Honda Shadow 600 to bardzo starannie wykonany motocykl. Jej trwały silnik po przeróbkach pracował w wielu innych sprzętach tej marki. Z typowych wad można wymienić tylko jedną (na szczęście niewielką): awarię regulatora napięcia. Akumulator nie ma wtedy ładowania. Sprawdza się to następująco: po jeździe próbnej – na włączonych światłach i z użyciem kierunków – gasisz motocykl i ponownie go odpalasz. Jeżeli rozrusznik nie kręci silnikiem tak chętnie, jak za pierwszym razem, jest powód do podejrzeń. Wtedy ładowanie należy zmierzyć woltomierzem.
Warto też sprawdzić stan akumulatora. W Shadowce 600 jego kształt ma coś z litery T, dlatego nie da się zastosować innego. Znalezienie nowej oryginalnej baterii, a i jej cena mogą być kłopotliwe.
Yamaha Drag Star 650 na polskim (i nie tylko) rynku konkurowała z Suzuki Marauderem. Drag Stara wybierali ci, dla których cena nie była najważniejsza – jakością wykonania Yamaha biła konkurenta na głowę. Jeżeli sprzęt pochodzi z 1997 r., trzeba przyjrzeć się chromowi na szprychach i felgach. W tym roczniku kładziono go 0,15 zamiast 0,20 mm. Yamaha usunęła tę wadę w następnym roczniku.
Typową wadą Drag Stara do 2000 roku było pękanie tylnego błotnika w przedniej jego części; później Yamaha zmieniła proces spawania. Należy więc dokładnie obejrzeć błotnik, bo naprawa nie jest prosta. Najpoważniejszy problem, jaki można spotkać, to uszkodzenie łącznika wału napędowego i przekładni głównej, które powodowało uszkodzenie wałka atakującego. Można to wykryć, unosząc tylne koło, kręcąc nim do przodu i do tyłu oraz dokładnie osłuchując dyfer. Jeżeli dochodzą zeń chroboty czy chrupania, trzeba odpuścić. Przekładnia główna jest dostępna tylko w całości, więc koszty naprawy są wysokie.
Harley-Davidson Sportster 883 jest najtańszą maszyną tej marki również na rynku wtórnym. Większość dostępnych u nas została sprowadzona z USA. Fachowcy z H-D radzą, aby w takim wypadku przede wszystkim sprawdzić, czy motocykl jest prosty, czyli czy nie zaliczył poważniejszego dzwona. Robi się to na dwa sposoby: 1. Należy ustawić przednie koło dokładnie w osi motocykla i leżąc na ziemi spojrzeć na ustawienie kół względem siebie od przodu i od tyłu. Można wtedy dostrzec, czy nie stoją w iks. 2. Zawracanie podczas jazdy próbnej. Krzywy motocykl będzie w jedną stronę zawracać łatwo, a w drugą opornie i po większym łuku.
W Sportsterze z lat 90. trzeba się przyjrzeć, czy w głowicach nie ma wycieków. Należy to zrobić po jeździe próbnej, gdy silnik będzie rozgrzany. Generalnie Sportster ma trwały silnik, firma przewiduje w nim remont główny dopiero po 300 000 km(!).
wady i zalety | |||
Yamaha XVS 650 A Drag Star Classic | H-D XL 883 Sportster | HONDA Shadow 600 | SUZUKI VZ 800 Marauder |
+ niskie zużycie paliwa + napęd wałem – pękanie wydechu od wibracji – mało miejsca dla pasażera |
+ wytrzymały silnik + niskie zużycie paliwa – za mało sztywny widelec – zbyt mały zbiornik paliwa |
+ elastyczny silnik + niewielkie zużycie paliwa + niska kanapa – mały zbiornik paliwa |
+ dynamiczny silnik + wygodna pozycja jeźdźca – niechlujne wykonanie – niezbyt dobre prowadzenie |
Komentarze
Zobacz artykuł
~Motocykl Online, 2013-07-02 07:37:00
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?