[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Test tekstylnych 12 zestawów turystycznych w cenach od 2600 - 3990 zł

Najdroższy spośród testowanych przez nas zestawów turystycznych kosztuje 3990 zł, a najtańszy 2603 zł. Który z nich okaże się najlepiej dopasowany do potrzeb motocyklowych obieżyświatów?

W naszym porównaniu na celownik wzięliśmy 12 kompletów tekstylnych ciuchów turystycznych. Cena w okolicach 4000 zł oznacza, że można od nich sporo wymagać, a już na pewno nie powinny poddać się podczas pierwszej poważnej wyprawy. Dlatego też konkretnie je wymęczyliśmy i sprawdziliśmy każdy, nawet najdrobniejszy szczegół.

Syzyfowa praca

REKLAMA

Panel otwarty, panel zamknięty. Podpinka wpięta, podpinka wypięta. Membrana wsadzona, membrana wyjęta. Jazdy testowe przeprowadziliśmy w południowej Prowansji. Były one co chwilę przerywane w celu zmiany konfiguracji ciuchów. Wielofunkcyjność jest czasem uciążliwa, ale przecież znacznie bardziej wkurza brak określonej funkcji, zwłaszcza gdy akurat jej potrzebujesz. A najlepiej, kiedy tę funkcję możesz „włączyć” bez zatrzymywania się. Przecież nikt nie lubi się często zatrzymywać.

Ale kombinezony turystyczne to nie tylko wielofunkcyjność. Liczą się też wygoda i odporność na kaprysy pogody. W tym przypadku kaprysem może być nie tylko deszcz czy śnieg, ale też słońce. Gdy masz do pokonania 800 km w piekielnym skwarze, modlisz się o deszcz częściej niż ojciec dyrektor o nowe datki i pocisz przy tym szybciej niż po 15 minutach w saunie.

Weźmy na przykład Pharao. Choć nazwa sugeruje, że mamy tu do czynienia ze specjalistą od pustyń i wydm, zestaw niespecjalnie radzi sobie w takich warunkach. To wina słabo oddychającej membrany, która działa niemal jak termos i wykańcza fizycznie nawet podczas krótkich zabaw w terenie. Na domiar złego nie da się jej wypiąć. Zresztą w spodniach Dainese również.

Z drugiej strony mamy zestaw Scotta, który z kolei jest za mocno dostosowany do wymagań jazdy w terenie. Dlatego nie będzie najlepszym towarzyszem podróży w trakcie dłuższej jazdy autostradą. A przecież takiego odcinka podczas dalekich podróży trudno od czasu do czasu uniknąć. Do ciekawostek można zaliczyć dwa komplety ciuchów w jednym, czyli zestaw Hein Gericke.

Choć wszystkie testowane zestawy wyglądają na ciuchy adventure, które sprawdzą się w najtrudniejszych warunkach i poddadzą się jako ostatnie, nie wszystkie z nich zasługują na to miano. Jedynie część z nich oferuje więcej niż tylko chwytliwą nazwę i stylowy przygodowy design w kolorach pasujących do twojego motocykla. To nie wystarczy, aby zasłużyć na miano prawdziwego zestawu turystycznego. Szukamy więc jak najlepszego kompromisu. Zestawu, który sprawdzi się w każdych warunkach, a przy tym nie zrujnuje twojego portfela.

Dobra wiadomość jest taka, że jeśli chodzi o jakość, to żaden z modeli nie ma powodów do wstydu, a pod względem dopasowania i ochrony przed warunkami atmosferycznymi niektóre testowane wdzianka są na najwyższym poziomie.

Safety first

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to wszystkie kombinezony mają atestowane ochraniacze barków, łokci i kolan. Niektóre dostały też protektory pleców i bioder (wszystkie można doposażyć), a w Spidi możesz nawet dokupić ochraniacz klatki piersiowej. Uwagę zwracają zewnętrzne wzmocnienia z odpornego na ścieranie materiału Super Fabric, zastosowane w kurtce Kolumbus od Modeki.

Twardym orzechem do zgryzienia jest też wentylacja i ochrona przed warunkami atmosferycznymi. W większości kombinezonów zastosowano wyjmowane membrany, a wentylacja w niektórych jest znacznie skuteczniejsza i łatwiejsza w obsłudze niż w innych. Dobrze skrojony garnitur do turystyki motocyklowej to udane połączenie i zachowany balans między wyposażeniem, bezpieczeństwem i komfortem użytkowania. Dlatego właśnie wszystkie zestawy sprawdziliśmy na tyle wszechstronnie, by wybrać najlepszy z nich.

Zwycięzca może być tylko jeden – który z kosztujących niecałe 4 tysiące złotych zestawów zwyciężył w tym teście i dlaczego.

 

Jak testowaliśmy

Nasz test składał się z trzech części: z jazd w trasie i w terenie oraz z testów laboratoryjnych.

Ponieważ mogło się okazać, że niektóre membrany przepuszczają wodę, zaaranżowaliśmy opady mocnego deszczu przy prędkości 100 km/h. Kryterium ,,Ochrona przed warunkami atmosferycznymi/komfort termiczny” aż w 35% decydowało o ocenie końcowej. Uznaliśmy, że to jest najważniejsze zagadnienie, ponieważ w czasie wyprawy, chcesz mieć ciuchy na każde warunki pogodowe.

W kategorii ,,Bezpieczeństwo” okazało się, że uzyskane w laboratorium wartości siły przenikającej przez protektory, ich osadzenie (sprawdzane podczas jazd testowych), jak również materiał wierzchni wraz z ewentualnymi wzmocnieniami, w poszczególnych zestawach, znacznie różnią się od siebie.

Dopasowanie i komfort sprawdziliśmy w trakcie jazd po drogach Prowansji przy słonecznej pogodzie. Po każdej jeździe notowaliśmy wrażenia (np. dopasowanie, miejsca uciskające i ocierające, skłonności do trzepotania). Nie zapomnieliśmy o zważeniu zestawów. Następnie wszystkie zostały ocenione pod kątem wyposażenia i jakości wykonania.

Podczas jazdy w terenie niezwykle istotny jest komfort. Tzn. ciuchy muszą oferować maksymalną swobodę ruchów również podczas jazdy na stojąco i nie mogą w żadnym miejscu uciskać. Niestety, zdarza się to dość często w ciuchach uszytych pod kątem jazdy na siedząco, co da się odczuć zwłaszcza na plecach.

Gdy po przejechaniu kilku trudnych odcinków w terenie siądziesz na kanapie, wtedy ani kurtka, ani spodnie nie powinny tworzyć nieprzyjemnych fałd, a rękawy i nogawki powinny być tak skrojone, żeby wróciły do pierwotnej pozycji. To samo dotyczy ochraniaczy, które niezależnie od pozycji podczas jazdy powinny dobrze chronić. Dobrym pomysłem są panele antypoślizgowe na wewnętrznych stronach nogawek, by lepiej prowadzić motocykl kolanami. W takich warunkach niezbędna jest wydajna wentylacja.

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA
     
Alpinestars
Valparaiso 2 Drystar
Büse
ADV Pro STX
Dainese
Sandstorm/Galvestone

Importer: Inter Motors, www.intermotors.pl


Cena (kurtka/spodnie): 1749/1199 zł
Rozmiary: S do 4XL (spodnie także w wersji skróconej)
Kolory: jasnopopielaty z czarnym i czerwonym, czarny, szary z piaskowym i czarnym
Masa (rozm. XL): 4,5 kg

Materiały: tkanina zewnętrzna z poliamidu (spodnie: połączenie poliamidu i poliestru), podpinka z poliestru; wyjmowana podpinka termoizolacyjna z poliestru
Membrana: Drystar (wyjmowana, może być stosowana jako kurtka)

Kraj produkcji: Indonezja, Wietnam

Importer: CM Rider, www.motoakcesoria.com


Cena (kurtka/spodnie): 1719/1159 zł
Rozmiary: 48 do 62 (spodnie także w wersji wydłużonej i skróconej)
Kolory: jasnopopielaty z czarnym i czerwonym, czarny z czerwonym
Masa (rozm. XL): 4,8 kg


Materiały: tkanina zewnętrzna z poliamidu (Tactel) ze wzmocnieniami (Superfabric), podpinka z poliestru; wyjmowany wewnętrzny softshell z poliestru
Membrana: Sympatex (wyjmowana)


Kraj produkcji: Pakistan

 Importer: Wind Snow Moto, www.wsm24.pl


Cena (kurtka/spodnie): 2180/1045 zł
Rozmiary: kurtka 44 do 62; spodnie 44 do 64
Kolory: ciemnopopielaty z czarnym i żółtym odblaskowym, jasnopopielaty z czarnym i czerwonym, czarny z popielatym
Masa (rozm. XL): 3,4 kg


Materiały: tkanina zewnętrzna z poliamidu, podpinka z poliestru; wyjmowany wewnętrzny softshell z poliestru
Membrana: kurtka Gore-Tex (wyjmowana), spodnie Gore-Tex


Kraj produkcji: Wietnam, Armenia


Dobrze leży (także gdy wyjmiesz podpinkę i membranę), bardzo duży komfort; łatwe wkładanie i zdejmowanie; ochraniacze nie uwierają, dobrze leżą także podczas jazdy na stojąco, podczas siadania przesuwają się do pozycji wyjściowych; wodoszczelność bez zarzutu; praktyczne wodoszczelne i duże kieszenie zewnętrzne, kieszenie spodni dobrze dostępne, praktyczne, fajnie wyróżniona kolorystycznie kieszeń napoleońska; zdejmowane szelki, wydajna wentylacja na klatce, plecach i przedramionach


Na barkach i ramionach dość ciasny; regulacja szerokości rękawów i w pasie sama się luzuje i jest trudna do obsługi w rękawicach; trudno uchwycić zamek łączący kurtkę ze spodniami; nieco za krótka membrana spodni zaczepia o cholewy butów, membrana w kurtce nieco za luźna – plącze się w rękawach i łatwo zaczepić ją np. zegarkiem.


Z głową umieszczone kieszenie cargo w spodniach, duży schowek na plecach kurtki, praktyczne i duże kieszenie zewnętrzne na kurtce (wodoszczelne), schowek np. na kartę kredytową lub bilet na autostradę na rękawie itp.; test na wodoszczelność zdany bezproblemowo; spodnie leżą dobrze, mają odpowiednią długość, kurtka ma właściwe proporcje; bardzo dobre wyposażenie z wysokiej jakości materiałów; ochraniacze mają odpowiednią powierzchnię


Przy większych prędkościach kurtka ma tendencję do trzepotania, wyjęcie podpinki nasila je; ochraniacze łokci i kolan łatwo się przesuwają; wentylacja mogłaby być wydajniejsza podczas jazdy w terenie


Bardzo dobre proporcje zwłaszcza na ramionach i w nogach; ochraniacze kolan sięgają nisko pod kolana, ochraniacze łokci dobrze obejmują stawy i pokrywają duże powierzchnie; gumowane zatrzaski; olbrzymie wodoszczelne kieszenie zewnętrzne; test na wodoszczelność zdany bez zastrzeżeń; zestaw bardzo lekki, łatwy w obsłudze



Kurtka dość szeroka na klatce piersiowej, ma skłonności do trzepotania już przy średnich prędkościach; ze względu na słabą wentylację spodnie z niewypinaną membraną nie nadają się do off-roadu, z podpinką masz wrażenie, jakbyś miał pieluchę, nie najlepszy krój spodni, nie mają regulacji szerokości nogawek; małe ochraniacze barków są usytuowane za bardzo z przodu; zatrzask na kołnierzu nieprzyjemnie uciska

WNIOSEK
Bardziej do podróży niż do jazdy enduro: przy ostrzejszej jeździe w terenie za słaba wentylacja. W sumie zalety (świetny komfort, sporo kieszeni i wodoodporność) przeważają nad wadami.
WNIOSEK
Ogółem to fajny, wielofunkcyjny zestaw, ale diabeł tkwi w szczegółach, które nie do końca przemyślano. Mimo to, zestaw jest dobrze wyposażony
i solidny, a przez to wart swojej ceny.
WNIOSEK
Dobra kurtka, słabe spodnie, czyli złe zbalansowanie między spokojną jazdą w trasie a aktywną walką w off-roadzie czy na pokręconej górskiej drodze. Za małe możliwości dopasowania do potrzeb w danej chwili.


OCENA:  4/5  OCENA:  4/5  OCENA:  3/5

REKLAMA

 

REKLAMA
 
 
Held
Hakuna/Matata II
Hein Gericke
Tuareg Travel Mate
IXS
Montevideo 2/Caracas 2
Importer: Powerbike,
www.dobresklepymotocyklowe.pl
Cena (kurtka/spodnie): 1699/1449 zł
Rozmiary: kurtka i spodnie S do 6XL (spodnie także wersje wydłużona i skrócona)
Kolory: popielaty z niebieskim, pomarańczowym lub czarnym, czarny z popielatym
Masa (rozm. XL): 4,5 kg
Materiały: zewnętrzna warstwa z poliestru i poliamidu (500D Cordura), podpinka z poliestru i poliamidu; wyjmowana kurtka wewnętrzna softshell z poliestru
Membrana: b.d.
Kraj produkcji: Chiny

 Importer: brak, www.hein-gericke.de


Cena (kurtka/spodnie): 2390/1600 zł
(gdy 1 euro = 4,2 zł
Rozmiary: 48 do 60 plus wersje wydłużone
Kolory: popielaty z czarnym i pomarańczowym
Masa (rozm. XL): 5,5 kg całość; 3,62 kg warstwa wewnętrzna
Materiały: chroniąca przed deszczem warstwa zewnętrzna i podpinka z poliestru, warstwa wewnętrzna z poliamidu i poliestru oraz podpinka z poliestru z niewielką domieszką poliamidu; wyjmowana kamizelka termoizolacyjna z poliamidu i poliestru
Membrana: Sympatex
Kraj produkcji: Chiny

 Importer: Yamaha Motor Europe, www.ixs.com


Cena (kurtka/spodnie): 1670/1130 zł
Rozmiary: S do 5XL plus; rozmiary damskie i wydłużone i skrócone wersje spodni
Kolory: kurtka popielata z czarnym, czarny z popielatym, niebieskim lub czerwonym; spodnie popielate z czarnym, czarne
Masa (rozm. XL): 5,1 kg
Materiały: warstwa zewnętrzna z poliamidu (500D) ze wzmocnieniami (630D), podpinka z poliestru i poliamidu; wyjmowana podpinka termoizolacyjna z poliestru
Membrana: Solo-Tex (wyjmowana)
Kraj produkcji: Wietnam


Doskonała wentylacja przy wypiętej membranie, duże wloty, także na rękawach; dopasowanie blisko ciała, a mimo to duża swoboda ruchu; bardzo dobre możliwości regulacji rękawów i talii; ochraniacze leżą świetnie, nie przesuwają się nawet podczas zmiany pozycji, dobre wartości tłumienia siły uderzeń; zdany test wodoszczelności, bardzo dobra ochrona przed zimnem; spodnie nie ślizgają się podczas jazdy na stojąco dzięki skórzanym wstawkom na wewnętrznej stronie nogawek; dobre wykonanie i wyposażenie, solidny przedni zamek; łatwo dostępne, wodoszczelne kieszenie zewnętrzne


Za wąskie zakończenie nogawek na off-roadowe buty; nieco za wąskie ochraniacze kolan


Pełny zestaw dobrze leżących protektorów; dobra regulacja szerokości w pasie, stosunkowo lekki komplet świetnie przylega do ciała; duży, łatwy do chwycenia zamek łączący kurtkę ze spodniami; zamszowe wstawki na łydkach; zdany test na wodoszczelność; wodoszczelne kieszenie cargo na nogawkach oraz cztery wodoszczelne kieszenie zewnętrzne w kurtce; chroniące przed warunkami pogodowymi spodnie (warstwa zewnętrzna) łatwo i szeroko się rozpina, łatwe wkładanie i zdejmowanie nawet z butami na nogach; kamizelka termoizolacyjna dobrze grzeje; bardzo dobre wykonanie


Dwie warstwy ciuchów i podpinka powodują, że zestaw jest dość ciężki; zewnętrzny kombinezon chroniący przed złą pogodą zajmuje dużo miejsca w schowku


Najlepiej dopasowane spodnie w teście, także kurtka przylega do ciała i można ją dobrze dopasować dzięki paskom regulacyjnym; bardzo duża regulowana wentylacja na klatce piersiowej i plecach, doskonała przewiewność podczas upałów i jazdy w terenie; seryjny ochraniacz pleców, ochraniacze łokci przylegają wzorcowo; wzorowo zdany test na wodoszczelność, ponadprzeciętna ochrona przed zimnem, cienka podpinka termoizolacyjna


Bardzo ciężkie ochraniacze nie najlepiej pochłaniają siłę uderzenia; wewnętrzna kurtka z membraną i zamkami na rękawach czasem się wywija; z powodu labiryntu zamków błyskawicznych utrudnione wkładanie i zdejmowanie

WNIOSEK
Membranę i kurtkę wewnętrzną szybko wypniesz i wtedy w tym przewiewnym, doskonale dopasowanym zestawie możesz ruszyć w teren. Świetne ubranie na każdą przygodę.


WNIOSEK
Dwie warstwy: lekka, nadająca się na ładną pogodę warstwa wewnętrzna jest wygodna, przewiewna i świetnie dopasowana, a do tego zapewnia dobrą ochronę; warstwa zewnętrzna jest odporna na deszcz, wiatr, a nawet śnieg. Ten patent oferuje tylko Hein Gericke. Wzór uniwersalności. Super!

 WNIOSEK
Bardzo dużo możliwości regulacji i dopasowania, świetnie leży, a ponadto jeden z bardziej przewiewnych zestawów w teście. Nadaje się do wymagających podróży również w stylu enduro

 

Ocena 5/5 Ocena 5/5 Ocena 5/5

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

 

WNIOSEKZestaw przede wszystkim w trasę – wygląd adventure to ściema. Jeśli jednak nie zamierzasz zjeżdżać w teren, może ci się spodobać ze względu na dobre wyposażenie.

WNIOSEK70% przydatności to asfalty, 30% – teren. Turystycznie jeżdżący bikerzy, którzy rzadko decydują się na off-road, będą zadowoleni z tego mało skomplikowanego zestawu.

Modeka
Kolumbus
Pharao
2.0
Rev’it
Horizon 2

Importer: Modeka Polska, www.modeka.pl


Cena (kurtka/spodnie): 1990/1540 zł
Rozmiary: M do 4XL (spodnie także w wersjach wydłużonych i skróconych)
Kolor: czarny
Masa (rozm. XL): 6,1 kg


Materiały: materiał zewnętrzny Kenytex (12% kevlar, 88% poliester) ze wzmocnieniami (Superfabric), podpinka z poliestru; wyjmowana podpinka termoizolacyjna z poliestru
Membrana: Sympatex (wyjmowana)


Kraj produkcji: Pakistan

 Importer: Polo Motorrad/Shoei Polska


Cena (kurtka/spodnie): 1428/1175 zł
Rozmiary: S do 4XL plus wydłużone i skrócone wersje spodni
Kolor: popielaty z czarnym
Masa (rozm. XL): 4,6 kg


Materiały: warstwa zewnętrzna z poliamidu (500D Cordura) + wstawki z poliestru, podpinka z poliestru; wyjmowana podpinka termoizolacyjna z poliestru
Membrana: Sympatex (niewypinana)


Kraj produkcji: Wietnam

 Importer: Rev’it www.revitsport.pl


Cena (kurtka/spodnie): 1799/1359 zł
Rozmiary: S do XZL [= 4XL] (spodnie także w wersjach wydłużonych i skróconych)
Kolory: popielaty z czarnym, czarny
Masa (rozm. XL): 4,4 kg


Materiały: warstwa zewnętrzna z poliamidu, podpinka z poliestru; wyjmowana podpinka termoizolacyjna z poliestru
Membrana: Hydratex (wyjmowana)


Kraj produkcji: Wietnam


Przyjemny w dotyku (prawie jak bawełna) materiał zewnętrzny; dobre długości rękawów i nogawek; duży komfort i swoboda ruchów; pełen zestaw ochraniaczy, bardzo dobre wartości tłumienia siły uderzeń, bardzo dobrej jakości, odporne na ścieranie wzmocnienia (Superfabric) na ramionach i łokciach; test na wodoszczelność – OK; dobrze grzeje, gdy zimno, a przy wyjętej membranie wentylacja sprzyja jeździe latem i w terenie; szelki w zestawie; dobre wykonanie; łatwe wkładanie i zdejmowanie


Najwyższa masa w teście; bufiasta podszewka spodni powoduje, że masz wrażenie, jakby wiał w nie wiatr; za szerokie zakończenia rękawów; ochraniacze są trochę za luźne

 
Doskonały wynik w teście na wodoszczelność, wodoodporny materiał wierzchni, materiał szybko schnie; spodnie z dużymi, łatwo dostępnymi kieszeniami cargo; duża swoboda ruchów; ochraniacze leżą świetnie i odpowiednio okrywają ramiona, łokcie i barki


Słaba wentylacja w upale i podczas jazdy w terenie, a przy tym membrany nie można wypiąć. Otwory wentylacyjne służą jedynie do schłodzenia membrany; w sumie niewydajny system wentylacji, który przy otwartych wlotach i wylotach nieprzyjemnie zasysa i dociska materiał do ciała; zacinający się przedni zamek błyskawiczny; zakończenia rękawów tworzą pofałdowania; ochraniacze kolan uciskają



Duży komfort, bardzo dobre dopasowanie (także bez kurtki wewnętrznej), warstwy się nie przesuwają względem siebie, gdy dołożysz kurtkę wewnętrzną; odpowiednie zakończenie rękawów; skuteczny system wentylacji dzięki panelom, które zapewniają przepływ powietrza także przez membranę; bardzo dobre zachodzenie na siebie podpinki termoizolacyjnej na klatce piersiowej; test na wodoszczelność zdany bezproblemowo; ochraniacze barków leżą wzorcowo, seryjne ochraniacze bioder; zamki błyskawiczne bardzo dobrej jakości i łatwe w obsłudze; szerokość zakończeń nogawek pozwala włożyć masywne buty off-roadowe


Materiał wierzchni mocno wchłania wodę i potrzebuje dużo czasu, żeby wyschnąć; za mała powierzchnia ochraniaczy kolan, ochraniacze za ciężkie i zajmują dużo miejsca; materiał wydziela nieprzyjemny zapach

WNIOSEK
Przyjemny materiał, superdopasowanie, kompletne wyposażenie w ochraniacze. W sumie – wysokiej jakości kombinezon ze świetnym wyposażeniem. Fajna propozycja dla bikerów lubiących wyprawy i przygody.
WNIOSEK
Zestaw przede wszystkim w trasę – wygląd adventure to ściema. Jeśli jednak nie zamierzasz zjeżdżać w teren, może ci się spodobać ze względu na dobre wyposażenie.


WNIOSEK
70% przydatności to asfalty, 30% – teren. Turystycznie jeżdżący bikerzy, którzy rzadko decydują się na off-road, będą zadowoleni z tego mało skomplikowanego zestawu.
Ocena: 4/5  Ocena: 3/5  Ocena: 4/5

REKLAMA

Scott
Dual Raid DP
Spidi
4Season
Vanucci
Okovango II

Importer: JG Sport, www.jgsport.com.pl


Cena (kurtka/spodnie): 1880/1320 zł
Rozmiary: S do 3XL plus rozmiary damskie
Kolory: niebieski z popielatym, popielaty z żółtym, czarny z czerwonym
Masa (rozm. XL): 3,5 kg
Materiały: warstwa zewnętrzna z poliamidu (500D), kurtka wewnętrzna: połączenie poliamidu z poliestrem, podpinka termoizolacyjna na klatce piersiowej z włókien sztucznych
Membrana: Dryosphere (wyjmowana)
Kraj produkcji: Wietnam

Importer: Spidi Polska, www.spidi.com.pl


Cena (kurtka/spodnie): 1979/1449 zł
Rozmiary: XS do 4XL
Kolory: kurtka jasnopopielata z czarnym i niebieskim, żółtym lub czerwonym, czarna, czarna z popielatym; spodnie jasnopopielate z żółtym lub czarnym, popielate z czarnym
Masa (rozm. XL): 4,5 kg
Materiały: warstwa zewnętrzna z poliamidu, podpinka z poliestru, wyjmowana kurtka termoizolacyjna z poliamidu i poliestru
Membrana: H2Out (wyjmowana, może być stosowana jako kurtka)
Kraj produkcji: Chiny, Birma, Wietnam

Importer: www.moto-akcesoria.pl


Cena (kurtka/spodnie): 1799/1499 zł
Rozmiary: 48 do 58
Kolory: beżowy z czarnym i pomarańczowym, popielaty z czarnym i czerwonym
Masa (rozm. XL): 5,3 kg
Materiały: warstwa zewnętrzna z poliamidu (500D Cordura) ze wzmocnieniami z poliamidu i poliestru (840D), podpinka z poliestru
Membrana: Sympatex (wyjmowana)
Kraj produkcji: Wietnam


Skórzane wstawki po wewnętrznej stronie na wysokości kolan ułatwiają jazdę na stojąco; bardzo dobra wentylacja, gdy wyjmiesz membranę, na ramionach i nogach ponadprzeciętna wentylacja; kołnierz przyjemny w dotyku i dobrze przylega; zestaw bardzo lekki


Kiepsko podczas testu na wodoszczelność – w testowanym egzemplarzu woda przenikała przez duże powierzchnie na biodrach i nerkach, oprócz tego między membraną a materiałem wierzchnim zebrało się jej dość dużo; ubranie zbyt przewiewne i za cienkie na złą pogodę; nogawki stanowczo za krótkie, spodnie podjeżdżają do góry), bardzo szerokie zakończenia rękawów, ogólnie słabe dopasowanie; ochraniacze kolan wąskie i usytuowane za nisko, ochraniacze na łokciach leżą nie najlepiej


Tylko tu w tym porównaniu jest ochraniacz klatki piersiowej (niestety za dopłatą), wszystkie ochraniacze leżą bardzo dobrze, dobrze zakrywają miejsca chronione i prawie się nie przemieszczają; wentylacja ogólnie dobra, duże otwory wentylacyjne; lekka wewnętrzna (a po wypięciu niezależna) kurtka świetnie trzyma ciepło; wzorowo przylega do ciała, dobre proporcje; zestaw lekki i dobrze dopasowany.


Warstwy wewnętrzne lekko się przemieszczają; membrana nieco wystaje z rękawów, w kurtce brak zamka do spięcia ze spodniami, w zamian są specjalne paski zapinane na nogawkach; przy pełnym wyposażeniu w ochraniacze utrudnione wkładanie; wartości tłumienia siły uderzeń poniżej przeciętnej


Seryjne ochraniacze bioder, niskie wartości siły przenikającej we wszystkich protektorach; sprytna kieszeń na smartfona - wystarczająco duża na współczesne urządzenia, przejście dla kabla do słuchawek; dobra długość rękawów i nogawek, dopasowanie ogólnie dobre; ochraniacze barków dobrze obejmują; test na wodoszczelność zdany pozytywnie; solidne tekstylne wzmocnienia w strefach najbardziej narażonych podczas upadku


Ochraniacze nie najlepiej leżą, protektory łokci lekko się przekręcają; odczuwalne trzepotanie od 120 km/h; trochę niedbałe wykonanie; zakończenia rękawów ocierają i uciskają; źle wentylowane nogawki; zestaw stosunkowo ciężki; materiał wierzchni mocno nasiąka wodą

WNIOSEK
Komplet dobry na off-road. Ale przecież dojazd do niego zwykle prowadzi przez asfalty, a tam spisuje się on przeciętnie.
 WNIOSEK
Bardzo wszechstronny, dobrze skrojony zestaw. Niestety, ubieranie się w niego ma coś z wkładania zbroi wojownika (ze wszystkimi ochraniaczami). Dobrym kompan podczas każdej podróży.
 WNIOSEK
Zestaw bardzo przyzwoity, dobrze wentylowany (zwłaszcza kurtka), bardzo wygodny. Wprawdzie za delikatny na poważne wypady off-roadowe, za to dzięki dobremu wyposażeniu nadaje się do dłuższych podróży.



 Ocena 3/5  Ocena 4/5  Ocena 4/5

 

REKLAMA

Mocne i słabe strony

REKLAMA

REKLAMA

Alpinestars. Wodoszczelna kieszeń zewnętrzna z gumowanym zamkiem jest na tyle duża, że zmieścisz tu portfel czy smartfona. Hein Gericke. Lekka kamizelka ochroni cię przed zimnem. Pod kurtką prawie jej nie czuć, a mimo to dobrze grzeje. IXS. Ogromne wloty wentylacji  
w kurtce docenisz nie tylko podczas upałów, ale  w czasie wypadów w teren.
Held. Antypoślizgowe panele po wewnętrznej stronie kolan bardzo się przydają podczas jazdy na stojąco w off-roadowym stylu.

 

 

 

 

Pharao. Gdy mankiety rękawic włożysz do rękawów na ich zakończeniu tworzą się fałdy. Drobna sprawa, ale upierdliwa. Büse. Softshell jako ocieplenie. Teoretycznie fajny pomysł, ale tylko teoretycznie, bo ten softshell jest za cienki. Spidi. Irytujący drobiazg: mem­brana jest za długa, więc wysuwa się spod rękawa. Trzeba ją wsuwać. Scott. Nogawki są za krótkie. Podczas jazdy mogą nawet odsłonić cholewkę. A to oznacza powódź w bucie.

REKLAMA

PUNKTACJA KOŃCOWA

 

REKLAMA
   dopasowa-
 nie

 i komfort
ochrona
przed

pogodą /
klimat
wewnątrz
bezpie-
czeństwo
 wyposa-
żenie/

jakość
wykonania
 suma nasza
ocena
cena zł
(kurtka
+ spodnie)
Maksymalna liczba punktów 30 35 25 10 100    
Hein Gericke Tuareg Travel Mate  25  33  21  9  88  5/5  3990
Held Hakuna/Matata II  26  31  21  8  86  5/5  3148
IXS Montevideo 2/Caracas 2  26  32  20  7  85  5/5  2800
Modeka Kolumbus  24  27  23  9  83  4/5  3530
Alpinestars Valparaiso 2 Drystar   26  29  20  7  82  4/5  2948
Rev‘it Horizon 2  24  30  20  8  82  4/5  3158
Büse ADV Pro STX  22  27  17  8  74  4/5  2827
Vanucci Okovango II  23  27  17  7  74  4/5  3298
Spidi 4Season  21  26  18  7  72  4/5  3428
Dainese Sandstorm/Galvestone  22  23  17  7  69  3/5  3225
Pharao 2.0  21  22  18  7  68  3/5  2603
Scott Dual Raid DP  22  21  15  7  65  3/5  3200
               

Naszym zdaniem

Podczas jazdy drogowej i w terenie prawie wszystkie testowane ciuchy spisały się świetnie. Mimo to Dainese i Pharao dostały tylko trzy gwiazdki, ponieważ ich konstrukcja jest nie do końca przemyślana (słaba wentylacja podczas jazdy off-roadowej).

Scott natomiast ciut za mocno został ukierunkowany na jazdę w terenie i z powodu nie najlepszej ochrony przed warunkami atmosferycznymi oraz mniejszej liczby punktów za bezpieczeństwo stracił podczas walki na szosie.

Pogodzenie rozbieżnych wymagań w obu dziedzinach to nie lada wyzwanie. Hein Gericke Tuareg Travel Mate wypadł pod tym względem najlepiej.

zobacz galerię

Zobacz również:
Prowansja, południowa Francja. Francuskie drogi lokalne idealnie nadają się do żwawego wycierania winkli. Na Triumphie Street Triple’u i Yamasze MT-09 ruszamy na test 11 zestawów tekstylnych.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij