[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.3

Test tankbagów mocowanych magnesami

Tankbag – niewielka motocyklowa torba na drobiazgi, mocowana do zbiornika paliwa przyda się zarówno w mieście jak i w dalekiej podróży. Testujemy dziewięć popularnych, mocowanych magnesami modeli.

Tankbag to jeden z lepszych sposobów przewożenia drobnych przedmiotów na motocyklu. Zawsze masz je przed sobą, do tankbaga możesz przyczepić mapę, a w jego wnętrzu zmieścić okulary, portfel, butelkę z napojem itp. Kiedyś były one mocowane paskami, dziś całą robotę robią mocne magnesy. Dzięki nim montaż tankbaga jest błyskawiczny (warunek: zbiornik musi być stalowy), a do zabezpieczenia służy jeden pasek, którym torbę przypinasz do ramy, tuż za jej główką.

W tym teście żaden z tankbagów nie poniósł totalnej porażki. Z pewnym zdziwieniem stwierdziliśmy natomiast, że niektóre zastosowane w nich innowacje stoją w sprzeczności z podstawowymi założeniami tankbagów. Łatwo dostępne komory główna i boczne, wytrzymały materiał i ochrona przed deszczem to oczywistości. Ale oprócz tego powinno być miejsce i kieszenie na telefon, portfel, spray do łańcucha, szczoteczkę do zębów i inne podobne drobiazgi. Nie zawsze tak było. W większości tankbagów można zmienić pojemność i to jest OK, ale powiększenie pojemności nie może ograniczać swobody ruchów. 

REKLAMA

 



Büse
TRS Sport Touring
Givi
XS 312
Held
Campo Curved
Importer: buse.com.pl
cena: 479 zł
pojemność: 15 do 25 litrów
masa: 1,48 kg
wyposażenie: wodoszczelne zamki błyskawiczne, kieszeń na smartfona i nawigację, kieszeń na mapę, dwie kieszenie zewnętrzne, pokrowiec przeciwdeszczowy w kolorze żółtym odblaskowym, regulacja pojemności, możliwość mocowania do zbiornika paskami
Importer: www.bikespace.pl
cena: 479 zł
pojemność: 15 do 18 litrów
masa: 1,10 kg
wyposażenie: kieszeń na mapę, dodatkowa kieszeń na mapę/tablet, dwie kieszenie zewnętrzne, wodoszczelny worek wewnętrzny zamykany na ściągacz, możliwość noszenia na ramieniu
Importer: dobresklepymotocyklowe.pl
cena: 450 zł
pojemność: 14 do 20 litrów
masa: 1,64 kg
wyposażenie: wodoszczelny worek wewnętrzny, kieszeń na smartfon/nawigację, kieszeń na mapę, przypinana torebka biodrowa, regulacja pojemności, możliwość noszenia na ramieniu
 minus Duża pojemność, dobry podział przestrzeni
 minus Kilka osobnych kieszeni w komorze głównej; bardzo dobra wodoodporność
 minus  Wygięte dno idealne pasujące do niektórych kształtów zbiornika paliwa, do innych się nie nadaje
 minus Nowoczesny, sportowy design
 minus  Dodatkowa kieszeń na mapę/tablet
 minus  Wysokiej jakości zamki błyskawiczne z blokadą; bardzo dobre wykonanie 
 minus  Dno elastycznie dopasowuje się do kształtu zbiornika paliwa
 minus  Pochylona w kierunku jeźdźca kieszeń na nawigację
 minus Osobna torba na okulary i drobiazgi
 minus  Kieszeń na nawigację bez mocowań
 minus  Spore wymiary, przy powiększonej pojemności bardzo wysoki
 minus  Niewielki zakres regulacji pojemności
 minus  Ściągacz w worku wewnętrznym nie ma sensu
 minus  Brak obiecanego pokrowca przeciwdeszczowego
  minus  Dołączony pasek na ramię jest niewygodny
  minus  Brak dodatkowych kieszeni zewnętrznych
  minus  Kieszeń na mapę jest szeroka, za to dość krótka


Wymaga przyzwyczajenia, a czasem jest nieporęczny: wieko tankbaga otwiera się na ciebie. W Givi wewnętrzny worek chroni przed deszczem. Niestety, nie zapniesz go szczelnie. Pochwały za wygięte, dopasowujące się do zbiornika dno i wysokiej jakości wykonanie.


Wycięcie pomieści nawigację, ale nie pozwala jej zamocować. To słaby pomysł, gdy korzystasz ze smartfona. Oprócz bardzo dużej kieszeni na mapę Givi ma kieszeń na tablet. Torebka biodrowa na okulary lub inne drobiazgi jest odpinana. I dobrze, bo czasem przeszkadza podczas jazdy.
Wniosek:
Wodoszczelne szwy, dodatkowy pokrowiec przeciwdeszczowy i dość duża ilość miejsca. Jest jednak stosunkowo duży. Magnesy są wystarczająco mocne.
Wniosek:
Fajny tankbag, nieźle wykonany i dość przestronny. Dobre wrażenie psują pomysł zamykania wodoszczelnej wewnętrznej torby oraz brak (jeśli przez zapomnienie, oby tylko w tym przypadku) pokrowca przeciwdeszczowego.
Wniosek:
Pozornie bardzo masywny, wyposażony w odblaski tankbag. Do zbiornika paliwa dobrze dopasowuje się jego dno, a magnesy pewnie trzymają. Materiał zewnętrzny jest bardzo wytrzymały.
Ocena: 4/5 Ocena: 4/5 Ocena: 4/5

 

Jak testowaliśmy

Zanim przyznaliśmy punkty, każdy z tankbagów przeszedł skomplikowaną procedurę testową.

Torby nie miały lekko: najpierw sprawdzaliśmy, czy obiecane przez producentów patenty faktycznie znajdują się w testowanych produktach i czy spełniają swoje zadanie. Potem pod lupę trafiły: jakość materiału, wykonanie szwów, dostęp do komór głównych i bocznych (zarówno na motocyklu, jak i po ich odpięciu) oraz sposób podziału przestrzeni. Na koniec każdy tankbag był ważony.

Zobacz również: Test toreb turystycznych mocowanych na tylnym siedzeniu motocykla

Jazdy testowe przeprowadziliśmy na Suzuki SV 650 i najnowszym Triumphie Street Triple RS. Sprawdzaliśmy czas i sposób montażu, rozmieszczenie i moc magnesów, czytelność mapy w kieszeni dla niej (o ile była) oraz obsługę pokrowca przeciwdeszczowego, tudzież torby wewnętrznej. Podczas jazdy po krętych drogach oraz na autostradach sprawdzaliśmy stabilność, odporność na przesuwanie się, ewentualne utrudnianie widoczności zegarów oraz potencjalne ograniczenia swobody ruchów i komfortu jazdy.

 

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA
   
Kappa
LH 200
Modeka
Super Bag
Oxford
M15R
Importer: www.olekmotocykle.pl
cena: 259 zł
pojemność: 14 do 24 litrów
masa: 1,31 kg
wyposażenie: osobna kieszeń na mapę, trzy kieszenie zewnętrzne, pokrowiec przeciwdeszczowy, olbrzymi zakres regulacji pojemności, mocowanie magnesem lub paskami do zbiornika, możliwość noszenia jako plecak
Importer: modeka.pl
cena: 340 zł
pojemność: do 26 litrów
masa: 1,08 kg
wyposażenie: kieszeń na mapę, osobna kieszeń na nawigację, dwie kieszenie zewnętrzne, pokrowiec przeciwdeszczowy, regulacja pojemności, możliwość noszenia jako plecak
Importer: www.imready.eu
cena: 400 zł
pojemność: 12 do 15 litrów
masa: 1,33 kg
wyposażenie: wodoszczelne zamki błyskawiczne, kieszeń na nawigację/telefon, trzy kieszenie zewnętrzne, wyjmowany worek wewnętrzny, wodoszczelne oczko do przeprowadzenia przewodów (np. ładowarki), regulacja pojemności, pasek do noszenia
 minus  Zwarte wykonanie, niski
 minus  Bardzo łatwo dostępna komora główna
 minus  Stabilna konstrukcja, wytrzymały materiał
 minus Zamek błyskawiczny biegnący dookoła zapewnia łatwy dostęp do bagażu
 minus  Możliwość noszenia jako plecak
 minus  Duże kieszenie na mapy
 minus  Wyjmowany, mocowany na rzep i wodoszczelny worek wewnętrzny
 minus  Pasek z zamknięciem typu podwójne D ułatwia mocowanie wokół główki ramy
 minus  Uszczelnione zamki błyskawiczne, szeroka powierzchnia styku ze zbiornikiem paliwa
 minus  Przy niepowiększonej pojemności pokrowiec przeciwdeszczowy za duży (skłonność do trzepotania)
 minus  Komora główna niedająca się podzielić
 minus  Paski sprawiają wrażenie tanich
 minus  Brak pokrowca przeciwdeszczowego (choć ma być w zestawie), słaba ochrona przed deszczem
 minus  Zamek błyskawiczny dookoła zamknięcia funkcjonuje nie najlepiej
 minus  Mała pojemność, niewielki zakres regulacji pojemności
 minus  Kieszeń na nawigację za mała na mapę
Nie najlepsza jakość, mimo to praktyczny tankbag: paski do mocowania na zbiorniku paliwa oraz umożliwiające noszenie jako plecak. Nietypowy sposób otwierania jest zaletą tylko podczas pakowania. Niestety, tylko wtedy. Oxford jest dobrze chroniony przed wodą nawet bez worka wewnętrznego. Wodoodporności nie pogarsza oczko do przewodów.
Pojemność Kappy da się powiększyć prawie dwukrotnie. Z 14 robią się 24 litry. Niewielkie ucho ma wielkie znaczenie. Gdy zamienisz torbę w plecak uciska w plecy, ponadto może porysować lakier na zbiorniku. Osłona przed odbłyskami jak najbardziej ma sens. Kieszeń pomieści nawigację lub smartfon, ale nie mapę.
Wniosek:
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Możliwa zmiana objętości przekłada się na wzrost uniwersalności: sprawdzi się zarówno podczas jednodniowego wyjazdu, jak i podczas wycieczki w długi weekend.

Wniosek:
Dobrze spisuje się jako plecak, gorzej w funkcji tankbaga. Winę za to ponosi głównie nietypowo zaprojektowany i trudny w obsłudze system zamykania. Poza tym oferuje sporo miejsca na bagaż.
Wniosek:
Pięć gwiazdek dzięki dobremu wykonaniu i fajnym rozwiązaniom, niemniej były powody do narzekań: nie ma miejsca na zwykłą mapę i trudno zmieścić w nim więcej bagaży.
Ocena 4/5 Ocena 3/5 Ocena 5/5

 

Zobacz też: Wielki test 22 żółwi, kamizelek ochronnych i zbroi motocyklowych

 

Pięć pytań o idealnego tankbaga

  1. Który system?

Do wyboru są trzy rodzaje mocowań: na magnes, paskami albo za pomocą specjalnych pierścieni mocowanych na wlewie paliwa. Ważniejsze od mocowania jest jednak dopasowanie do zbiornika paliwa. Idealny tankbag to taki, który można pewnie przymocować do motocykla i oferuje sporo przestrzeni.

  1. Jaka pojemność?

Niewielkie tankbagi (10 l) są ładne, ale zmieszczą się w nich tylko najniezbędniejsze drobiazgi. Świetnie pasują do bardziej sportowych motocykli.

10 do 20 l: dobre rozwiązanie na krótkie wycieczki. Włożysz do niego jedzenie i napoje oraz mapę lub nawigację. Poza tym warto wrzucić do środka smar do łańcucha i kombinezon przeciwdeszczowy.

Ponad 20 l. Takie tankbagi są zazwyczaj dość wysokie, przez co mogą ograniczać widoczność i swobodę ruchów.

  1. Co pakować?

Do tankbagów pakuj przede wszystkim rzeczy, do których trzeba szybko dostać się podczas krótkich postojów: portfel, dokumenty, telefon, mapa, kamera, butelka z piciem, kombinezon przeciwdeszczowy, rzeczy do czyszczenia wizjera itp. Śpiwór i kuchenkę gazową zapakuj gdzie indziej.

  1. Jak pakować?

Podstawowa zasada: ciężkie rzeczy na dół, lżejsze na górę. Rada: sprzęty elektroniczne najlepiej włóż między miękkie, nieprzenoszące wibracji elementy, jak kombinezon przeciwdeszczowy czy bluza. Sensownym rozwiązaniem są kieszenie zewnętrzne i osobny schowek na smartfon, klucze i portfel. Bez wątpienia zaletą jest dzielona komora wewnętrzna.

  1. Ochrona przed kradzieżą?

Niech wiele zamków błyskawicznych ma jedno zamknięcie – wtedy bez większych problemów zdejmiesz tankbag ze zbiornika paliwa. Dlatego najlepiej zawsze zabieraj go ze sobą. Dostępne zabezpieczenia przed kradzieżą spełniają swoje zadanie podczas tankowania na stacji benzynowej itp., czyli zawsze, kiedy masz bike’a w polu widzenia.

 

REKLAMA

 

REKLAMA
Trzy rodzaje mocowań
Tankbagi na magnes Systemy pasków mocujących Pierścień mocujący
Mocowanie tankbaga za pomocą magnesów jest szybkie i łatwe, ale system działa tylko gdy zbiornik paliwa jest wykonany ze stali. To rozwiązanie ma taką wadę, że ziarenka piasku, jeśli dostaną się między zbiornik a tankbag, potrafią porysować lakier. Rozwiązaniem jest zabezpieczenie zbiornika przezroczystą folią samoprzylepną. Mocowanie tankbaga za pomocą pasków jest rozwiązaniem uniwersalnym, a materiał, z jakiego wykonano zbiornik, nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia. Zwróć tylko uwagę, by paski nie trzepotały na wietrze podczas jazdy (bo porysują lakier). Problem pojawia się, gdy w ramie nie ma jak przełożyć pasków, co może się zdarzyć w maszynach z owiewkami. Systemy szybkiego mocowania nie wymagają ani stalowego zbiornika paliwa, ani możliwości przymocowania pasków do motocykla. W zależności od producenta te systemy nazywają się różnie: tank lock, lock-it czy tanklock. Za pierścień mocujący, który jest mocowany na stałe do wlewu paliwa, trzeba wyłożyć ok. 200 zł. W zamian możesz błyskawicznie założyć i zdjąć tankbag bez niebezpieczeństwa porysowania zbiornika.

 

   
QBag
Tankbag 04
Richa
Space Tankbag
Vanucci
VS03 Sportivo
Importer: polo-motorrad.pl
cena: 449 zł
pojemność: 18 litrów
masa: 1,25 kg
wyposażenie: schowek na okulary, przesuwane ścianki wewnątrz, kieszeń na telefon, zintegrowana kieszeń na mapę, trzy kieszenie zewnętrzne, możliwość zamocowania uchwytu nawigacji, oddzielny pokrowiec przeciwdeszczowy
Importer: richa.eu
cena: 459 zł
pojemność: 15 do 20 litrów
masa: 1,92 kg
wyposażenie: zdejmowana kieszeń na mapy, podnoszona kieszeń na nawigację, dwie kieszenie zewnętrzne, pokrowiec przeciwdeszczowy, podstawa tankbaga mocowana do zbiornika, kieszeń na mapę do wykorzystania jako osobny mapnik, możliwość noszenia na ramieniu
Importer: www.moto-akcesoria.pl
cena: 659 zł
pojemność: do 22 litrów
masa: 2,1 kg
wyposażenie: wodoszczelne zamki błyskawiczne, kieszeń na smartfon i nawigację oraz kieszeń na mapę, trzy kieszenie zewnętrzne, zdejmowany pokrowiec przeciwdeszczowy, regulacja pojemności, mocowanie na zamek do odpinanej podstawy, możliwość noszenia na ramieniu
 minus  Miękkie wykończenie wewnątrz kieszeni na smartfon z oczkiem na przewody
 minus  Schowek na okulary (przeciwsłoneczne), dwie przesuwane za pomocą rzepów ścianki działowe w komorze głównej
 minus  Dwa zamki błyskawiczne komory głównej mogą być zabezpieczone przed rozsuwaniem się
 minus  Bardzo gruby, stabilny i wodoodporny materiał
 minus  Ładnie wkomponowane odblaski, bardzo mocne magnesy
 minus  Możliwe włożenie map i nawigacji na dno tankbaga
 minus  Świetne wykonanie z bardzo mocnego i nieślizgającego się materiału
 minus  Odłączana za pomocą zamka błyskawicznego podstawa; uszczelnione zamki błyskawiczne
 minus  Pojemność wystarczy także na dłuższe wyjazdy
 minus  Schowek na okulary przymocowany na stałe, kieszeń na mapę dość mała
 minus  Przy sportowej pozycji na motocyklu brzuch opiera się o twardą krawędź
 minus  Brak podziału komory głównej, tak sobie działające zamki błyskawiczne
 minus  Brak sensownej kieszeni na smartfon
 minus  Tak ciężki, że zagraża stabilności na zbiorniku paliwa
 minus  Kieszeń na zintegrowany pokrowiec przeciwdeszczowy jest nieszczęśliwie umieszczona, że zabiera wiele miejsca na bagaż
 minus  Wysoki, jeśli trafi na sprzyjający temu kształt zbiornika paliwa
Wiele kieszeni ma miękkie obicie – to dobre dla wrażliwych ekranów smartfonów. Sprytne: przymocowana do zbiornika za pomocą zamka podstawa tankbaga może pełnić funkcję mapnika. Kieszenie na górze bez problemu pomieszczą telefon lub nawigację, ale są dość trudno dostępne.
Przestrzeń wewnątrz tankbaga dzielą ścianki. Dzięki rzepom można je dowolnie przestawiać. Pokrowiec przeciwdeszczowy jest tak duży, że bez problemu można korzystać z uniesionej kieszeni na nawigację. Kieszeń na mapę byłaby świetnym dodatkiem do dającej się odłączyć podstawy tankbaga.
Wniosek:
Ponieważ to niezły tankbag, tym bardziej szkoda, że brak możliwości powiększenia pojemności. Przemawiają za nim niska cena oraz możliwość aranżacji wnętrza.
Wniosek:
Fajne patenty: 1. mapnik na odpinanej podstawie tankbaga; 2. specjalna kieszeń na nawigację – można ją podnieść, dzięki czemu wzrasta czytelność ekranu.

Wniosek:
Znacznie droższy tankbag od innych w tym teście, ale też najlepszy! Zwycięstwo mimo minimalnych słabości. Dla niektórych może on być za duży i za ciężki.
Nasza ocena: 4/5 Nasza ocena: 4/5 Nasza ocena: 5/5

 

Zobacz też: Każdy moment jest dobry by popracować nad technika jazdy!

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA
Punktacja końcowa moco-wanie wyko-
nanie i wypo-sażenie
obsługa pako-
wanie bagażu
zacho-
wanie podczas jazdy
suma nasza ocena cena
max. liczba punktów 15 15 20 20 30 100    
Vanucci VS03 Sportivo 14 15 16 18 23  86 5/5 659 zł
Oxford M15R 14 13 18 13 27  85 5/5 400 zł
Büse TRS Sport Touring 13 14 15 17 25  84 4/5 479 zł
Givi XS 312 14 13 17 14 26  84 4/5 479 zł
Held Campo Curved 14 14 16 13 27  84 4/5 450 zł
Kappa LH 200 13 12 18 14 27  84 4/5 259 zł
Richa Space Tankbag 14 13 14 16 27  84 4/5 459 zł
QBag TankrÜcksack 04 13 13 17 14 26  83 4/5 449 zł
Modeka Super Bag 13  8 18 14 21  74 3/5 340 zł
* – 5/5 (100–85 pkt) = bardzo dobry; 4/5 (84–70 pkt) = dobry;
3/5 (69–55 pkt) = dostateczny; 2/5 (54–40 pkt) = ostatecznie;
1/5 (39 i mniej pkt) = nie!

REKLAMA

Naszym zdaniem

Osiem z dziewięciu testowanych tankbagów szły łeb w łeb: 5 punktów różnicy między pierwszym a ósmym, 5 produktów z taką samą liczbą punktów. Pod względem siły mocowania i stabilności podczas jazdy wszystkie okazały się godne zaufania. Różnice dotyczyły przede wszystkim łatwości dostęp do komór i ochrony przeciwdeszczowej. Rekomendację „Warto kupić” uzyskał tankbag Kappa LH 200 – najtańszy w teście, który kosztuje o równe 400 zł mniej niż zwycięzca.

REKLAMA

Zobacz też: Stare opony i niewyważone koła - zobacz czym to grozi

zobacz galerię

Zobacz również:
Krótki wyjazd na weekend? Odwiedziny u rodziny? Jeśli Nie potrzebujesz kufrów, do spakowania się wystarczy torba na miejsce pasażera. Przetestowaliśmy 9 modeli.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij