Nasz miesięcznik był patronem medialnym Hyosung Cup (2005-2007). Niestety, to se ne vrati. GT 650 R to nic innego, jak naked ubrany w plastikowe wdzianko owiewek. Zawiechy, rama, silnik i skrzynia biegów są identyczne. Nawet obuto go w te same oldskulowe Bridgestone’y BT56. Rzeźba ich bieżnika słabo kojarzy się teraz ze sportem i nie ma się co dziwić, bo nie są najnowocześniejszym osiągnięciem branży oponiarskiej. Jednak najważniejsze, że jakoś dogadują się z podwoziem „koreańca”, mimo że nie wzbudzają zbyt dużego zaufania, szczególnie przy maksymalnych złożeniach. Można też narzekać na niedobór stabilności w szybkich zakrętach, ale po odpowiednim rozgrzaniu dają radę.
Największą różnicą w porównaniu do nakeda jest pozycja za sterami. Wąska kierownica wymusza pochylenie się nad zbiornikiem paliwa. Co ciekawe, sety podnóżków można regulować (dwa położenia). Pod szybą owiewki umieszczono niestety ten sam, co w nakedzie, brzydki jak noc listopadowa kokpit. Sześciobiegowa skrzynia Hyosunga i precyzja to raczej odległe pojęcia. Z wad trzeba wymienić konieczność przyzwyczajenia się do sprzęgła.
W przypadku silnika, tak jak w nakedzie, nie można narzekać na brak „good vibrations”, które po dłuższej jeździe męczą i podnoszą ciśnienie. Nasilają się one po przekroczeniu 6500 obr/min. Szkoda, bo chłodzony cieczą twin maksymalną moc 73 KM uzyskuje dopiero przy 9000 obr/min. Mało tego – maksymalny moment obrotowy (60,9 Nm) trafi a na tylne koło przy 7250 obr/min, więc chciałoby się czasem pójść pełnym ogniem. A tu silnik niezbyt chętnie wkręca się na obroty, a wibracje powodują mrowienie w rękach, nogach i na tyłku.
![]() |
![]() |
Najbardziej charakterystycznym elementem Hyosunga jest przednia lampa na dwóch soczewkach. | Pełna prostota, czyli dwutłoczkowy zacisk pływający i skrzynkowy dwuramienny wahacz ze stali. |
Trudno się czepiać hamulców, bo są wystarczająco skuteczne, ale po dwóch czterotłoczkowych zaciskach z przodu można spodziewać się więcej. Inne, co się nie podoba, to rozmyty punkt zadziałania hebli i takie sobie dozowanie siły hamowania – tutaj sprawę mogą załatwić przewody w stalowym oplocie. Tylny hebel działa w trybie zero-jeden, czyli nic lub zablokowanie koła.
GT 650 R dysponuje dwoma mocnymi argumentami: po pierwsze, z całą pewnością wyróżnia się w tłumie, a to przede wszystkim dzięki przedniej lampie składającej się z dwóch położonych jedna nad drugą soczewek. Może nie jest ona najpiękniejsza, ale po zachodzie słońca drogę oświetla bardzo skutecznie. Drugim, jeszcze trudniejszym do zbicia argumentem jest cena – 23 990 zł za wyglądającą na przecinaka maszynę klasy średniej to ciekawa oferta. A na dodatek trudno będzie znaleźć podobnego sprzęta za garść dolarow więcej.
![]() |
![]() |
Dane techniczne | Hyosung GT 650 R |
SILNIK | |
Budowa | chłodzony cieczą, 4-suwowy, V2 90O, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 39 mm, reg. katalizator. |
Przeniesienie napędu | mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, łańcuch. |
Śr. cylindra x skok tłoka | 81,5 x 62 mm |
Pojemność skokowa | 647 cm3 |
Stopień sprężania | 11,5:1 |
Moc maksymalna | 73 KM (54,2 kW) przy 9000 obr/min |
Maks. moment obr. | 60,9 Nm przy 7250 obr/min |
PODWOZIE | |
Rama | kratownicowa, ze stali |
Zawieszenia | przód – widelec upside-down, śr. goleni 41 mm, regulacja tłumienia od- i dobicia, tył – dwuramienny wahacz ze stali, centr. amortyzator, regulacja napięcia wstępnego sprężyny. |
Hamulce | przód – 2 tarcze, śr. 300 mm, zaciski czterotłoczkowe, tył – 1 tarcza, śr. 230 mm, zacisk dwutłoczkowy. |
Rozmiary opon p/t | 120/60-17 / 160/60-17 |
WYMIARY I MASY | |
Rozstaw osi | 1435 mm |
Wysokość siodła | 830 mm |
Masa własna | 215 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 17 l |
CENA | 23 990 zł |
Komentarze
~Motocykl Online, 2015-03-05 11:37:00
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?