[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Yamaha MT 125 [RAPORT Z JAZDY]

Poznaj 125 powodów dla których warto kupić nową Yamahę MT-125. 

W porównaniu do MT-03 Yamaha sporo pracy włożyła w modernizację MT-125. W modelu na 2020 rok pozycja za kierownicą została przesunięta w kierunku przedniego koła, tył maszyny natomiast stał się węższy, owiewka/lampa jest niemal identyczna jak ta w modelu MT-03, natomiast kokpit, mimo podobnej funkcjonalności jak ten w MT-03, wygląda nieco inaczej. Kierownica wydaje się konkretniejsza przez to, że ma zmienną grubość. Lepiej jakościowo wypadły też hamulce – radialny 4-tłoczkowy zacisk jest kąśliwszy. No i tak jak w modelu YZF-R125 mamy tu zmienne fazy rozrządu, co w klasie 125 cm3 jest ewenementem.

MT-125 przeszedł poważne zmiany designu, silnika oraz podwozia.

Ten patent działa świetnie, nadając maszynie tak potrzebnego charakteru. Przy 7400 obr/min siłownik zmienia krzywkę zaworów ssących z łagodnej na ostrą. Żeby zasysane powietrze miało swobodną drogę do silnika urosły airbox, średnica przepustnicy i zaworów. Kolektor dolotowy jest teraz owalny, a nie okrągły. Ponadto układ rozrządu, tłok, korbowód i wał korbowy zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia tarcia i mniejszych strat. Co jeszcze? Przełożenie wtórne jest krótsze.

 

Co nowego w MT-125

Podwozie
Przejęte z YZF-R125, ale ze zmodyfikowaną geometrią. Ponadto tylna opona o szerokości 140 zamiast 130 mm, mniejsza sztywność sprężyny amortyzatora, bardziej zwarta, bliżej kierownicy pozycja, szersza kierownica (740 zamiast 680 mm).

Silnik
Airbox powiększony z 2,9 do 5,5 l, przepustnica o średnicy 30 zamiast 28 mm, kolektor dolotowy owalny zamiast okrągłego, powiększone o 1 mm zawory dolotowe i wydechowe, bardziej kompaktowa komora spalania, zmienne fazy rozrządu, krótsze przełożenie wtórne (14:52 zamiast 14:48), sprzęgło z antyhoppingiem, zmodyfikowany układ chłodzenia, chłodnica mniejsza o 26%.

Wygląd
Kokpit LCD, owiewka/lampa, zbiornik paliwa o pojemności 10 zamiast 11,5 l.

 

Yamaha MT-125 jeździ tak dobrze, jak wygląda

A jak ten sprzęcik jeździ? Bardzo dorośle. 124 cm3 i 15 KM nie są to wartości rzucające na kolana, trzeba więc silnik kręcić wysoko i często mieszać w skrzyni biegów. Całkiem bez wibracji jest to niemożliwe, a przy 11 000 obr/min nadchodzi koniec pieśni.

Mimo to MT-125 nie musi się nikogo obawiać w klasie 125. Silnik jest żywiołowy, a sztywne zawieszenia zapewniają niezłą precyzję, więc sportowe ambicje są tu nie od parady. Opony Michelin Pilot Street oferują dużo przyczepności, hamulce są bardzo skuteczne. Szkoda tylko niedopracowanych detali: nielakierowanych naklejek na owiewkach i średnio estetycznego stalowego tłumika. Jego wymiana na akcesoryjny może dość wyraźnie podnieść i tak słoną (jak na „125”) cenę 20 990 zł.

 

Odświeżony wyświetlacz LCD jest przejrzystszy niż w poprzednim modelu, liczba funkcji – podobna.

Hamulec z radialnym zaciskiem MT-125 jest bardziej kąśliwy niż hebel MT-03.


Wygląd lampy mocno nawiązuje do większych modeli MT, ale jest nieco mniej agresywny.

Zgodnie z modą zadupek MT-125 został przycięty. To cieszy producentów akcesoryjnych uchwytów tablicy rejestracyjnej.

 

Dane techniczne Yamaha MT-125

Silnik: chłodzony cieczą, jednocylindrowy, czterosuwowy, rozrząd SOHC, wałek rozrządu napędzany łańcuchem, cztery zawory, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 30 mm.

Elektryka: alternator 235 W, akumulator 6 Ah.
Przeniesienie napędu: wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, łańcuch, przełożenie wtórne 14:48.
Śr. cylindra x skok tłoka 52 x 58,6 mm
Pojemność skokowa 124 cm3
Stopień sprężania 11,2:1
Moc maks. 15 KM (11 kW) przy 10 000 obr/min
Maks. moment obrotowy 12 Nm przy 8000
Rama: grzbietowa ze stali.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, średnica goleni 41 mm, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator z systemem dźwigni, regulowane napięcie wstępne sprężyny.
Hamulce: przód – jedna tarcza, śr. 292 mm, zacisk 4-tłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 220 mm, 1-tłoczkowy zacisk pływający, ABS.
Rozmiary felg 2,75 x 17 / 3,75 x 17
Rozmiary opon 110/80 17 / 140/70 17
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1325 mm
Kąt główki ramy 64°
Wyprzedzenie 95 mm
Skoki zawieszeń p/t 130/114 mm
Wysokość kanapy 810 mm
Masa z paliwem 140 kg
Poj. zbiornika paliwa/rezerwa 10 l
Cena 20 990 zł

 

Zobacz również: do testu trafiło pięć "125" - Aprilia RS 125, Honda CBF 125, KTM Duke 125, Yamaha MT-125, Yamaha YZF-R 125. Kto zwyciężył? 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Nowy wygląd Yamahy Tracer 700 nie zmienił dotychczasowego charakteru tej maszyny. I bardzo dobrze! Ten motocykl jest świetny na początek, znakomicie się prowadzi i ma niesamowity silnik. Zabawa gwarantowana!
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA