A silnik?
Ten był klasą samą w sobie. W najnowszej wersji wciąż szorstko reaguje na gaz, ale robi to z chirurgiczną precyzją. Od 4000 obr/min jazda staje się dynamiczna, a od 6000 obr/min twin ostro bierze się do roboty, aż do chwili, gdy zadziała ogranicznik. Mimo upływu 4 lat jego elastyczność nadal jest fenomenalna. Ciasne zakręty możesz przejeżdżać nawet na trzecim biegu, a w razie problemów sytuację uratuje precyzyjnie działająca skrzynia biegów. Pamiętać trzeba tylko o jednym: o przebijaniu biegów bez zawahania.
Bez zmian pozostawiono także hamulce. Dwie tarcze o średnicy 282 mm przy przednim kole w połączeniu z 4-tłoczkowymi zaciskami stanowią niezły zestaw. Działają precyzyjnie i skutecznie.
Kanapa, zawieszenia...
Słabym punktem pierwszej wersji była kanapa: powodowała, że po 200 km jazdy non stop miałeś ochotę wyrzucić ją na śmieci. Dlatego nowa jest o wiele większa i grubo tapicerowana, przez co podobnej długości dystans, który pokonałem podczas prezentacji, nie był problemem. Japończycy poinformowali, że minimalnie ją wydłużyli kosztem skrócenia zbiornika paliwa o 10 mm, dzięki czemu siedzi się teraz bliżej kierownicy. Ta zmiana jest tak delikatna, że mało kto zauważy różnicę.
W poprzednim modelu, strojąc zawieszenia, postawiono na komfort. Efekt: często narzekaliśmy, że podczas agresywniejszej jazdy po nierównościach okazywały się niedotłumione, dlatego szybko dochodziły do granic możliwości. Nowe ustawienia sprawiły, że choć motocykl pozostał komfortowy, prowadzi się o wiele precyzyjniej. Ponadto teraz widelec ma o 6% twardsze sprężyny oraz o 16% zwiększono tłumienie odbicia. W centralnym amortyzatorze możesz zmienić ustawienie twardości sprężyny (tak jak w poprzednim modelu), ale również tłumienie odbicia. Co więcej, szerokie opony wcale nie muszą pogarszać poręczności. Tył w MT-07 ma nadal szerokość 180 mm, podczas gdy konkurencja (Suzuki SV 650, Kawasaki Z 650) stawia na 160 mm.
Czapki z głów!
Cena nowej MT-07 nie jest tak okazyjna, jak przed 4 laty, mimo to bike jest jednym z najfajniejszych motocyklowych średniaków, jakimi jeździłem. Chapeau bas!
Co nowego w MT-07
Wygląd
- nowy reflektor i tylna lampa
- kierunkowskazy powędrowały na osłony chłodnicy.
- boczki na zbiorniku utrzymane w stylu MT-09 i MT-10
- zmienione kształty zbiornika i kanapy
Zawieszenia
- o 6% twardsza sprężyna w widelcu
- o 16% mocniejsze tłumienia odbicia
- amortyzator Kayaby jest o 11% twardszy od poprzednika
- o 27% mocniej działa tłumienie odbicia
- o 40% mocniejsze jest tłumienie dobicia