Przez wiele lat w takich sprawach jedynym rozwiązaniem były poczciwe kable rozruchowe i pomocny sąsiad, który poratował dawką prądu. Kilka lat temu, wraz z pojawieniem się powerbanków popularnych w szeroko pojętej branży telefonicznej i komputerowej, producenci ładowarek i akumulatorów wpadli na pomysł wykorzystania tej technologii również w motoryzacji. Skoro można wykorzystać pakiet akumulatorów do ładowania telefonu czy komputera, to dlaczego nie wykorzystać go do „kopnięcia” słabego akumulatora np. w zimie lub po długim postoju, bez konieczności wielogodzinnego ładowania prostownikiem?
Urządzenia rozruchowe (jump startery) do 15 000 mAh |
NOCO GB50 Boost XL |
![]() |
Dystrybutor: www.no.co |
Cena: 679 zł |
Skład zestawu: urządzenie, kabel USB do ładowania (bez zasilacza), przewód z zaciskami do akumulatora, adapter USB dla gniazdka 12-woltowego |
Wyposażenie: gniazdo ładowania – micro USB 5 V/2,1 A, wyjście USB 5 V/2,1 A, latarka LED-owa (światło stałe 100/50/10%, miganie, stroboskop, SOS), wskaźnik naładowania – 4 diody LED |
Kraj produkcji: Chiny |
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 210 x 85 x 50 mm, długość kabli rozruchowych: 350 mm |
Masa: 1098 g (wraz z zaciskami do akumulatora) |
DANE TECHNICZNE (wg producenta): pojemność 15 000 mAh, prąd rozruchowy b.d., prąd maksymalny b.d., czas ładowania 4,5 h (2 A), cykle ładowania b.d., nadaje się do silników benzynowych/diesli o pojemności maks. 7/4,5 l |
OBSŁUGA: niejasna instrukcja obsługi w ponad 30 (!) językach, pod względem zawartości okej, ale czytelność utrudniona przez małe czcionki; ładowanie tylko przez USB, brak zasilacza w zestawie; bardzo dobre, stosunkowo wąskie zaciski z dużym rozwarciem; stosunkowo duża masa |
TEST ROZRUCHU: zdany bardzo dobrze |
INNE: funkcja „Uruchamianie ręczne” do zmostkowania funkcji ochronnych |
![]() |
WNIOSEK Bardzo ciężki, bardzo dobrej jakości, detale są bardzo dobrze wykonane, ma najlepsze zaciski do akumulatora. Za to wyposażenie jest raczej skromne, brakuje nawet zasilacza sieciowego. Cena stosunkowo wysoka, ale jeśli cenisz sobie przede wszystkim solidność, warto zapłacić za Noco. |
nasza ocena* 4/5 * – 5 pkt = bardzo dobry; 4 pkt = dobry; 3 pkt = dostateczny; 2 pkt = ostatecznie; 1 pkt = nie! |
NORAUTO Booster 2207763/NO6701 |
![]() |
Dystrybutor: Norauto (nieobecny na polskim rynku) |
Cena: b.d. (bliźniaczy AMiO Powerbank 12 V 800 A w cenie 429 zł na euromah.pl) |
Skład zestawu: urządzenie, kabel do ładowania do gniazdka 12-woltowego, kabel do ładowania z zasilaczem, przewód z zaciskami do akumulatora, pokrowiec |
Wyposażenie: gniazdo ładowania USB 5 V/2,1 A + 13 V/1 A, wyjście USB 5 V/2,1 A + 12 V/10 A, latarka LED-owa (światło stałe 100/50%, miganie, wolne miganie, SOS), wskaźnik naładowania – wyświetlacz LCD |
Kraj produkcji: Chiny |
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 190 x 90 x 30 mm, długość kabla rozruchowego: 310 mm |
Masa: 723 g (wraz z zaciskami do akumulatora) |
DANE TECHNICZNE (wg producenta): pojemność 12 000 mAh, prąd rozruchowy 300 A, prąd maksymalny 600 A (AMiO 400 A – maks. 800 A), czas ładowania 3 do 4 h, żywotność 1 rok do 5 lat, nadaje się do silników benzynowych/diesli o pojemności maks. 4/2 l |
OBSŁUGA: bardzo dobra, jasna i szczegółowa instrukcja obsługi z wieloma pomocnymi FAQs; kable rozruchowe o różnej długości, zaciski trochę nieporęczne |
TEST ROZRUCHU: zdany bardzo dobrze |
INNE: „Override” do zmostkowania funkcji ochronnych, kiedy akumulator jest nierozpoznany; praktyczna blokada przycisków jako zabezpieczenie transportowe |
![]() |
WNIOSEK stosunkowo lekki i zwarty. mimo oficjalnego limitu do pojemności 2 l dla diesla, bez problemu uruchomił silnik diesla Jeepa o pojemności 2,8 l. |
nasza ocena 4/5 |