Tym razem styliści Zippa solidnie zapracowali na swoją pensję – wygląd VZ-3 robi robotę, nawet jeśli można się czepiać, że rama, wydech i zegary skopiowano z Yamahy MT 125, a tylne światła z Ducati 1199 Panigale. Wrażenie robi tylny kapeć o szerokości 150 mm. Dla zwykłego przechodnia to duży motocykl. Niestety, dobre samopoczucie psuje jakość wykonania – niedbale położone naklejki oraz twarde i kruche plastiki. W czasie ich demontażu niczego nie rób na siłę, bo pourywasz zaczepy. Osłony chłodnicy bajerancko wyglądają, ale utrudniają dostęp zarówno do kranika paliwa, jak i do świecy. Kanciasty zbiornik paliwa to ściema – pod plastikową nakładką kryje się coś na kształt kanistra.
Po nocy silnik odpala niezbyt chętnie, a obsługę dźwigni ssania utrudnia wspornik lusterka. Bardziej agresywne traktowanie manetki powoduje, że silnik potrafi spalić nawet 4 l/100 km. Do tego ani pozycja za kierownicą, ani praca skrzyni biegów czy zawieszeń nie zachwycają, a to kłóci się z dość wysoką ceną – 8999 zł.
Dane techniczne | Zipp VZ-3 125 |
SILNIK | |
Budowa | jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, 4-suwowy, 2 zawory na cylinder, zasilanie gaźnikiem. |
Przeniesienie napędu | skrzynia 5-biegowa, napęd tylnego koła łańcuchem. |
Śr. cylindra x skok tłoka | 56,5 x 49,5 mm |
Pojemność skokowa | 124 cm3 |
Moc maksymalna | 9,8 KM (7,2 kW) przy 8500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 8,6 Nm przy 7500 obr/min |
PODWOZIE | |
Rama | grzbietowa ze stali |
Zawieszenia | przód – widelec teleskopowy, tył – dwuramienny wahacz, centralny amortyzator. |
Hamulce | przód – jedna tarcza typu wave, zacisk dwutłoczkowy, tył – jedna tarcza, dwutłoczkowy zacisk. |
Wymiary opon | 110/70-17 / 150/60-17 |
WYMIARY I MASY | |
Rozstaw osi | 1340 mm |
Wysokość kanapy | 810 mm |
Masa własna | 134 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 13 (+/-0,5) l |
Cena | 8999 zł |