Pierwszy Tracer 700 pojawił się w 2016 roku, ledwie dwa lata po premierze Yamahy MT-07.
Na początek pytanie: jaki był stary Tracer 700? Dla wielu odpowiedź jest oczywista i taka jak w przypadku pozostałych modeli zbudowanych na bazie MT-07: niemal doskonały.
W takim razie skoro coś jest dobre, to po co coś w nim zmieniać? Tu do akcji wkraczają prawa rynku, które nie znoszą stagnacji i każą ciągle przedstawiać nowe produkty. Ta zasada dopadła także Tracera 700, dlatego podczas ubiegłorocznych jesiennych targów motocyklowych w Mediolanie w 2019 roku pojawił się on w nowej odsłonie.
Jak bardzo zmienił się nowy model? Oprócz przystosowania silnika do wymogów normy Euro 5 w jego rzędowym dwucylindrowcu nie znajdziesz większych zmian. Zresztą ten twin o pojemności 689 cm3 nie ma sobie równych. Cieszę się, że norma nie zabiła jego osiągów. Hamownia wykazała, że oba motocykle mają moc 77 KM, czyli nieco więcej niż obiecuje fabryka. W nowym modelu minimalnie spadła wartość momentu obrotowego. Czy 1 Nm na minusie ma jakieś znaczenie podczas jazdy? Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nie. Jest to wartość nieodczuwalna na drodze.
Yamaha Tracer 700 (2020) |
Yamaha Tracer 700 (2019) |
![]() |
![]() |
Wysoką akcesoryjną szybę nowego modelu docenisz zaraz po wyjechaniu na autostradę. Ta z poprzedniej wersji sprawdza się tylko w mieście. | |
![]() |
![]() |
Black and White. Różnice w kokpitach polegają na innym położeniu poszczególnych wskaźników i na kolorze. Czytelność w obu przypadkach jest bardzo dobra. | |
![]() |
![]() |
Teraz Jednym ruchem ręki możesz zmienić ustawienie szyby. Mowa oczywiście o modelu 2020. W tym produkowanym w latach 2016–2019 trzeba odkręcić dwie śruby. | |
![]() |
![]() |
Napięcie wstępne sprężyn i tłumienie odbicia można zmienić wyłącznie w nowym widelcu. W starszej wersji regulowane było jedynie wstępne napięcie sprężyny amortyzatora. |
Komentarze