Tankbag to jeden z lepszych sposobów przewożenia drobnych przedmiotów na motocyklu. Zawsze masz je przed sobą, do tankbaga możesz przyczepić mapę, a w jego wnętrzu zmieścić okulary, portfel, butelkę z napojem itp. Kiedyś były one mocowane paskami, dziś całą robotę robią mocne magnesy. Dzięki nim montaż tankbaga jest błyskawiczny (warunek: zbiornik musi być stalowy), a do zabezpieczenia służy jeden pasek, którym torbę przypinasz do ramy, tuż za jej główką.
W tym teście żaden z tankbagów nie poniósł totalnej porażki. Z pewnym zdziwieniem stwierdziliśmy natomiast, że niektóre zastosowane w nich innowacje stoją w sprzeczności z podstawowymi założeniami tankbagów. Łatwo dostępne komory główna i boczne, wytrzymały materiał i ochrona przed deszczem to oczywistości. Ale oprócz tego powinno być miejsce i kieszenie na telefon, portfel, spray do łańcucha, szczoteczkę do zębów i inne podobne drobiazgi. Nie zawsze tak było. W większości tankbagów można zmienić pojemność i to jest OK, ale powiększenie pojemności nie może ograniczać swobody ruchów.
![]() |
![]() |
![]() |
Büse TRS Sport Touring |
Givi XS 312 |
Held Campo Curved |
Importer: buse.com.pl cena: 479 zł pojemność: 15 do 25 litrów masa: 1,48 kg wyposażenie: wodoszczelne zamki błyskawiczne, kieszeń na smartfona i nawigację, kieszeń na mapę, dwie kieszenie zewnętrzne, pokrowiec przeciwdeszczowy w kolorze żółtym odblaskowym, regulacja pojemności, możliwość mocowania do zbiornika paskami |
Importer: www.bikespace.pl cena: 479 zł pojemność: 15 do 18 litrów masa: 1,10 kg wyposażenie: kieszeń na mapę, dodatkowa kieszeń na mapę/tablet, dwie kieszenie zewnętrzne, wodoszczelny worek wewnętrzny zamykany na ściągacz, możliwość noszenia na ramieniu |
Importer: dobresklepymotocyklowe.pl cena: 450 zł pojemność: 14 do 20 litrów masa: 1,64 kg wyposażenie: wodoszczelny worek wewnętrzny, kieszeń na smartfon/nawigację, kieszeń na mapę, przypinana torebka biodrowa, regulacja pojemności, możliwość noszenia na ramieniu |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Wymaga przyzwyczajenia, a czasem jest nieporęczny: wieko tankbaga otwiera się na ciebie. | W Givi wewnętrzny worek chroni przed deszczem. Niestety, nie zapniesz go szczelnie. | Pochwały za wygięte, dopasowujące się do zbiornika dno i wysokiej jakości wykonanie. |
![]() |
![]() |
![]() |
Wycięcie pomieści nawigację, ale nie pozwala jej zamocować. To słaby pomysł, gdy korzystasz ze smartfona. | Oprócz bardzo dużej kieszeni na mapę Givi ma kieszeń na tablet. | Torebka biodrowa na okulary lub inne drobiazgi jest odpinana. I dobrze, bo czasem przeszkadza podczas jazdy. |
Wniosek: Wodoszczelne szwy, dodatkowy pokrowiec przeciwdeszczowy i dość duża ilość miejsca. Jest jednak stosunkowo duży. Magnesy są wystarczająco mocne. |
Wniosek: Fajny tankbag, nieźle wykonany i dość przestronny. Dobre wrażenie psują pomysł zamykania wodoszczelnej wewnętrznej torby oraz brak (jeśli przez zapomnienie, oby tylko w tym przypadku) pokrowca przeciwdeszczowego. |
Wniosek: Pozornie bardzo masywny, wyposażony w odblaski tankbag. Do zbiornika paliwa dobrze dopasowuje się jego dno, a magnesy pewnie trzymają. Materiał zewnętrzny jest bardzo wytrzymały. |
Ocena: 4/5 | Ocena: 4/5 | Ocena: 4/5 |
Jak testowaliśmy
Zanim przyznaliśmy punkty, każdy z tankbagów przeszedł skomplikowaną procedurę testową.
Torby nie miały lekko: najpierw sprawdzaliśmy, czy obiecane przez producentów patenty faktycznie znajdują się w testowanych produktach i czy spełniają swoje zadanie. Potem pod lupę trafiły: jakość materiału, wykonanie szwów, dostęp do komór głównych i bocznych (zarówno na motocyklu, jak i po ich odpięciu) oraz sposób podziału przestrzeni. Na koniec każdy tankbag był ważony.
Zobacz również: Test toreb turystycznych mocowanych na tylnym siedzeniu motocykla
Jazdy testowe przeprowadziliśmy na Suzuki SV 650 i najnowszym Triumphie Street Triple RS. Sprawdzaliśmy czas i sposób montażu, rozmieszczenie i moc magnesów, czytelność mapy w kieszeni dla niej (o ile była) oraz obsługę pokrowca przeciwdeszczowego, tudzież torby wewnętrznej. Podczas jazdy po krętych drogach oraz na autostradach sprawdzaliśmy stabilność, odporność na przesuwanie się, ewentualne utrudnianie widoczności zegarów oraz potencjalne ograniczenia swobody ruchów i komfortu jazdy.