Archiwum numerów Zamów prenumeratę Kup teraz!

Od redaktora:

Cztery do jednego

Motocykle używane ciągle dobrze się sprzedają. w pierwszych miesiącach tego roku Proporcje między maszynami używanymi i nowymi są jak 4 do 1.

Liczby nie pozostawiają wątpliwości: my, Polacy, kupujemy przede wszystkim motocykle używane. Nie ma się co dziwić, bo po prostu na takie większość z nas stać. Motocykl już dawno przestał być środkiem transportu, stał się sposobem na spędzanie wolnego czasu lub – mówiąc prościej – kosztowną zabawką. W zalewie motocykli używanych cieszy mnie to, że od lat zmieniają się wśród nich proporcje, oczywiście na korzyść kupującego. Jeszcze kilka lat temu za popularną Suzi GS 500 trzeba było wydać 5000–6000 zł. Dzisiaj, jeśli dobrze poszukasz, wyrwiesz taki motocykl nawet za mniej niż 3000 zł.

Oczywiście nie będzie on błyszczał świeżym lakierem, a przebieg dawno przekroczy granicę 50 000 km. Nie ma się jednak czym przejmować. Przy tak prostej i bezawaryjnej konstrukcji nie powinieneś mieć problemów z maszyną. Gdy trafisz na taką, kieruj się prostą zasadą: zawsze wybieraj sztukę zadbaną i znajdującą się blisko górnej granicy kasy, którą przeznaczyłeś na ten cel. W ten sposób zaoszczędzisz na naprawach, nerwach, i oczywiście na pieniądzach. Kupowanie maszyny nieco tańszej i potem samodzielne jej naprawianie to ślepy zaułek. Niejeden z moich kumpli przejechał się na tym, bo to, co na pierwszy rzut oka wymagało dopieszczenia, było szczytem góry lodowej czyhających usterek.

Jest jedna rzecz, na której nie wolno ci oszczędzać. Mam na myśli opony. Wiem, wydatek dodatkowych kilkuset złotych, przy motocyklu kosztującym kilka tysięcy złotych potrafi zaboleć. Ale popatrz na to z innej strony. Jeśli będziesz miał wypadek spowodowany starymi, zniszczonymi oponami, wtedy koszt naprawy motocykla, wymiany ciuchów i kasku na bank przekroczy wartość wspomnianego zestawu gum. Czy to się opłaca? Ja znam odpowiedź. Żeby ułatwić Ci wybór, zrobiliśmy krótkie zestawienie opon, które były testowane u nas przed rokiem. Abyś miał jeszcze łatwiej, podzieliliśmy je na klasy maszyn, do których mają być stosowane.

Na koniec jeszcze jedno ważne przypomnienie. Motocykle nierozłącznie kojarzą się z emocjami, mimo to, kupując maszynę używaną, zawsze zachowaj zimną krew. To wydanie specjalne pomoże Ci wybrać wymarzonego bike’a.

Polecamy:

Myślisz o motocyklu z drugiej ręki? Szukasz pewniaka na którym przejeździsz bez stresu kolejny sezon? Potrzebujesz konkretnej wiedzy? Nie trać czasu na analizę internetowych mądrości i jałowe dyskusje na forach. Sięgnij po "MOTOCYKLE UŻYWANE" nasze wydanie, w którym opisujemy maszyny sprawdzone na dystansie 50 000 km, radzimy jak sprawdzić motocykl przed kupnem i podpowiadamy jak samodzielnie serwisując motocykl oszczędzić całkiem spore pieniądze. Do kupienia na www.motocykl-online.pl oraz w kioskach i salonach prasowych.

MOTOCYKLE UŻYWANE

6

Nie daj się oszukać! Podpowiadamy, co sprawdzić podczas oględzin wymarzonego motocykla

12

8 maszyn dla początkujących

16

10 tanich motocykli sportowych, idealnych na początek przygody na torze wyścigowym

21 Maszyny z przebiegiem 50 000 km

22

BMW K 1200 S

26

BMW R 1200 GS

32

Honda CBR 1000 R FireBlade

36

Honda CBR 600 F

40

Honda Crosstourer

44

Honda NC 700

48

Kawasaki ER6- f

52

Kawsaki Z 1000

58

Kawasaki ZX-10R

62

KTM 1190 Adventure

68

KTM 125 Duke

72

Suzuki GSF 1250/S Bandit

78

Suzuki DL 1000 V-Strom

84

Suzuki M 1800R Intruder

88

Yamaha MT-07

92

Yamaha MT-09

97 Oszczędzaj kasę i sam naprawiaj motocykl

98

Wymiana linki sprzęgła

99

Wymiana akumulatora

100

Wymiana szczęk hamulcowych

101

Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia

102

Wymiana łożysk główki ramy

103

Wykręcanie urwanej śruby

104

Naprawa uszkodzonego gwintu

105

Naprawa połamanych owiewek

106

Tapicerowanie zniszczonej kanapy

108

Montaż scottoilera

109

Zakładanie podgrzewanych manetek

110 Dobierz opony do swojego motocykla

111

Opony turystyczno-sportowe

112

Drogowe opony sportowe

114

Opony do turystycznych enduro