[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.8

Test uniwersalnych rękawic motocyklowych do 500 zł - Pojedynek na pięści

Przetestowaliśmy dwanaście par uniwersalnych rękawic w cenie do 500 zł, które Musiały sprawdzić się w deszczu, słońcu i chłodzie.

Test rękawic uniwersalnych Test rękawic uniwersalnych

Doskonale wiemy, jak wiele znaczą dobrej jakości rękawice uniwersalne. Do naszego testu wzięliśmy więc takie, które równie dobrze dadzą sobie radę podczas deszczu, jak też szybkiej jazdy na pełnej ciasnych winkli górskiej trasie. Ustaliliśmy tylko jedno ograniczenie: nie mogą być droższe niż 500 zł.
Mówiąc o bezpieczeństwie, producenci najczęściej skupiają się na ogromnych ochraniaczach dłoni.

REKLAMA

Dobrze gdy nie tylko pochłaniają one energię uderzenia, ale i nie przeszkadzają podczas jazdy. Wyczucie klamek sprzęgła i hamulca ma też ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Tak samo wygląda sytuacja, gdy zgrabiałymi z zimna dłońmi próbujesz zareagować w podbramkowej sytuacji. Dlatego warto czasem rozważyć rękawice z membraną. Jeśli do rękawicy dostanie się woda, dłonie marzną o wiele szybciej. Podczas poprzedniego testu rękawic uniwersalnych w cenie do 200 zł dziewięć na jedenaście par miało problem z zachowaniem wodoszczelności. Po prostu dramat!

REKLAMA

REKLAMA

Tym bardziej interesowało nas, jak w takich warunkach poradzą sobie ponad dwa razy droższe rękawice. Cztery modele w tym porównaniu mają membranę Gore-Tex. Poza małą nieszczelnością w przypadku Reuscha nie bały się wody
i wypadły całkiem przyzwoicie. Najprawdopodobniej zawdzięczają to starannej obróbce membran. Najczęściej bowiem to właśnie nie najlepsze wykonanie jest przyczyną nieszczelności. Uwagę zwraca także fakt, że najgorsze wyniki w teście na wodoszczelność uzyskały rękawice wyposażone w membranę własnej marki (Alpinestars, Rev’it). Czyżby ich producenci mieli jakiś problem?

REKLAMA

Á propos nowych technologii. Z koncernu Gore pochodzi technologia x-trafit. Chodzi w niej o to, że membrana jest połączona z materiałem zewnętrznym i wyściółką. Takie rozwiązanie zapewnia lepsze wyczucie klamek, zapobiega przesuwaniu się materiału, gwarantuje precyzyjny chwyt i obsługę klamek. Na dodatek tak wykonane rękawice łatwiej się zakłada i zdejmuje. Na podobnej zasadzie działa technologia mcFit.

Tak testowaliśmy

po paru minutach od wlania wody nie było wątpliwości, że dla części modeli ten test był za dużym wyzwaniem. / Test rękawic uniwersalnych

Nasz plan był ambitny i czasochłonny. Zaplanowaliśmy Jazdę po krętych drogach, która zweryfikowała komfort i przewiewność. Ponadto przeprowadziliśmy test na wodoszczelność i ocenę jakości wykonania.

Duży ochraniacz na zewnętrznej części dłoni (model Vanucci Touring IV – 3 zdjęcie na str. 92) stanowi świetną ochronę w razie wypadku. To jasne. Ale czy nie pogorszy on komfortu dłoni albo rękawic? Najlepiej sprawdzić to podczas jazdy. Bo nawet jeśli w salonie wybierzesz odpowiedni rozmiar i uznasz, że rękawice są dobrze dopasowane, dopiero podczas jazdy poznasz ich słabe strony. Nie było wyjścia: tylko test praktyczny mógł obnażyć wszystkie słabości.

W drogę! Nasz cel: ocenić poziom bezpieczeństwa oraz wykonanie i wyposażenie (ochraniacze, materiał, jakość szwów itd.). Oceniliśmy też ochronę przed zsunięciem się/zdarciem rękawic z dłoni.
Kolejnym ważnym kryterium był komfort w trudnych warunkach atmosferycznych. Dlatego poddaliśmy rękawice testowi na wodoszczelność. Polegał on na tym, że przez 10 minut trzymaliśmy je zanurzone w wodzie aż po brzegi mankietów – w środku powinno być sucho. Później nalaliśmy wodę do ich wnętrza i poczekaliśmy kilka godzin. Ten test pokazał, czy rękawice są wodoszczelne, a jeśli nie są, to w których miejscach przeciekają.

Najlepszy sposób sprawdzenia dopasowania i wygody? Tylko jazda!  / Test rękawic uniwersalnych

REKLAMA

Alpinestars SP-Z Drystar

Alpinestars SP-Z Drystar

Buse ST Match

Buse ST Match

Dainese Freeland

Dainese Freeland

Importer: Inter Motors, tel. 801 882 088, www.intermotors.pl
Cena: 499 zł
Kolory: czarny, czarny z odblaskowym żółtym lub z białym;
rozmiary: S do 3XL;
Materiał wierzchni: skóra bydlęca, skóra syntetyczna, poliuretan; Membrana: Drystar (z technologią mcFit)
Kraj produkcji: Indonezja

plus Dobre dopasowanie do dłoni, dobra ochrona w razie upadku, mocne zapięcie na rzepa na nadgarstku; dobry chwyt kierownicy

minus Trzy z czterech egzemplarzy przepuszczały wodę; podczas jazdy puścił jeden ze szwów

Importer: CM Rider, tel. 12 655 42 00, buse.com.pl
Cena: 359 zł
Kolory: czarny, czarny z żółtym odblaskowym;
Rozmiary: 8 do 14;
Materiał wierzchni: skóra bydlęca;
Membrana: Porelle
Kraj produkcji: Pakistan

plus Bardzo dobrze przylegają do ręki, mimo to nie uciskają, zapewniając dłoniom komfort; duże ochraniacze kostek

minus Słaby wynik w teście na wodoszczelność; potrafią przekręcić się na dłoni; nie najlepsza ochrona przed zdarciem z dłoni podczas upadku

Importer: Wind Snow Moto, www.wsm24.pl
Cena: 500 zł
Kolory: czarny;
Rozmiary: S do XXL;
Materiał wierzchni: poliamid, poliuretan;
Membrana: Gore-Tex
Kraj produkcji: Wietnam

plus Dobra ochrona przed złą pogodą, zapewniają dłoniom ciepło w temperaturach poniżej +15°; bardzo komfortowe; skuteczne ochraniacze kostek; dobre wykonanie

minus Nie najlepsza ochrona przed zdarciem z dłoni podczas upadku, słabo chroniony kłąb kciuka

 WNIOSEK

Kiepska wodoszczelność to ich największa wada. To ona zabrała Alpinestarsom piątą gwiazdkę.

Ocena: plusplusplusplusminus

 WNIOSEK

Masz wrażenie, że to rękawice sportowe. Nadają się i do codziennych jazd, i do podróży. Byle nie padało...

Ocena: plusplusplusminusminus

 WNIOSEK

Nieźle chronią przed złą pogodą, ale za tę cenę można wymagać więcej.

Ocena: plusplusplusplusminus

 Difi Progression

Difi Progression

Hein-Gericke Sill

Hein Gercike Sill

 Held Secret Dry

Held Secret Dry 

Importer: Bemotor, tel. 698 923 222, www.bemotor.pl
Cena: 330 zł
Kolory: czarny, czarny z żółtym fluo lub białym;
Rozmiary: S do 4XL;
Materiał wierzchni: skóra bydlęca i koźla, poliamid, poliuretan;
Membrana: Aerotex
Kraj produkcji: Indonezja

plus Rękawice zapewniają pewny chwyt i dobre wyczucie klamek; świetna ochrona przed zdarciem z dłoni w razie gleby

minus Farbują od deszczu i długo schną; szybko robi się w nich chłodno; kciuk lekko uciska; są miejsca o słabej jakości wykonania

 Brak oficjalnego importera w Polsce
Cena: 500 zł
Kolory: czarny;
Rozmiary: S do 3XL;
Materiał wierzchni: skóra koźla;
Membrana: Sheltex
Kraj produkcji: Chiny

plus Fajny detal: gumowa wycieraczka na kciuku; nieślizgająca się skóra; nie ma szans, aby przekręciły się na dłoni

minus Woda przeciekła do wnętrza; podczas zdejmowania wyściółka lekko się zwija; ledwie przeciętne dopasowanie, co utrudnia prowadzenie motocykla

Importer: Powerbike, www.dobresklepymotocyklowe.pl
Cena: 500 zł
Kolory: czarny, czarny z białym;
Rozmiary: 8 do 13 oraz rozmiary damskie;
Materiał wierzchni: skóra koźla i z kangura;
Membrana: Outdry
Kraj produkcji: Pakistan

plusBardzo dobre dopasowanie do dłoni, dobrze osadzone ochraniacze; duża precyzja chwytu; doskonałe detale i wykonanie

minusGdy spocą ci się dłonie, wyściółka przesuwa się, więc nie najlepsze na upały (tzn. powyżej 25° C)

 WNIOSEK

Niska cena to poważny argument ich kupnem, ale nie jest on w stanie przysłonić wad.

Ocena: plusplusplusminusminus

WNIOSEK

Niezłe wykonanie, średni poziom bezpieczeństwa, ale komfort i dopasowanie wołają o pomstę. Nie pomaga wysoka cena.

Ocena: plusplusplusminusminus

WNIOSEK

Równy wysoki poziom pod każdym względem. Dzięki temu są dobre i podczas jazdy sportowej, i turystycznej. To zadecydowało o zwycięstwie.

Ocena: plusplusplusplusplus              ZWYCIĘZCA TESTU

REKLAMA

REKLAMA

IXS Timor

IXS Timor

Reusch Tour 2.0

Reusch Tour 2.0

Rev'it Drifter 2 H2O

Rev'it Drifter 2 H2O

Importer: Yamaha Motor Middle Europe, www.moto.ixs.com
Cena: 460 zł
Kolory: czarny;
Rozmiary: XS do 3XL;
Materiał wierzchni: poliester, skóra koźla, poliamid, poliuretan;
Membrana: Gore-Tex (z technologią X-Trafit)
Kraj produkcji: Indonezja

plus Sprawdzają się w dużym zakresie temperatur; duży komfort noszenia; bardzo łatwe wkładanie i zdejmowanie; bardzo dobrze wyposażone

minus Nowe rękawice obtarły kciuki; słaba ochrona

Importer: Polo Motorrad Polska, www.polo-moto.pl, tel. 22 375 74 86
Cena: 470 zł
Kolory: czarny;
Rozmiary: 8 do 10,5;
Materiał wierzchni: skóra koźla;
Membrana: Gor-Tex (z technologią X-Trafit)
Kraj produkcji: b.d.

plus Bardzo łatwe wkładanie/zdejmowanie, wyściółka nie przesuwa się nawet gdy masz spocone dłonie; wygodne; bardzo duża swoboda ruchów

minus Klamerka od zapięcia na rzep łatwo się przekręca; słaba ochrona w razie upadku; testowany egzemplarz był nieszczelny

Importer: Rev’it, www.revitsport.pl
Cena: 409 zł
Kolor: czarny;
Rozmiary: S do XZL;
Materiał wierzchni: poliamid, skóra koźla;
Membrana: Hydratex
Kraj produkcji: Indonezja

plus Dobrze rozwiązane przemieszczanie rzepów na mankietach, włożenie mankietów w rękawy kurtki nie powoduje uciskania; solidna skóra wewnątrz dłoni; dobre dopasowanie

minus Kilka niedoróbek: niestaranne wykonanie (np. nie najlepsze szwy); trzy z czterech egzemplarzy przepuściły wodę; dłonie szybko się pocą

 WNIOSEK

Lekkie rękawice turystyczne o świetnym chwycie i bardzo dobrym wyposażeniu. Bardzo dobry towarzysz w każdej sytuacji.

Ocena: plusplusplusplusminus

 WNIOSEK

Oto klasyczne rękawice skórzane. Dobre dopasowanie i sporo komfortu. To nie wszystko – poległy na słabej ochronie dłoni i braku wodoszczelności.

Ocena:plusplusplusplusminus

 WNIOSEK

Nie ma powodów do narzekań na komfort podczas jazdy. Minusy: słaba wodoszczelność i jakość wykonania.

Ocena: plusplusplusminusminus

Scott Priority GT

 Scott Priority GT

 Spidi Rainshield

 Spidi Rainshield

Vanucci Touring 4

Vanucci Touring 4

Importer: JG Sport, www.jgsport.com.pl, tel. 56 654 38 32
Cena: 456 zł
Kolory: czarny;
Rozmiary: S do XXL;
Materiał wierzchni: skóra koźla, poliamid;
Membrana: Gore-Tex
Kraj produkcji: Chiny

plus Superwygodne, bo wykonane z elastycznej skóry; dobrze chronią przed chłodem, gdy jest poniżej +15°, zapewniają dłoniom komfort; duże rzepy na mankietach

minus Trochę za luźne w kciukach; słaba ochrona kantu dłoni; nie najlepsza ochrona przed zdarciem z dłoni 

Importer: Spidi Polska, www.spidi.com.pl
Cena: 439 zł
Kolory: czarny, czarny z żółtym odblaskowym;
Rozmiary: S do 3XL;
Materiał wierzchni: poliamid, sztuczna skóra, neopren, poliuretan, guma;
Membrana: H2Out
Kraj produkcji: Chiny

plus Przewiewne i lekkie, zapewniają spory komfort podczas upałów, bardzo dobrze nosi się je także w temperaturach powyżej +25°; ochraniacze dobrze leżą; łatwe wkładanie i zdejmowanie

minus Poniżej +20° szybko robi się chłodno; słaba ochrona przed zdarciem z dłoni i generalnie przed skutkami upadku 

Importer: Moto-Akcesoria, www.moto-akcesoria.pl
Cena: 349 zł
Kolory: popielaty z czarnym i czerwonym;
Rozmiary: XS do 3XL;
Materiał wierzchni: poliamid, skóra koźia;
Membrana: mcTex (z technologią mcFit)
Kraj produkcji: Chiny

plus Łatwe wkładanie i zdejmowanie, nawet gdy masz spocone dłonie; dobra jakość skóry na wewnętrznej stronie dłoni; duża swoboda ruchów; nadają się na lato

minus Niezbyt solidnie wyglądająca ochrona; palce środkowy i serdeczny szybko marzną

 WNIOSEK

Scott jest dobrym towarzyszem podróży w (prawie) każdą pogodę.

Ocena: plusplusplusplusminus

 WNIOSEK

Bardzo lekkie, wygodne, odporne na deszczu, idealne na lato. Niestety, pod względem bezpieczeństwa jest dużo gorzej.

Ocena: plusplusplusminusminus

 WNIOSEK

Jedne z najbardziej uniwersalnych rękawic w teście.Do tego wygodne i warte polecenia na letnie wyjazdy. Dobry stosunek ceny do jakości.

Ocena: plusplusplusplusminus         WARTO KUPIĆ

REKLAMA

plus DOBRE ROZWIĄZANIA plus

minus ZŁE ROZWIĄZANIA minus

Held: odporny na ścieranie materiał Superfabric oraz podwójna warstwa skóry oznaczają doskonałą ochronę kantu dłoni.

Hein Gericke: na dłuższą metę ochraniacz nieprzyjemnie uciska knykcie, więc w trasie częste postoje masz jak w banku.

Dainese: membrana oraz warstwa ocieplająca zatrzymują deszcz i chłód, a tekstylny materiał wierzchni zapewnia komfort.

Spidi: przed zdarciem z dłoni podczas gleby ma ochronić słaby gumowy ściągacz. To zdecydowanie za mało!

Büse: protektory kostek zapowiadają dobrą ochronę dłoni. Te rękawice świetnie leżą dzięki piance Sas Teca.

IXS: rzep na mankiecie jest nieco za krótki, więc tych rękawic nie założysz na rękaw kurtki. Do tego rzep lubi się rozpiąć.

Scott: ładna, elastyczna, a przede wszystkim pozbawiona fałd skóra zapewnia świetny chwyt oraz komfort podczas dłuższej jazdy.

Alpinestars: w czasie testów puścił szew. Czy ktoś tu coś mówił o wysokiej jakości wykonania?

 

 

PUNKTACJA KOŃCOWA Dopasowanie/komfort bezpieczeństwo ochrona przed złą pogodą /
przewiewność
wyposażenie/wykonanie suma miejsce nasza ocena cena
Maks. liczba punktów 30 30 30 10 100      
Held Secret Dry 25 28 27  9  89 1. plusplusplusplusplus 500 zł
Vanucci Touring IV 27 23 26  7  83 2. plusplusplusplusminus 349 zł
Dainese Freeland 28 20 26  8  82 3. plusplusplusplusminus 500 zł
IXS Timor 24 19 27  8  78 4. plusplusplusplusminus 400 zł
Alpinestars SP Z Drystar 27 26 16  7  76 5. plusplusplusplusminus 499 zł
Reusch Tour 2.0 24 20 23  8  75 6. plusplusplusplusminus 470 zł
Scott Priority GT 21 17 27  8  73 7. plusplusplusplusminus 456 zł
Büse ST Match 27 20 16  6  69 8. plusplusplusminusminus 359 zł
Spidi Rainshield 23 12 27  6  68 9. plusplusplusminusminus 349 zł
Difi Progression 19 19 23  5  66 10. plusplusplusminusminus 330 zł
Rev’it Drifter 2 H2O 24 21 14  6  65 11. plusplusplusminusminus 409 zł
Hein Gericke Sill  14 23 20  7  64 12. plusplusplusminusminus 500 zł

zobacz galerię

Zobacz również:
Sześć motocykli, sześć kompletów opon i jeden cel – w kilka dni zasymulować cały sezon. A przy tym w możliwie jak najkrótszym czasie zużyć jak najwięcej bieżnika. Które opony najlepiej wytrzymały trudy tego testu?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA