REKLAMA

Zipp Simpli - bieg do klasy

Po marce Zico pozostało dziś tylko wspomnienie. Na szczęście całkiem fajne dzieło tej firmy – Simpli – trafiło do stajni Zippa. Czy w skuterze, oprócz marki, są również inne zmiany?

Start spod świateł do atomowych nie należy. Na plecach czuję spojrzenia wkurzonych samochodziarzy – jedź, do cholery, szybciej! Jednak po kilku metrach w Simpli budzi się skuterowy bullterier i sprzęcik nie musi wstydzić się przyspieszeń. 4,4 KM wystarcza do rozpędzenia się do licznikowych 73 km/h.

Niestety, przyjemność jazdy z normalnymi prędkościami jest nielegalna, więc odblokowanie Zippa odbywa się na ryzyko właściciela. O przekroczeniu prędkości 45 km/h informuje zmieniające się na czerwone podświetlenie zegarów. Zaskakuje to, że zawieszenia są przygotowane do szybszej jazdy. Jeśli jedziesz powoli, skuter zachowuje się nieco nerwowo, jakby zbyt mocno skręcono główkę ramy. Im szybciej, tym lepiej. Zawiasy zestrojono twardo, jak na brukowane ulice nawet zbyt twardo. Szkoda, że bojowo wyglądający tylny amortyzator nie ma żadnej regulacji, nawet zmiany twardości sprężyny.


Za osiągami nadążają hamulce. Przedni nie wymaga żelaznego uścisku, aby zatrzymać skuter. Tylny, też tarczowy, jest nieco słabszy.

Szkoda, że w Simpli nie poprawiono drażniących detali, które dolegały mu jeszcze za czasów Zico: o zamknięciu nawet małego kasku pod kanapą można tylko pomarzyć, schowków nadal jest jak na lekarstwo, kanapa jest śliska jakby wylano na nią olej, a wskaźnik paliwa żyje własnym życiem.

Komu to nie przeszkadza, niech biegnie do kasy. Dzisiaj Simpli jest o równe 400 zł tańszy niż przed rokiem.

zipp-simpli-2010-04.jpg

zipp-simpli-2010-01.jpg
zipp-simpli-2010-02.jpg
 
zipp-simpli-2010-03.jpg
Zegary mogą być podświetlone na jeden z siedmiukolorów do wyboru! Lans i szpan. Pod kanapą miejsca jak na lekarstwo. Być możezmieszczą się w nim naleśniki, kask na pewno nie. Tylny hamulec do jadowitych nie należy. Lepiej spisywał się w wersji zdławionej, jadąc do 45 km/h.

 

zipp-simpli-2010-06.jpg

zobacz galerię

Zobacz również:
W klasie średniej rządzą rzędowe twiny. Z jednym wyjątkiem – Honda. nieważne, czy lepiej czujesz się w sportowej skórze, w zestawie turystycznym, czy może do dżinsów wolisz zarzucić skórzaną kurtkę – do tych maszyn pasuje wszystko. Nowością w tym segmencie jest Benelli 752 S. czy nowy bike namiesza wśród średnich nakedów?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA