Jeśli brakowało ci argumentów, żeby przekonać jakiegoś niedowiarka, jak ogromny off-roadowy potencjał drzemie w Yamasze Ténéré 700, to spójrz na wyniki Pola Tarrésa z tegorocznej edycji Erzbergrodeo. W bodaj najtrudniejszych na świecie zawodach hard enduro dosiadający Yamahy T7 (inni zawodnicy startowali przeważnie na lekkich dwusuwowych enduro) Hiszpan w cztery godziny zaliczył 17 z 27 punktów kontrolnych. Nawet jeśli jego Tenera została mocno przebudowana na potrzeby imprezy, nie zmienia to faktu, że wynik jest znakomity.

WYŚWIETLACZ TFT ma duży kontrast i jest świetnie czytelny nawet w ostrym słońcu.
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 - MOTOCYKL IDELANY?
Zalety tego motocykla docenili też zwykli użytkownicy, czego dowodzą statystyki sprzedaży. Od wejścia na rynek w 2019 roku Yamaha tylko w Europie sprzedała 30 000 egzemplarzy Tenerki. Co było kluczem do sukcesu? Ten motocykl został zbudowany zgodnie ze starą zasadą: bardziej od kolejnych elektronicznych wspomagaczy liczą się prosta konstrukcja, niezawodny silnik i niezłe zawieszenia. A ponieważ każdy z nas chce być podróżnikiem i odkrywcą, Yamaha dorzuciła do swojej oferty wersję o dumnie brzmiącej nazwie Ténéré 700 World Raid.

W WIDELCU WORLD RAIDA można regulować wstępne napięcie sprężyn oraz siłę tłumienia do- i odbicia.
Już na pierwszy rzut oka Yamaha Ténéré World Raid różni się od modelu podstawowego powiększonym przodem, za którym kryje się większy o 7 litrów zbiornik paliwa. Jego pojemność wynosi teraz 23 l. Składa się z dwóch komór połączonych cieniutkim wężykiem. Że
Powiększenie przodu spowodowało, że World Raid ma jeszcze więcej z rasowej rajdówki. Yamaha Ténéré World Raid ma nowe zawieszenia, których skok w porównaniu ze standardowymi został wydłużony o 20 mm. Z przodu wynosi on 230 mm, a z tyłu 220 mm. Poza tym w World Raidzie można zmienić napięcie wstępne sprężyn widelca oraz regulować siłę tłumienia do- i odbicia, czego nie znajdziesz w wersji podstawowej.

23-LITROWY ZBIORNIK World Raida jest podzielony na dwie komory, połączone cienkim wężykiem.
Zwiększone skoki zawieszeń World Raida podniosły kanapę o 20 mm – do godnych 900 mm. Gdy po raz pierwszy usiadłem na motocyklu, gąbka kanapy wydała mi się bardziej miękka niż w zwykłej Tenerze. Kanapa ciągnie się dalej do przodu, prawie do wlewów paliwa, co ma poprawić swobodę ruchów podczas jazdy w terenie.
Ale z powodu wielkiego zbiornika paliwa to zadanie nie udało się w 100%. Jeśli zechcesz w World Raidzie przesunąć się w kierunku kierownicy, musisz bardzo szeroko rozchylić kolana. A to może być wyzwanie. Za to gdy staniesz na podnóżkach, wąski w tej części zbiornik paliwa w ogóle nie będzie ci przeszkadzał; niewielkie rozchylenie kolan jest podobne do tego, co w modelu podstawowym.

Yamaha Ténéré 700 World Raid
YAMAHA TÉNÉRÉ WORLD RAID NAJPIERW EKSPRESÓWKA WJAZD POTEM TEREN
Ten sam rzędowy twin o pojemności 689 cm3 w obu maszynach spokojnie pracuje na średnich obrotach. Odniosłem wrażenie, że cięższy o 17 kg World Raid nieco lepiej tłumi wibracje silnika. Odczucie spokoju podkreśla delikatniej drgający wyświetlacz w kokpicie, co szczególne łatwo zauważyć podczas jazdy na niskich obrotach. W przeciwieństwie do prostego wyświetlacza LCD zwykłej Tenery, w World Raidzie zastosowano nową, pięciocalową matrycę TFT. Co prawda przekazuje ona niewiele więcej informacji, za to wygląda znacznie nowocześniej, zapewniając przy tym czytelność nawet w ostrym słońcu.

WYŚWIETLACZ LCD wygląda oldskulowo i jest czytelny tylko gdy nie odbija się od niego słońce.