Yamaha MT-07 już w pierwszym roku sprzedaży odniosła ogromny sukces. Superporęczna, lekka (tylko 182 kg) i przystępna cenowo maszyna z dnia na dzień stała się gwiazdą. W sukcesie ogromny udział miał nowy dwucylindrowy silnik o dużym momencie obrotowym na niskich obrotach, osiągający moc 75 KM.
Inny styl XSR
Dwa lata później zadebiutował XSR 700 – bike bazujący na MT-07. Od strony technicznej był to MT-07 poddany optycznemu liftingowi, tak by nowy model wpisywał się w zdobywający popularność styl retro. Najnowsze wydanie XSR-a 700 nazywa się XTribute i ma nawiązywać do kultowej Yamahy XT 500. Stąd panele ze szczotkowanego aluminium z charakterystycznym czerwonym pasem na zbiorniku, mieszki widelca czy grubiej tapicerowana kanapa. Inne są tylny błotnik, tylna lampa Vintech i kierownica.
Specjalne wyposażenie
Skoro powiedziało się A, trzeba powiedzieć B. Dlatego felgi są lakierowane na złoty kolor, a opony mają off-roadowy bieżnik. Wybór padł na znakomite Pirelli MT 60 RS, które doskonale sprawdzają się zarówno na drodze (świetna przyczepność i stabilność), jak i szutrze. Do motocykla idealnie pasuje układ wydechowy Akrapoviča, który znakomicie wygląda oraz tak samo brzmi. Problem z wydechem jest taki, że jest wyposażeniem akcesoryjnym i wymaga dopłaty 5770 zł.
Jazda na XTribute niewiele różni się od pomykania XSR-em 700, jednak pewne różnice są.
![]() |
Szeroka kierownica z poprzeczką jest nawiązaniem do off-roadowych kierownic sprzed lat. Zegary? Kwestia gustu. |
![]() |
Silnik ma dwa cylindry i 75 KM mocy. Jego atutem jest przyjazna charakterystyka i świetne brzmienie, szczególnie z wydechem Akrapoviča. |
Komentarze