[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Triumph Tiger 800 XCA – pierwsza jazda

Triumph – zgodnie ze swoją tradycją – rozwija nowe modele drogą ewolucji, a nie rewolucji. Na pierwszy rzut oka zmiany w porównaniu do poprzednika nie wydają się zbyt duże. Ale pozory mylą również w przypadku nowego Tigera 800.

Triumph Tiger 800 - test Triumph Tiger 800 - test

Przekonałem się o tym w czasie wyprawy do Maroka. Zamiast piasków Sahary i wydm były góry, mróz oraz ponad metr śniegu… Nie zabrakło jazdy po krętych drogach, autostradach, dziurawych jak nieszczęście bocznych dróżkach i w terenie.

Przede wszystkim, w porównaniu z poprzednikiem zauważysz różnicę w pozycji – jest tu wygodniej. Docenisz dość wygodną, elektrycznie podgrzewaną, kanapę. W połączeniu z podgrzewanymi manetkami dosłownie ratowała ona skórę.

Silnik od strony mechanicznej pozostał bez zmian. Zmieniono przełożenia skrzyni biegów (skrócono jedynkę, a resztę nieco wydłużono). Dzięki zmienionej elektronice osiągi są dostępne na niższych obrotach. Niemniej silnik nadal nie ma nic przeciwko kręceniu go odcinki. W terenie nie będziesz narzekał na nagły wzrost wartości momentu obrotowego – osiągi są przekazywane liniowo. Jedynie gwiżdżący dźwięk z wydechu może nieco rozczarowywać.

Pod względem elektroniki Angole się przyłożyli - przejęto ją z Tigera 1200. W Maroku najbardziej doceniłem tryb off-road pro – pozwala on na zaskakująco widowiskową i szybką jazdę w terenie, jednocześnie dbając o bezpieczeństwo kierownika. Całą elektronikę w każdej chwili możesz wyłączyć (kontrolę trakcji oraz ABS na oba koła). Robotę robią również seryjnie zakładane opony Pirelli Scorpion Rally. Zawieszenia dają radę nawet pod ciężkim kierowcą – ale pod jednym warunkiem, że nie wyciskasz z motocykla maksimum jego możliwości.

Czytelność zegarów (wyświetlacz TFT) to wysoki poziom – nie będziesz narzekał ani po zmroku, ani w pełnym słońcu. Do obsługi trzeba się przyzwyczaić – nawigacja przez menu nie jest najprostsza, ale do ogarnięcia. Podobnie na początku zamiast kierunkowskazów będziesz przełączał funkcje w kokpicie – joystick dość nieszczęśliwie umieszczono pod lewym kciukiem.

Pełen test znajdziecie w kolejnym wydaniu miesięcznika MOTOCYKL – nr 4/2018.

zobacz galerię

Zobacz również:
Zastanawiasz się, czy warto pojawić się w Poznaniu? Nie marnuj więcej czasu, wsiadaj motocykl i korzystając z ładnej pogody przyjeżdżaj na do hal międzynarodowych targów motoryzacyjnych na ulicy Głogowskiej. Na zachętę nasza krótka relacja. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ