Zamierzasz śmigać po torze motocrossowym lub spróbować hard enduro? Jeśli tak, możesz ominąć te sprzęty, bo Huska (158 kg), a tym bardziej AJP (165 kg) są znacznie za ciężkie do takich zabaw.
Sprawy nie ułatwiają również dość wysokie moce ich silników. 74 KM Husqvarny oraz KTM-a oznacza, że napędzają je najmocniejsze seryjne single na świecie. Być może to zachęciło Portugalczyków z AJP do zastosowania silnika Husqvarny. Tyle że pochodzi on z modelu 630 (2011 rok) i po oddławieniu dysponuje mocą 60 KM.
Jeśli natomiast kręci cię włóczenie się po okolicy, przy czym nie zamierzasz się przejmować jakością dróg i/lub masz w planie pokonanie odcinków szutrowych, nie mogłeś lepiej trafić. Podobnie jeśli wybierasz się na wakacje, co oznacza konieczność połączenia dwóch światów – dojazdu autostradą, a następnie zabawy na bezdrożach. Obie maszyny dadzą sobie z tym radę. Ważne: AJP jest jednoosobowy, więc jeśli duet, to na dwóch motocyklach.

Mocy, przybywaj!
Mocny jak diabli singiel Husqvarny oferuje zaskakująco wysoką kulturę pracy, niezłą elastyczność i przewidywalność. Mimo tych cech musisz pamiętać, że każde gwałtowniejsze otwarcie przepustnicy uwalnia demona. Niedobór mocy? Zero szans! Docenisz także znakomitą poręczność i lekkość prowadzenia, i to również na asfalcie, mimo że kostkowe opony Continental TKC 80 ograniczają głębokość złożeń i wydłużają drogę hamowania. Z kolei na szutrach pochwalisz lekko pracującą klamkę sprzęgła, natychmiastową i precyzyjną reakcję na gaz oraz możliwość całkowitego wyłączenia ABS-u.
![]() |
![]() |
Stare, dobre czasy, czyli minimalizm – w kokpicie tylko to, co niezbędne. | Solidna płyta pod silnikiem oznacza, że zjazd w teren to dla Huski żaden problem. |
Zawieszenia zestrojono dość twardo, mimo to wybierają nawet głębokie nierówności. Za to na asfaltach 701 Enduro prowadzi się bardzo precyzyjnie i stabilnie. Przelotowa 150 km/h? Proszę bardzo! Można go rozpędzić do 180 km/h i pomimo kostkowych opon nie ma mowy o wężykowaniu.
![]() |
![]() |
Husqvarna: tylna lampa oraz kierunki na LED-ach to wygląd, a do tego mniejsze zużycie prądu. W pełni regulowany amortyzator mocowany systemem dźwigni to w tej marce standard. Wisienką na torcie jest akcesoryjny wydech Akrapoviča za ok. 4500 zł. |