[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Torba na siedzenie pasażera - test

Krótki wyjazd na weekend? Odwiedziny u rodziny? Jeśli Nie potrzebujesz kufrów, do spakowania się wystarczy torba na miejsce pasażera. Przetestowaliśmy 9 modeli.

Nawet jeśli nie wybierasz się w podróż dookoła świata ani dookoła Europy, na wyjazd wypada zabrać ze sobą kilka rzeczy: przybory toaletowe, jakieś ciuchy na zmianę, butelkę wody. Oprócz tego może jeszcze sportowe buty, przeciwdeszczówka i, na wszelki wypadek, kilka podstawowych narzędzi.

Plecak jest jakimś rozwiązaniem, ale ma co najmniej jedną wadę: po kilkudziesięciu kilometrach zapragniesz go zrzucić. Torby mocowane na miejscu dla pasażera przychodzą wówczas na ratunek.
Takie rozwiązanie ma sporo zalet: bagaż nie obciąża pleców i jest bezpiecznie przymocowany do motocykla. Mało tego – w wielu torbach można powiększyć pojemność czy zmienić ją w torbę na ramię lub plecak. Największa wada torby na kanapę: nie zabierzesz ze sobą pasażera/ki, chyba że masz bagażnik. Co więcej, nie każda torba będzie pasować do każdego motocykla. Podczas zakupu przymierz ją i sprawdź sposób mocowania (np. czy nie obciera lakieru).

Sprawdziliśmy, która z dziewięciu najpopularniejszych toreb na kanapę oferuje najlepsze rozwiązania. O sukcesie zadecydowała nie tylko pakowność. Bo Kappa, OxfordSW-Motech nie mają opcji powiększania, mimo to wylądowały na niezłych pozycjach. Ważne są też łatwość montażu, przemyślany sposób pakowania, solidność i dodatkowe bajery.

Podczas testu każdą z toreb zamocowaliśmy na czterech motocyklach: Honda CBR 1000 RR FireBlade, Triumph Street Triple RS, Triumph Thruxton RBMW G 310. Ponieważ tylko do nich, nie możemy zagwarantować, że wszystkie testowane torby będą pasować do twojego motocykla. Różnice są widoczne nie tylko w zakresie długości i liczby pasków mocujących i ekspanderów, ale też w sposobie ich zapinania.

REKLAMA

Wszystko zapięte na ostatni guzik?

Zbyt długie paski mocujące bywają problemem. Fruwają podczas jazdy lub trzeba je motać. Inny kłopot: paski lub gumy są za krótkie lub obcierają lakier zadupka. W tym temacie spisał się Qbag: końcówki znikają tu za zapinanymi na rzep osłonami.

Torby przypinane na ekspandery o tyle ułatwiają życie, że nie przejmujesz się regulacją długości. Ale uważaj, bo torby z ekspanderami nie pasują do wszystkich motocykli. Może też okazać się, że guma jest za krótka albo za długa, a mocowanie za słabe. Jeśli mocowanie nie pasuje do twojego motocykla, nie kombinuj, bo to nie ma sensu. Na nic zda się wiązanie supłów itp. chytre sztuczki.

Jak zapobiec rysom na lakierze od latających na wietrze klamerek/haczyków? Stosując przezroczystą folię ochronną. Dołączają ją ­SW-Motech i Hepco & Becker, możesz też kupić ją w sklepie papierniczym.

REKLAMA

REKLAMA

Do tego dochodzi kształt torby: niektóre z nich mocno trzymają się kanapy (Givi, Held, Oxford), inne mają wydłużony, opadający do wewnątrz kształt (Kappa, SW-Motech, ­Vanucci). Trzecia grupa to torby duże i szerokie (Qbag) oraz oferujące największą pojemność (Bagster, Hepco & Becker).
Aby uniknąć problemów, warto, abyś wziął sobie do serca ostrzeżenia producentów co do dopuszczalnej prędkości maksymalnej (najczęściej 130 km/h) i maksymalnej ładowności (najczęściej 4 lub 5 kg).

REKLAMA

Bagster Modulo Tail XSS040

Givi XStream XS313

dystrybutor: www.xlmoto.pl; cena: 449,99 zł;

pojemność: 20 + 7 litrów; masa: 1,28 kg;

wyposażenie: cztery paski z haczykami, zapięcie na klipsy, worek wewnętrzny, możliwość połączenia paskami z innymi torbami firmy Bagster, pasek na ramię
importer: www.bikespace.pl; cena: 299 zł;

pojemność: 12 + 8 litrów; masa: 1,07 kg;

wyposażenie: 4 paski z pętlami, zapięcia na podwójne D, pasek zabezpieczający, worek wewnętrzny i pokrowiec przeciwdeszczowy, dwa boczne schowki zewnętrzne, zapięcie na zamek błyskawiczny (możliwość zamknięcia na kłódkę), pasek na ramię

Zalety:
 
Duża pojemność z wyjmowanym wodoszczelnym workiem wewnętrznym, możliwość powiększenia za pomocą innych modułów Bagstera, wiele sposobów zamocowania dodatkowego bagażu.

Wady:
za długa dla wielu zadupków, trudne mocowanie na małe wszyte haczyki, klamry z tworzywa sztucznego łatwo się rozpinają, brak antypoślizgowego spodu
Zalety: 
Usztywnione ścianki, panele odblaskowe i odblaskowy pokrowiec przeciwdeszczowy, wszystkie paski mocujące są zakończone pętlą, wszystkie zapięcia na podwójne D trzymają pewnie, w zestawie dodatkowy pasek zabezpieczający


Wady:
Wewnętrznego worka nie da się szczelnie zamknąć, paski mocujące trzepoczą podczas jazdy, mało dodatkowych schowków

Dzięki systemowi modułowemu możesz kilka toreb połączyć w jedną konstrukcję.

Ochrona przed deszczem to worek wewnętrzny plus odblaskowy pokrowiec.

Wniosek

Wniosek

Modulo francuskiego producenta Bagster robi wrażenie, bo można w nim upchać naprawdę górę bagażu. Niestety, w teście zaliczył wtopę z powodu luzujących się pasków. Dlatego tylko trzy gwiazdki. Sportowy kształt, a przy tym niezła pojemność, torba stabilna, dobrze widoczna i łatwo ją przymocować. Komora główna jest podwójnie chroniona przed wodą, da się ją zamknąć na kłódkę oraz powiększyć/zmniejszyć objętość.
Nasza ocena: *** Nasza ocena: *****

 

REKLAMA

Held Iconic Evo (L)

Hepco & Becker Royster Rearbag

importer: www.dobresklepymotocyklowe.pl;
cena: 289 zł;

pojemność:
12 + 9 litrów; masa: 0,73 kg;

wyposażenie: dwa paski z zapięciami na klipsy na końcach, pokrowiec przeciwdeszczowy, zewnętrzny schowek, siatka na pokrywie, małe kieszenie i siateczki w komorze głównej
importer: Hepco & Becker Polska cena: 1030 zł;

pojemność: 27 + 5 litrów; masa: 1,97 kg;

wyposażenie: cztery paski zakończone pętlami i haczykami zabezpieczającymi, dużo szlufek przy torbie, wodoszczelny worek wewnętrzny, dwa boczne schowki zewnętrzne, dziurki w uchwytach suwaka komory głównej pozwalają zamknąć ją na kłódkę, folia chroniąca lakier
Zalety: 
Wiele przegródek i uchwytów, materiał na dolnej części uniemożliwia ślizganie się torby, szybki montaż na miejscu dla pasażera i zdejmowanie dzięki wygodnym plastikowym klamerkom

Wady:
Nie można jej zabezpieczyć przed złodziejem (uchwyty suwaków nie mają otworków na kłódkę), uchwyt do noszenia za ciasny na rękawice, do zamocowania trzeba zdjąć kanapę pasażera
Zalety: 
Tak duża pojemność, że wejdzie do niej nawet kask, sztywne ścianki zewnętrzne, proste mocowanie za pomocą haczyków i pasków zakończonych pętelkami, duże odblaski na bokach

Wady:
Z powodu rozmiarów nie pasuje do motocykli sportowych, uchwyt do noszenia za ciasny, by chwycić go w rękawicach, wycięcie w dolnej części nie pasuje do wszystkich kanap

Paski skrzyżowane pod kanapą dla pasażera to sprytne, ale czasem kłopotliwe mocowanie.

Royster to fajny wygląd oraz ułatwiające pakowanie wstawki ograniczające za szerokie otwarcie klapy głównej.

Wniosek

Wniosek

Najlepsze w tej torbie są prosty montaż i bardzo dobre trzymanie się motocykla. To drugie tylko pod warunkiem, że kanapa na to pozwala! Praktyczne: elastyczną siatką na górze przymocujesz ciuchy przeciwdeszczowe. Torba bardzo dobrej jakości z dużą przestrzenią bagażową i dzięki wzmacnianym ściankom zawsze utrzymująca kształt. Podobnie jak Bagster, z powodu wielkości i wyglądu nie do zastosowania we wszystkich motocyklach sportowych.
Nasza ocena: **** Nasza ocena: ****

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kappa RA300

Oxford F1 T18

importer: www.olekmotocykle.pl; cena: 289 zł;

pojemność: 15 litrów (brak możliwości powiększenia); masa: 1,01 kg;

wyposażenie: dwa ekspandery zakończone metalowymi hakami, plastikowe uszy na bocznych skrzydłach torby, pokrowiec przeciwdeszczowy, dwa boczne schowki zewnętrzne, siatka na pokrywie, niezamykana komora główna (czyli brak ochrony przed złodziejami)
importer: www.imready.eu; cena: 183 zł;

pojemność: 18 litrów (brak możliwości powiększenia); masa: 0,80 kg;

wyposażenie: cztery bardzo długie paski, zapięcie typu podwójne D, plastikowe uszy na torbie, pasek zabezpieczający, wodoszczelny worek wewnętrzny, schowek zewnętrzny, suwak komory głównej nie ma zabezpieczenia przed złodziejami
Zalety: 
Duża, łatwo dostępna komora główna, praktyczne schowki na bokach, materiał na dolnej części uniemożliwia ślizganie się torby na kanapie, odblaskowy pomarańczowy pokrowiec przeciwdeszczowy

Wady:
Montaż możliwy tylko przy użyciu ekspanderów, podczas pakowania trzeba trzymać pokrywę (sama opada), suwaków zamka komory głównej nie można spiąć kłódką
Zalety: 
Świetny pasek na rzepy do przeciągnięcia pod kanapą, zakryte zamki błyskawiczne i worek wewnętrzny = suchy bagaż, małe boczne schowki wewnątrz i na zewnątrz

Wady:
Bardzo długie paski trudno schować i trzepoczą podczas jazdy, niezamykana komora główna, tylko jeden zamek błyskawiczny w komorze głównej

Ekspandery to dobry pomysł, ale ze względu na brak regulacji długości lepiej, zanim kupisz, przymierz torbę do motocykla.

Kolorowe wstawki do schowków bocznych: niekoniecznie niezbędne, ale stanowiące przyjemny dodatek.

Wniosek

Wniosek

Kappa wystawiła do boju sportowe, a mimo to przestronne torby. ,,Skrzydła” na spodzie bardziej przeszkadzają niż pomagają. Ekspandery są nie naj­elegantszym sposobem mocowania. Na szczęście w naszych maszynach testowych ich długość była odpowiednia, więc trzymały pewnie. Prosta torba o jednej pojemności, którą z powodu długich pasków czule przezwaliśmy podczas testu ,,ośmiornicą”. Do jej mocnych stron można zaliczyć także bardzo dobrą ochronę przed wodą. Wada: torba przesuwa się na kanapie podczas bardzo szybkiej jazdy.
Nasza ocena: **** Nasza ocena: ****

 

REKLAMA

REKLAMA

Qbag Hecktasche 05

SW-Motech Slipstream

importer: www.qbag.pl; cena: b.d.;

pojemność: 22 + 8 litrów; masa: 1,77 kg;

wyposażenie: cztery paski zakończone pętlami, metalowe klamry z neoprenowym obiciem, worek wewnętrzny i pokrowiec przeciwdeszczowy, dwa boczne schowki zewnętrzne, schowek wewnętrzny i siatka wewnętrzna, zapięcie na zamek błyskawiczny z możliwością zabezpieczenia przycisku kłódki
importer: www.dobresklepymotocyklowe.pl; cena: 499 zł;

pojemność: 13 litrów (brak możliwości powiększenia pojemności); masa: 1,07 kg;

wyposażenie: cztery paski z pętlami i z regulacją długości, dwa ekspandery, plastikowe uszy i trzy taśmy na rzep na torbie, wodoszczelny worek wewnętrzny, dwa schowki zewnętrzne, zapięcie na zamek błyskawiczny, siatka, funkcja plecaka, folia chroniąca lakier
Zalety: 
Duża pojemność oraz możliwość powiększenia pojemności z boków, końcówki pasków można schować pod zapinaną na rzepy osłoną, pokrowiec przeciwdeszczowy plus worek wewnętrzny, zapięcie na zamek błyskawiczny zabezpieczone przyciskiem, możliwość zamknięcia zamka na kłódkę

Wady:
Bardzo szeroka, wystaje poza szerokość motocykla, przy pełnym obciążeniu mocno wpływa na prowadzenie motocykla
Zalety: 
W zestawie kilka rodzajów pasków mocujących: zwykłe, na rzep, z pętlami, bardzo dobrze trzyma się motocykla, można ją nosić jak plecak, bardzo sztywne ścianki zewnętrzne, możliwość zamknięcia zamka na kłódkę

Wady:
Dostęp do komory głównej tylko od przodu, brak schowków wewnętrznych, bardzo ciasne schowki zewnętrzne

Ma wiele zalet, ale brak wśród nich fajnego wyglądu. Torba Qbag jest bowiem za szeroka i zbyt wiotka.

Z zewnątrz czarna, wewnątrz czerwona: pomocne przy znalezieniu drobiazgów. Inna zaleta: trzy sposoby mocowania.

Wniosek

Wniosek

Umie urosnąć wszerz, co czyni z niej jeszcze większego grubasa. Duży plus: stabilne mocowanie, łącznie z osłoną wystających pasków na rzepy. Ta torba na kanapę o aerodynamicznym kształcie jest bardzo stabilna i dobrze wykonana. Brak możliwości zwiększenia pojemności, za to mogą podobać się różne sposoby mocowania.
Nasza ocena: **** Nasza ocena: *****

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Vanucci VS05 Sportivo

Tak testowaliśmy

Torby były testowane w kilku etapach i w rozmaitych warunkach: na drodze przy dobrej pogodzie i podczas deszczu oraz dokładnie obejrzane w redakcji.
importer: www.moto-akcesoria.pl; cena: 585 zł;

pojemność: maksymalnie 20 litrów; masa: 1,43 kg;

wyposażenie: osobny spód z czterema długimi paskami, mocowanie na zamek błyskawiczny, wodoszczelny pokrowiec, możliwość zamknięcia na kłódkę zamka błyskawicznego komory głównej, pasek na ramię, siatka
Zalety: 
Żółty odblaskowy pokrowiec przeciwdeszczowy, torba ma przypięcie na zamek do podstawy mocowanej na kanapie, co ułatwia szybkie zabranie jej ze sobą, nieślizgający się pasek na ramię, wewnątrz małe schowki i haczyk na przykład na klucze

Wady:
Brak możliwości zmiany miejsca położenia na kanapie, długa, bardzo ciasna kieszeń na pokrowiec przeciwdeszczowy, brak schowków zewnętrznych
Najpierw testowaliśmy je podczas jazdy. Wszystkie musiały dowieść, że nie utrudniają jazdy po winklach. W drugim etapie zrobiliśmy sprawdzian przy maksymalnych prędkościach. Kryteriami były tutaj stabilność i odporność na ślizganie się po kanapie, skłonność do trzepotania pasków oraz wpływ na prowadzenie motocykla.

Przy okazji oceniliśmy mocowania. Każda torba trafiła na każdy z motocykli testowych. Kolejną sprawą ocenianą na motocyklach była ochrona przed deszczem.

Ostatnią część testu przeprowadziliśmy w redakcji. W ramach tego etapu ocenie poddaliśmy przyjazność obsługi, a w jej ramach łatwość dostęp do schowków. Ich liczba, rozmieszczenie oraz powiększenie pojemności zostały ujęte w kategorii ,,Pakowanie bagażu”.

Równie ważne zagadnienie to ,,Wykonanie i wyposażenie”. Nie zapomnieliśmy o dokładnym przyjrzeniu się detalom i materiałom oraz wyszukaniu ewentualnych usterek.

Dzięki możliwości rozdzielenia torby na dwie części, można elegancko schować końcówki wszystkich pasków.

Wniosek

Brawa za możliwość szybkiego odpięcia od mocowanej do kanapy podstawy, dzięki czemu wszystkie paski mogą być schowane. Małe ekstrasy, jak siatka czy haczyk na klucze wewnątrz torby, są bardzo przydatne.
Nasza ocena: *****

 

REKLAMA

REKLAMA

 

REKLAMA

Punktacja końcowa

  mocowanie wykonanie i wyposażenie łatwość obsługi pakowanie bagażu zachowanie podczas jazdy suma nasza ocena cena
Maks. liczba punktów 12 16 19 22 31 100    
Givi XStream XS313 10 13 18 16 29 86 ***** 299 zł
SW-Motech Slipstream 12 13 16 15 29 85 ***** 499 zł
Vanucci VS05 Sportivo 10 13 17 17 28 85 ***** 585 zł
Qbag Hecktasche 05 12 11 16 20 25 84 **** b.d.
Kappa RA300 11 10 16 15 28 80 **** 289 zł
Held Iconic Evo (M) 10 10 15 17 28 80 **** 289 zł
Hepco & Becker Royster Rearbag 11 14 15 18 21 79 **** 1030 zł
Oxford F1 Tail Pack 10 11 13 15 27 76 **** 183 zł
Bagster Modulo Tail XSS040 8 9 14 18 14 63 *** 449 zł


NASZYM ZDANIEM:

Trzy produkty dostały 5 gwiazdek, czyli maksimum. Qbag był od nich o oczko gorszy, a to z powodu braku sportowego sznytu. Najlepszy w nim jest sposób mocowania. Bagster Modulo to drugi biegun: śmiganie FireBlade’em na winklach wystarczyło, aby haczyki odczepiły się. Atuty zwycięskiego Givi XStream XS313: fajna cena oraz przemyślane połączenie formy, wielkości i jakości wykonania. W SW-Motech ­Slipstreamie brak możliwości powiększenia pojemności, ale oprócz tego OK. Vanucci VS05 mógł wygrać, gdyby nie system mocowania i podział w samej torbie.

zobacz galerię

Zobacz również:
Na celownik wzięliśmy osiem par motocyklowych butów w sportowym stylu w cenach między 700 a 1000 zł i przetestowaliśmy je na szosie i w laboratorium.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij