REKLAMA

Triumph Tiger 1200 - pierwsze wrażenia z jazdy

W hiszpańskiej Almerii odbyła się prezentacja nowego Triumpha Tigera 1200. Wbrew pozorom to praktycznie nowy motocykl. I nie chodzi tu o wygląd, a o zachowanie i wrażenia z jazdy. 

Triumph Tiger 1200 - test w Almerii. Triumph Tiger 1200 - test w Almerii.

Ludzie z Triumpha chwalą się, że w Tigerze wprowadzili ponad 100 zmian. Jednak najistotniejszą z nich jest redukcja masy o ok.11 kg. To poczujesz wyraźnie zarówno w czasie manewrów na parkingu, jak i na naprzemiennych winklach. Tiger 1200 prowadzi się wyraźnie lżej od poprzednika i zapewnia dużo lepsze wyczucie przodu. 
Robotę robią tu półaktywne zawieszenia WP. Za ich zestrojenie inżynierom należą się oklaski na stojąco.

Trzycylindrowa jednostka od zawsze charakteryzowała się szybkim wchodzeniem na obroty i liniową charakterystyką mocy. A teraz zmieniono jej dostępność, bo wzrost jest minimalny (141 KM). Nowego silnika nie musisz już kręcić tak wysoko. Osiągi na niskich i średnich obrotach zapewniają odpowiednie emocje w czasie jazdy. Spodoba ci się również elastyczność jednostki (50 km/h na 6 biegu - odkręcasz manetkę i maszyna przyspiesza bez najmniejszego zająknięcia).

Bardzo mi się spodobał quickshifter w angielskim wykonaniu (Triumph Shift Assist). Działa on również w czasie redukcji, a to oznacza, że klamki sprzęgła będziesz używał głównie przy ruszaniu. System działa zaskakująco precyzyjnie i sprawnie.

Nie będziesz narzekał komfort - po ok. 230 km czułem się jak po dobrej rozgrzewce. W mieszanym cyklu (autostrada + górskie winkle) silnik spalił 6,5 l paliwa na 100 km. Oczywiście według wskazań komputera pokładowego. Uważam, że to bardzo rozsądny wynik.

Szczegółowy test motocykla zostanie opublikowany w miesięczniku MOTOCYKL nr 1/2018 (w sprzedaży od połowy grudnia).

zobacz galerię

Zobacz również:
Oto motocykl elektryczny Energica Eva Ribelle – przykład tego, jak wyścigi przyczyniają się do rozwoju motocykli drogowych. Dzięki wydajniejszym akumulatorom stosowanym w serii wyścigowej Moto-E, drogowe wersje Energiki jeżdżą dłużej i szybciej.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA