[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Triumph Speedmaster - za stary na pogo? Nasz test.

Jeśli na koncertach nie tańczysz już pogo, lecz iskra buntownika czasem się w tobie zapala i lubisz dać czadu, to wypróbuj Triumpha Speedmastera. Ta maszyna ma dwa oblicza – sprawdzi się jako klasyk do dalszych, spokojnych wyjazdów, a po drobnym tuningu stanie się buntownikiem z krwi i kości.

Triumph Speedmaster 2018 Triumph Speedmaster 2018

Triumph Speedmaster na sezon 2018 został mocno zmieniony. Pojemność dwucylindrowego silnika wzrosła do 1200 cm3, dysponujące imponującym momentem obrotowym (106 Nm) serducho upakowano w podwoziu z lepiej zestrojonymi zawieszeniami, a całość uzupełniono hamulcami Brembo z dwoma tarczami z przodu. Bike bazuje na Bobberze Black, ale jest od niego znacznie spokojniejszy.

Okrągły zegar wygląda znakomicie. A do tego zaskoczy cię liczbą wyświetlanych informacji oraz czytelnością. Rzędowa dwójka wygląda stylowo, pracuje jak V-dwójka, głaszcząc uszy basowym dźwiękiem oraz płynąc na fali momentu obrotowego.

Bardzo dużo czasu i uwagi poświęcono dopracowaniu detali. Wystarczy spojrzeć na stylowe manetki, wygląd silnika, skrzynkę akumulatora czy obudowy wtrysków, doskonale imitujące gaźniki. Robotę robi również imitacja sztywnego tyłu. Zarówno chłodnicę, jak i puszkę katalizatora sprytnie ukryto między podciągami ramy. Nie ma mowy o wiszących przewodach czy plątaninie węży. O sile przyciągania Speedmastera świadczy to, że po przejażdżce na bank odczujesz potrzebę pogapienia się na niego choć przez chwilę.

Zaraz po tym, jak zasiądziesz za kierownicą twoje oczy zatrzymają się na pojedynczym okrągłym zegarze. Główną rolę gra w nim analogowy prędkościomierz, a dzięki wyświetlaczowi LCD pakiet informacji zadowoli każdego. Przy czym nie ma problemu z czytelnością.

Triumph Speedmaster 2018

Jednak prawdziwa uczta zaczyna się po odpaleniu silnika – basowy dźwięk z wydechów już na starcie poprawi ci humor. Rzędowy twin ma czopy korbowodowe przestawione o 270O, co sprawia, że jego praca imituje widlastą dwójkę. Już od najniższych obrotów masz do dyspozycji solidnego kopa.

Co prawda maksymalna moc 77 KM na pewno cię nie przerazi, ale silnik nadrabia to momentem obrotowym: 106 Nm przy 4000 obr/min to potęga! Tyle tylko, że na tym motocyklu niczego nikomu nie musisz udowadniać. Szeroka kierownica, nisko (znacznie za nisko) osadzone podnóżki oraz wyluzowana pozycja za kierownicą zachęcają do jazdy w spacerowym tempie.

A z drugiej strony charakter silnika oraz nieźle zestrojone zawieszenia zachęcają do mocniejszego sypnięcia z garści. Nie bez znaczenia są również skuteczne hamulce i precyzyjna, ale twardo pracująca sześciobiegowa skrzynia. Opony Avon A71 spisują się nieźle – nie będziesz narzekał na brak przyczepności, ale tylko na suchej drodze; na mokrym jest znacznie gorzej.

Triumph odwalił kawał dobrej roboty – nawet spokojny Speedmaster pozwala czasem dać czadu. Jedynie cena 59 900 zł może cię powstrzymać.

W klasycznej lampie nie ma ani jednej żarówki. Anglicy poszli w diody – nie będziesz narzekał na ich skuteczność po zmroku. Tył Speedmastera jest znacznie mniej atrakcyjny. Czyżby projektantom zabrakło na niego sił i/lub pomysłów...?

Dane techniczne Triumph Speedmaster 2018

Silnik chłodzony cieczą, dwucylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, rozrząd SOHC, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 2 x 44 mm.
Elektryka alternator 540 W, akum. 12 V/10 Ah.
Przeniesienie napędu mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch.
Śr. cylindra x skok tłoka 97,6 x 80 mm
Pojemność skokowa 1200 cm3
Stopień sprężania 10:01
Moc maks. 77 KM (56,6 kW) przy 6100 obr/min
Maks. moment obrotowy 106 Nm przy 4000 obr/min
Rama podwójna, kołyskowa ze stali.
Zawieszenia  przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 41 mm, tył – dwuramienny wahacz ze stali, mocowany systemem dźwigni centralny amortyzator, regulacja napięcia wstępnego sprężyny.
Hamulce przód – 2 tarcze, śr. 310 mm, 2-tłoczkowe zaciski Brembo, tył – 1 tarcza, śr. 255 mm, 1-tłoczkowy zacisk Nissin, kontrola trakcji, ABS.
Rozmiary opon 130/90 B 16 / 150/80 R 16
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1510 mm
Skoki zawieszeń p/t 90/73,3 mm
Wysokość kanapy 705 mm
Masa na sucho 245,5 kg
Poj. zbiornika paliwa 12 l
Cena 59 900 zł

zobacz galerię

Zobacz również:
Wyślij zdjęcie lub film ze swoim kaskiem i zgarniaj nagrody.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ