Zanim do Polski na dobre zawitała wiosna, wybraliśmy się na Sardynię – na wyspę, na której słońce świeci 300 dni w roku. Pogoniliśmy tam nowego Triumpha Tigera 1200 XCA. Oprócz niego do testu stanęły trzy inne duże turystyczne enduro: BMW R 1200 GS Rallye, Honda Crosstourer i Yamaha XT 1200 ZE Super Ténéré. Zaraz, zaraz, a gdzie jest KTM, gdzie Africa Twin? Tym razem ich nie ma, bo do tego testu wybraliśmy maszyny napędzane ciężkim, ale bezobsługowym wałem. Dlaczego właśnie z tym napędem? Bo na wielu forach wywołuje on spore emocje
Sardynia – druga co do wielkości wyspa na Morzu śródziemnym – to mekka kitesurferów i motocyklistów.
Droga do portu Livorno niedaleko Pizy (tak, tej ze słynną krzywą wieżą) mija szybciej niż się spodziewałem. Przed nami jeszcze tylko osiem godzin bujania się promem, po czym lądujemy na słonecznej (teoretycznie słonecznej – jak się za chwilę okaże) Sardynii. Jeszcze przed świtem, pływający kolos otwiera swoje stalowe wrota. Jesteśmy w Olbii. Wpatrujemy się w ciemności. Co jest, do cholery?! Zamiast czystego nieba, widzimy coś, czego zupełnie się nie spodziewaliśmy: leje deszcz. Sardynia wita nas nie charakterystycznym zapachem ziół, lecz kroplami wody wpadającymi za kołnierz.
![]() |
![]() |
Komentarze
~Cwancyk, 2018-12-18 10:16:10
~Elli, 2018-09-19 22:11:14
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?