
Dodatkowe akcesoria: torby wewnętrzne, ochrona przed gorącem, dodatkowe torby zewnętrzne, uchwyt na butelkę;
Zabezpieczenie przed kradzieżą: brak
 minus Łatwy montaż, wygodna kompresja, bardzo dobre przyleganie do owiewek motocykla – nie ślizgają się, wytrzymały i dobrze dobrany materiał, dobry wybór na wyprawy adventure, łatwy dostęp do wnętrza, niewielka masa, stabilny uchwyt, kontrastowy kolor wnętrza sakw ułatwiający odnajdywanie drobiazgów, przemyślany kształt, zwarta konstrukcja, szczelne. Sakwy są dostępne w kilku rozmiarach oznaczonych jak ciuchy – od litery S do XL. Cena jest zależna od rozmiaru.
 minus Spiętej pary sakw nie da się łatwo rozdzielić, nie można ich stabilnie postawić na ziemi (przewracają się), tylko jedna komora.
PODSUMOWANIE
Najbardziej spodobała się największa wersja, która sprawiała wrażenie, jak gdyby była stworzony do tego motocykla. Torby idealnie przytulały się do owiewek. Dzięki wytrzymałemu materiałowi i wodoszczelności ten komplet świetnie nadaje się do wypraw adventure.

 

Zobacz również: Krótki wyjazd na weekend? Odwiedziny u rodziny? Jeśli Nie potrzebujesz kufrów, do spakowania się wystarczy torba na miejsce pasażera. Przetestowaliśmy 9 modeli.

 

 

Hepco & Becker

Royster Neo

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić: defender.net.pl;
Cena: 1355 zł;
Pojemność: do 35 l;
Masa jednej pary (bez stelaża): 3300 g;
Wymiary szer./głębokość/wys. 38/24/30 cm;
Mocowanie: do stelaża bocznego Hepco & Becker C-Bow;
Masa stelaża: 2100 g;
Cena stelaża: 850 zł;
Ochrona przed deszczem: wodoszczelny worek wewnętrzny;
Kraj produkcji: Wietnam;
Wyposażenie: wyjmowany worek wewnętrzny, odblaski, uchwyt do noszenia;
Dodatkowe akcesoria: brak;
Zabezpieczenie przed kradzieżą: sakwy zamykane na stelażach, zamki błyskawiczne wyposażone w blokadę na kod cyfrowy;
 minus Szybki i łatwy montaż stelaży i sakw, sztywna skorupa, stabilny kształt, wodoszczelne zamki błyskawiczne, niewielka masa, stabilne mocowanie, szczelne
 minus Można używać tylko ze stelażem, małe uchwyty suwaków zamków błyskawicznych, wąski i niezbyt wygodny uchwyt do noszenia, nie dają się skompresować, mają tylko jedną komorę
PODSUMOWANIE
Cechy odróżniające te sakwy od konkurencji: sztywny kształt, możliwość użycia tylko ze specjalnym stelażem. Są za to bardzo stabilne i łatwe w obsłudze. Wewnętrzny worek skutecznie chroni zawartość przed wilgocią. Za mało uniwersalne, mimo to bardzo dobrze zaprojektowane.

 

 

Kriega

OS-18

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić: redline.com.pl;
Cena za parę: 1228 zł;
Pojemność: 36 l;
Masa jednej pary (bez stelaża): 1950 g;
Wymiary: szer./głębokość/wys. 38/19/25 cm;
Mocowanie: za pomocą pasków do stelaża lub uchwytu Kriega OS-Base;
Masa stelaża: 800 g (OS-Base);
Cena stelaża: 769 zł;
Ochrona przed deszczem: wodoszczelny wewnętrzny worek;
Kraj produkcji: Wietnam;
Wyposażenie: komora główna, biała wyściółka, odblaski Hi-Vis, dodatkowe uchwyty do mocowania;
Dodatkowe akcesoria: tak (liczne możliwości powiększenia przestrzemi bagażowej);
Zabezpieczenie przed kradzieżą: brak
 minus Wiele sposobów zamocowania do motocykla – jako boczne sakwy lub na siedzeniu pasażera; kompaktowa budowa, możliwa kompresja, uszyte z wytrzymałego materiału, bardzo niska masa, kontrastujące wnętrze, dobre dopasowanie do motocykla, szczelne
 minus Mocowanie sprawia trochę problemów: ten sam pasek ściska sakwy po obu stronach i jednocześnie utrzymuje torbę na miejscu, brak zabezpieczenia rolltopu przed złodziejami, brak uchwytu do noszenia, tylko jedna komora
PODSUMOWANIE
18-litrowa wersja wykazuje dużą wszechstronność. Na przykład jedna z toreb może być przymocowana do kanapy. Sakwy są szczelne, lekkie i dobrze przylegają do owiewek, dadzą radę podczas najtrudniejszych wypraw. System pasków wymaga nieco przyzwyczajenia, ale charakteryzuje się wysoką jakością wykonania.

 

 

Lonerider

MotoBags 31

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić:
www.lonerider-motorcycle.com;
Cena za parę: 4816 zł;
Pojemność: 62 l;
Masa jednej pary (bez stelaża): 14,5 kg(!);
Wymiary: szer./głębokość/wys. 44/20/40 cm;
Mocowanie: za pomocą stelaża;
Ochrona przed deszczem: wodoszczelny wewnętrzny worek;
Kraj produkcji: Chiny;
Wyposażenie: jedna komora, wyjmowane i nadające się do noszenia worki wewnętrzne w kolorze czerwonym, zapięcie na kłódkę szyfrową, system mocowania Molle, uchwyt do noszenia, plastikowe osłony narożników, miejsce na plakietkę mocowaną na rzep;
Dodatkowe akcesoria: tak (mniejsze torby, drobne akcesoria);
Zabezpieczenie przed kradzieżą: zamykanie na stelażu i kłódka zamykająca dostęp do wnętrza torby
 minus Dzięki uniwersalnej płycie możliwość mocowania na wielu typach stelaży, materiały wysokiej jakości, konstrukcja przemyślana pod względem technicznym i funkcjonalnym, stabilny kształt, brak fruwających pasków, łatwy dostęp do wnętrza, torba wewnętrzna wygodna w noszeniu, stabilne mocowanie, szczelne
 minus Bardzo ciężkie i masywne, żmudny montaż, kiedy jest wymagane dopasowanie do stelaży, szybkie przypinanie tylko gdy sakwy są zamknięte, tylko jedna komora
PODSUMOWANIE
Największy mankament: spora masa, przesuwająca je w kierunku zwykłych kufrów. Bezpośredni pojedynek między kuframi i sakwami Motobags byłby ciekawym porównaniem.

 

 

Mosko Moto & Outback Motortek Rack

Backcountry Offsetkit - warto kupić

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić: moskomoto.eu;
Cena za parę: od 4082 zł;
Pojemność jednej pary: 60 l (35 + 25);
Masa jednej pary (bez stelaża): 9150 g;
Wymiary: szer./głębokość/wys.
38/20 (15 przy 25 l) /51 cm;
Mocowanie: za pomocą stelaża Outback Motortek, na innych stelażach tylko z adapterem;
Masa stelaża: 4250 g;
Cena stelaża: 1027 zł;
Ochrona przed deszczem: wodoszczelny worek wewnętrzny;
Kraje produkcji: Chiny i Wietnam;
Wyposażenie: komora główna z wyjmowanym workiem wewnętrznym, komora przednia z kieszenią wewnętrzną, system Molle, uchwyt do noszenia;
Dodatkowe akcesoria: tak (możliwe liczne kieszenie);
Zabezpieczenie przed kradzieżą: blokada do kabla z zamkiem
 minus Intuicyjny montaż, dobre materiały o dużej wytrzymałości, spora uniwersalność, kilka komór, łatwa i skuteczna kompresja, stabilnie mocowanie, szczelne
 minus Ciężkie z powodu bardzo grubej płyty mocującej, trochę utrudnione pakowanie, postawione na ziemi, przewracają się.
PODSUMOWANIE
Niesymetryczne sakwy w połączeniu ze stelażem od Outback Motortek to bardzo stabilny, uniwersalny, świetnie wykonany i gotowy na przygody zestaw. Szczególną uwagę zwraca wiele możliwości mocowań. Dobry wybór na hardkorowe wyjazdy.

 

 

Moto Detail

Sakwy wodoodporne

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić: www.louis.pl;
Cena: 571 zł;
Pojemność jednej pary: 40 l;
Masa jednej pary (bez stelaża): 3150 g;
Wymiary: szer./głębokość/wys. 40/20/30 cm;
Mocowanie: za pomocą pasków;
Ochrona przed deszczem: wodoszczelny materiał zewnętrzny;
Kraj produkcji: Chiny;
Wyposażenie: komora główna, niewielka komora dodatkowa, uchwyt do noszenia, odblaski, pasek na ramię, dodatkowe uchwyty mocujące;
Dodatkowe akcesoria: brak;
Zabezpieczenie przed kradzieżą: brak
 minus Szybki i łatwy montaż, łatwa obsługa, uniwersalne mocowanie, wodoszczelny materiał łatwy w utrzymaniu, niewielka masa, stabilny kształt, szczelne
 minus Tylko jedna duża komora, brak możliwości skompresowania, sakwy bardzo szerokie, wąski i mało wygodny uchwyt do noszenia, brak akcesoriów, niewielka stabilność na motocyklu
PODSUMOWANIE
Tanie sakwy z sieciówki Louisa punktują nieskomplikowaną formą i wodoszczelnością. To dobry wybór, gdy do zabrania masz lekki bagaż. Przydałaby się możliwość kompresji, a tym samym zmniejszenia szerokości. Mimo to są proste, szczelne i łatwe do utrzymania w czystości.

 

Zobacz również: Pakując motocykl na wakacje, na bank zabierzesz ze sobą mnóstwo bagaży. A co na to maszyna? Podpowiadamy, jak najlepiej spakować motocykl i jak poprawić prowadzenie załadowanego jak osioł bike’a.    

 

 

QBag

ST07

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić: gmoto.pl;
Cena za parę: od 489 zł;
Pojemność jednej pary: 50 l;
Masa jednej pary (bez stelaża): 2950 g;
Wymiary: szer./głębokość/wys. 48/21/28 cm;
Mocowanie: za pomocą pasków;
Ochrona przed deszczem: wodoszczelny materiał zewnętrzny; 
Kraj produkcji: Chiny;
Wyposażenie: komora główna, uchwyt do noszenia, odblaski; 
Dodatkowe akcesoria: brak;
Zabezpieczenie przed kradzieżą: brak
 minus Szybki i łatwy montaż, prosta budowa, uniwersalne mocowanie, materiał łatwy w utrzymaniu w czystości, niewielka masa, stabilny kształt, duże odblaski, dodatkowy rzep w zapięciu
 minus Tylko jedna komora, nie dają się skompresować, bardzo szerokie, wąski uchwyt do noszenia, mało akcesoriów, mała stabilność na motocyklu, woda przesiąka wokół wszytej wewnątrz etykiety
PODSUMOWANIE
Te sakwy, tak jak torby Louisa są proste, nieskomplikowane w obsłudze i przyjazne dla początkujących. Spodobały mi się bardzo duże odblaski – bezpieczeństwo ponad wszystko. W zestawie brak dodatków i akcesoriów, co przekłada się na cenę, która na pewno spodoba się nie tylko początkującym. Szkoda, że feralny szew wpuszcza wodę do wnętrza.

 

 

Shad

Terra TR40’ - warto kupić

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić: www.wmmotor.pl/oferta/kontakt.php;
Cena za parę: od 1950 zł;
Pojemność: 64 l;
Masa jednej pary (bez stelaża): 7600 g;
Wymiary: szer./głębokość/wys. 38/25/38 cm;
Mocowanie: za pomocą systemu stelaży Shad 4P;
Masa stelaża: 6900 g;
Cena stelaża: 920 zł;
Ochrona przed deszczem: wodoszczelny wewnętrzny worek;
Kraj produkcji: Chiny;
Wyposażenie: wyjmowany worek wewnętrzny, dodatkowa kieszeń zewnętrzna, dodatkowe uchwyty mocujące, system Molle, odblaski;
Dodatkowe akcesoria: tak (uchwyt na butelki, dodatkowa kieszeń);
Zabezpieczenie przed kradzieżą: zamknięcie równocześnie na haczykach i stelażu
 minus Łatwy montaż, sakwy są stabilne, sprytny system zamykający, przemyślany dobór materiałów, sakwy dają się dobrze skompresować, także z dodatkową kieszenią, odpowiednia szczelność.
 minus Można stosować tylko ze specjalnym stelażem, klucz można wyjąć tylko w pozycji zablokowanej, nie stoją na ziemi, dość wąskie uchwyty do przenoszenia, stosunkowo duża masa z powodu dość masywnej płyty stelaża, tylko jedna komora
PODSUMOWANIE
Nowość na rynku. Dzięki zamontowanej płycie i dużej możliwości kompresji udaje się wykonać szpagat między stabilnością a elastycznością, sakwy są szczelne i łatwe w obsłudze. Plakietka ,,warto kupić” nie jest więc przypadkowa.

 

 

SW-Motech

SysBag WP L - warto kupić

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić: www.dobresklepymotocyklowe.pl;
Cena za parę: od 2100 zł;
Pojemność: do 80 l;
Masa jednej pary (bez stelaża): 6000 g;
Wymiary: szer./głębokość/wys. 48/22/21 cm;
Mocowanie: za pomocą bocznych stelaży SW Motech PRO z adapterem lub przez zamocowanie adaptera ze stelażem dowolnej firmy
Masa stelaża: 6100 g;
Cena stelaża: 1300 zł, płyty stelaża: 500 zł;
Ochrona przed deszczem: materiał wodoszczelny;
Kraj produkcji: Chiny;
Wyposażenie: komora główna, komora przednia z kieszenią wewnętrzną, dodatkowa kieszeń w pokrywie, wyjmowana i nadająca się do noszenia torba wewnętrzna ze ściankami działowymi, system Molle, uchwyty do noszenia, odblaski, dodatkowe oczka do mocowania;
Dodatkowe akcesoria: tak;
Zabezpieczenie przed kradzieżą: brak
 minus Możliwości uniwersalnego montażu, stabilnie leżą na stelażu PRO, dobrze dobrany zestaw materiałów, sprytne zamknięcia, łatwa obsługa, praktyczna torba wewnętrzna, dodatkowe przegródki, centralny uchwyt, nóżki, dają się dobrze ścisnąć, szczelne
 minus Brak w zestawie płyty adaptacyjnej, z bocznym stelażem PRO stosunkowo szerokie
PODSUMOWANIE
Wlepa ,,warto kupić” mówi, że nie mieliśmy wielu powodów do narzekań na te nowe sakwy w pojemnym rozmiarze L. Niemal perfekcyjny system z praktycznymi detalami zasłużył na polecenie. Kupujący z pewnością bardziej by się ucieszyli, gdyby do zestawu była dołączona płyta umożliwiająca montaż do innych stelaży.

 

 

Touratech

Discovery -warto kupić

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio

Gdzie kupić: www.touratech.pl;

Cena za parę: od 1962 zł;
Pojemność: 65 l;
Masa jednej pary (bez stelaża): 3150 g;
Wymiary: szer./głębokość/wys. 33/20/55 cm;
Mocowanie: przerzucane przez kanapę;
Ochrona przed deszczem: wodoszczelny worek;
Kraj produkcji: Wietnam;
Wyposażenie: dwa wyjmowane worki, dwie mniejsze kieszenie mocowane na stałe, dwie kieszenie siatkowe, dodatkowe uchwyty do mocowania akcesoriów;
Dodatkowe akcesoria: tak (różne);
Zabezpieczenie przed kradzieżą: brak
 minus Łatwy montaż, całkiem nowe spojrzenie na temat przewożenia bagażu, stabilne klamerki spinające paski, dobrze dopasowane do motocykla, praktyczne dodatkowe kieszenie, szybkie i łatwe wyciąganie worków bagażowych, szczelne
 minus Materiał zewnętrzny nasiąka wodą, siodło samo w sobie nieporęczne i musi pozostać na motocyklu, kieszenie boczne niezdejmowane, worki nie stoją, brak uchwytów do noszenia
PODSUMOWANIE
Przemyślana konstrukcja i funkcjonalność (dobre dopasowanie do motocykla i łatwy sposób przewożenia bagaży w wygodnych i wodoodpornych workach) to największe zalety. ,,Siodło” pozostaje zamocowane na motocyklu, a używanie sakw poza nim wydaje się nieco problematyczne.

 

 

XL Moto

H2O - warto kupić

Wodoodporne sakwy motocyklowemps-Fotostudio
Gdzie kupić: www.xlmoto.pl;
Cena za parę: od 329 zł;
Pojemność jednej pary: 40 l;
Masa jednej pary (bez stelaża): 2500 g;
Wymiary: szer./głębokość/wys. 45/22/25 cm;
Mocowanie: za pomocą pasków bezpośrednio do motocykla albo stelaża;
Ochrona przed deszczem: materiał wodoszczelny;
Kraj produkcji: Chiny;
Wyposażenie: komora główna, siatkowa przegródka wewnątrz, odblaskowe logo, uchwyt do noszenia;
Dodatkowe akcesoria: tak (kieszeń na górze);
Zabezpieczenie przed kradzieżą: brak
 minus Szybki i łatwy montaż, prosta budowa, uniwersalne mocowanie, materiał łatwy w pielęgnacji, niewielka masa, dają się dobrze ścisnąć, pasek spinający biegnie dookoła sakw i ściska je mocno, praktyczna przegroda siatkowa wewnątrz, szczelne
 minus Mało akcesoriów i detali, lekko ograniczona pojemność przez gruby pierścień, nie można ich rozłączyć jednym ruchem
PODSUMOWANIE
Ten prosty i kompaktowy model podoba się dzięki dobremu dopasowaniu do motocykla i łatwej obsłudze. W przeciwieństwie do konkurencji, w kategorii sakw dla początkujących H2O daje się dużo lepiej skompresować i lepiej zamocować, co przekłada się na lepszą stabilność. Za to ,,warto kupić”.

 

 

 

 

TAK TESTOWALIŚMY

Wodoodporne sakwy motocykloweTobias Beyl

Czym muszą charakteryzować się sakwy motocyklowe? Przede wszystkim powinny być wodoszczelne, dać się łatwo zamontować i stabilnie przylegać do motocykla.

Pierwsze fakapy pojawiły się podczas testu, który polegał zafundowaniu łaźni każdej sakwie (zob. zdjęcie poniżej). Ta próba wykazała, że nie każdy zamek gwarantuje wodoszczelność, podobnie zresztą jak nie każdy szew. W tym teście najlepiej wypadły sakwy wykonane z materiału podobnego do tworzywa używanego do produkcji pontonów. Szwy toreb były klejone lub zgrzewane. Zwijane zamknięcia są wyraźnie lepszym rozwiązaniem niż zamki.

Kolejnym elementem testu była ocena sposobu montażu. Pod uwagę brałam czas trwania, łatwość, pracochłonność montażu oraz czytelność i przejrzystość instrukcji obsługi. Ergonomia to informacja, czy i jak bardzo przyjazne dla użytkownika są sakwy. Czy wszystkie kieszenie są łatwo dostępne, jak pracują zamki i zapięcia, w jaki sposób nosi się sakwę i stawia na ziemi zaraz po zdjęciu z motocykla. Niby drobiazg, ale...

Kolejny test to ocena wszelkiego rodzaju dodatków – są czy nie; jeśli tak, to jakiej jakości. Przy tej okazji zwróciłam uwagę na masę sakw.

W kryterium ,,pakowanie” oceniałam kształt sakw i łatwość umieszczenia w nich bagaży. W tym przypadku znaczenie miał cały system, jak i podział komór oraz możliwość powiększenia sakw. W kryterium ,,jazda” liczyły się stabilność oraz ewentualne utrudnienia podczas jazdy, na przykład ocieranie się sakw o łydki pasażera.

 

DLA KAŻDEGO COŚ FAJNEGO

12 kompletów sakw, które poddałam testom, nie mogło bardziej różnić się od siebie, co znakomicie pokazuje, jak bardzo zróżnicowana może być interpretacja prostych założeń wstępnych. Dlatego testowane produkty trudno do siebie porównać. Wobec tego postanowiłam odejść od naszego standardowego systemu oceniania z tabelkami i punktami. Uznałam, że takie rozwiązanie nie miałoby sensu i co gorsza byłoby niesprawiedliwe, dlatego brak w tym teście zwycięzcy, w każdej kategorii są natomiast sakwy, które otrzymały wyróżnienie ,,warto kupić”.

Sakwy dla początkujących
Bogotto SB-Speed (939 zł)
Moto Detail sakwy wodoodporne (571 zł)
QBag ST07 (od 489 zł)
XL Moto H2O (od 329 zł)
Sakwy mocowane bez stelaży
Enduristan Blizzard XL (1499 zł)
Kriega OS-18 (1228 zł)
Touratech Discovery (od 1962 zł)
Sakwy mocowane do stelaży
Hepco & Becker Royster Neo (1355 zł)
Lonerider Moto Bags 31 (4816 zł)
Mosko Moto Backcountry Offset kit (od 4082 zł)
Shad Terra TR40 (od 1950 zł)
SW-Motech SysBags WP L (od 2100 zł)

 

 

 

Zobacz również:
REKLAMA