Pierwszą część tego artykułu możecie znaleźć tutaj.
Yamaha Midnight Star 1900 została starannie dopracowana stylistycznie. Problemy techniczne pojawiały się w tym motocyklu bardzo rzadko. Niemniej usterki się zdarzały. W pierwszym roczniku (2006) w niektórych egzemplarzach zaparowywał zegar. W Midnight Starach sprzed 2007 r. przy założonej szybie i kierownicy skręconej maksymalnie w lewo przepustnica ciężko się otwierała. W następnych rocznikach zmieniono mocowanie linki gazu w okolicy główki ramy. Tę poprawkę można zrobić we własnym zakresie lub zlecić serwisowi. W 2007 r. poprawiono też obróbkę powierzchni chromowanych rurek olejowych.
Bywały też większe usterki. Do 2008 r. w pojedynczych egzemplarzach zdarzała się głośna praca zaworów. Działo się to za sprawą uszkodzenia powierzchni popychacza hydraulicznego. Przyczyna była kuriozalna: gdy popychacz został obrobiony mechanicznie, z wysokości 50 cm spadał z obrabiarki do pojemnika, co powodowało, że zdarzały się uszkodzenia wielkości 10 mikronów. Yamaha dokonywała napraw rozrządu na gwarancji, ale jeżeli ktoś mało jeździł usterka mogła wyjść później. Należy więc osłuchać rozrząd i jeżeli coś w nim stuka, zrezygnować z tego egzemplarza.
Harley-Davidson Road King jest uważany za jeden z najbardziej udanych modeli amerykańskiej firmy. Mechanicy H-D twierdzą, że nie ma wad, a usterki zdarzają się niezmiernie rzadko. Niemniej jednak się zdarzają. Za typową można uznać pękanie „portek” wydechu, czyli w miejscu, gdzie oba kolanka łączą się. Te pęknięcia można po prostu pospawać. W Road Kingach z przebiegiem 60 000 km i więcej koniecznie skontroluj stan gumowych poduszek mocowań silnika. Po takim przebiegu są one prawie na pewno do wymiany. To samo dotyczy pasa napędowego. Jeżeli jego zęby są zbytnio zaokrąglone lub ponacinane, konieczna będzie wymiana, a to koszt 1500-2000 zł. Podobnie rzecz się ma z tylnym kołem pasowym. Jeżeli na zębach są jakieś ubytki materiału, też nie obejdzie się bez kolejnego wydatku.
Honda VTX 1800 również należy do sprzętów dopracowanych. Drobne mankamenty były następujące: do 2002 r. w niektórych egzemplarzach pękały uchwyty tablicy rejestracyjnej, a w maszynach sprzed 2004 r. niekiedy urywały się sprężyny bocznej stopki. We wszystkich egzemplarzach mogą się luzować przewody masy – wtedy występuje trudność z uruchomieniem silnika.
Kawasaki VN 1700 Voyager jest na rynku od 2009 roku i nie wykazał jeszcze większych typowych wad. Jednak we wszystkich motocyklach z pierwszego rocznika na gwarancji wymieniano ECU (komputer sterujący) z powodu błędu w jego oprogramowaniu. Jeżeli więc chcemy kupić Voyagera z 2009 roku, a sprzedający nie jest pewien, czy ECU wymieniono, należy nakłonić go do wizyty w serwisie. Tam stwierdzą, czy komputer wymieniono.
Komentarze
Zobacz artykuł
~Motocykl Online, 2013-07-02 07:38:20
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?