Od redaktora:

Rozwiń

Toys 4boys

Motocykle od zawsze są zabawkami dla dużych chłopców, którym mają sprawiać radość i powodować u nich szybsze bicie serca. Czy utrzymane w stylu retro współczesne nakedy spełniają to zadanie?

Przygotowując okładkę tego wydania, długo zastanawialiśmy się nad wyborem najważniejszego zdjęcia. Dlaczego? Bo na wszystkich fotkach, które mieliśmy do dyspozycji, Triumph Speed Triple 1200 RR wyglądał znakomicie. W tym numerze „Motocykla” to właśnie ten model skradł nasze serca. Klasyczny okrągły reflektor, utrzymana w stylu retro owiewka i fura drobnych detali wykonanych z włókna węglowego robią piorunujące wrażenie. I to nie tylko podczas przeglądania zdjęć na ekranie monitora, ale również gdy na własne oczy zobaczysz ten motocykl.

Jestem pod ogromnym wrażeniem, jak zgrabnie Brytyjczycy połączyli tradycję i nowoczesność. Co bardzo ważne, nowy motocykl powstał na bazie nakeda – Triumpha Speed Triple’a 1200, którego opisywaliśmy na początku ubiegłego sezonu. Po raz pierwszy od dość dawna odniosłem wrażenie, że w przypadku RR osiągi i sprawy techniczne zeszły na dalszy plan. Ten motocykl ma przede wszystkim wywołać efekt „Wow!” i moim zdaniem robi to znakomicie. A o tym, jak jeździ, przeczytasz na stronie 16. Nieco mniejsze wrażenie robią trzy nakedy retro z kolejnego testu – porównania nowego Kawasaki Z 650 RS, Yamahy XSR 700 i Triumpha Tridenta 660. Bazą dla Kawy i Yamahy także były popularne nakedy. Może nie kuszą takimi osiągami, jak Speed Triple RR, są za to tańsze i dają sporo frajdy z jazdy. Ich test przeczytasz na stronie 48.
Jeśli jesteś gościem twardo stąpającym po ziemi, kimś, kto traktuje motocykle bardziej przedmiotowo, w tym wydaniu powinien zainteresować cię test jump starterów. Co to takiego? To rodzaj bardzo wydajnego powerbanku, dzięki któremu w krytycznej sytuacji naładujesz telefon czy tablet oraz uruchomisz silnik, gdy akumulator powie „Pas”. Takie urządzenie zajmuje bardzo mało miejsca i przyda się podczas motocyklowego wyjazdu gdzieś z dala od cywilizacji, ale także uratuje cię, gdy trzeba będzie uruchomić silnik, nawet w samochodzie. Do testu trafiły rozwiązania z różnych półek cenowych, w tym dostępne w popularnych supermarketach. Ciekaw wyniku? Zajrzyj na stronę 72.
Zanim zatopisz się w lekturze tego wydania, przypominam o ważnej sprawie. Do 30 stycznia (niedziela) trwa nasz plebiscyt Best Bikes 2022, w którym nagrodą główną jest przepiękny Indian FTR 1200 R Carbon. Żeby oddać głos, nie musisz nawet ruszać się z domu, wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę adres www.motocykl-online.pl/bestbikes2022. Jednego możesz być pewien: jeśli nie weźmiesz udziału w plebiscycie, na bank nie będziesz miał szansy zgarnięcia tego motocykla. Na tych, którzy będą mieli nieco mniej szczęścia, czeka setka nagród dodatkowych. A więc do dzieła!

Polecamy:

Rozwiń

Z miłości do sportu

Jak zmienić ulicznego chuligana w drogowego arystokratę? Nikt nie zrobił tego lepiej niż Triumph. Panowie i Panie, oto nowy Triumph Speed Triple 1200 RR.

 

Rozwiń

Na plusie, czy w plecy?

Rok 2021 to już historia, a styczeń jest dobrym czasem na podsumowania. Jaki był miniony rok? Zapraszamy na jego motocyklowe podsumowanie.

 

Test + technika

16 Triumph Speed Triple 1200 RR

Jak zmienić ulicznego chuligana w drogowego arystokratę? To trudne, ale nie niemożliwe. Nikt nie zrobił tego lepiej niż Triumph. Panie i panowie, oto nowy Speed Triple 1200 RR.

22 Ducati Streetfighter V2

Pierwsze jazdy tym sprzętem to śmiganie po torze i szybki przejazd po zwykłych drogach. Ducati chciało w ten sposób pokazać, jak uniwersalna jest to maszyna.

28 Husqvarna Norden 901, KTM 890 Adventure, KTM 890 Adventure R

Husqvarna Norden 901 to według Austriaków połączenie najlepszych cech dwóch KTM-ów: 890 Adventure i 890 Adventure R. Musieliśmy to sprawdzić.

34 Honda NT 1100...

...to nic innego, jak Africa Twin, tyle że zapakowana w nowe owiewki i przyprawiona drogowymi zawieszeniami. Jak rzędowy twin sprawdza się w turystyku? Oto jest pytanie!

38 BMW R 1250 RS, Kawasaki Versys 1000, Suzuki V-Strom 1050 XT

Prawdziwi motocykliści zimy się nie boją, więc kilometry w trudnych warunkach smakują im jeszcze lepiej i pozwalają rozgrzać zziębnięte serca. Który z trzech motocykli turystycznych zagwarantował najgorętszą atmosferę w mroźne dni? To pokazuje nasze porównanie.

48 Kawasaki Z 650 RS, Triumph Trident 660, Yamaha XSR 700

Moda na retro trwa w najlepsze. Dlaczego? Bo maszyny tego typu nie są wprawdzie pod żadnym względem ekstremalne, ale lubią je właściwie wszyscy ci, którzy choć raz dali się namówić na przejażdżkę. Jak z konkurencją Triumpha i Yamahy poradzi sobie nowe Kawasaki Z 650 RS?

Serwis

58 Motocykl używany KTM 990 Adventure

W zestawieniu z BMW R 1200 GS to punk i chuligan. Ma specyficzny wygląd i szorstki charakter. Za to błyszczy w off-roadzie oraz ma dar poprawiania humoru. Jak się spisuje jako motocykl używany?

64 Pojedynek używanych Suzuki GSF 600 Bandit kontra Honda CB 600 F Hornet

Przez wiele lat Suzuki Bandit i Honda Hornet były najpopularniejszymi motocyklami na polskich drogach. Dziś wciąż są to sprzęty solidne, a przy tym tanie. Który prezentuje się lepiej w bezpośrednim starciu?

72 Prąd z pudełka

Energia elektryczna to życie. Odpowiedni ładunek prądu potrafi ożywić Frankensteina albo po długim postoju uruchomić silnik motocykla. Dlatego warto mieć pod ręką ostatni krzyk mody – jump starter. Testujemy dziesięć urządzeń rozruchowych.

Magazyn

78 Podsumowanie 2021 roku

W ubiegłym roku pandemia utrudniła życie ludziom powiązanym z motocyklami. Nie znaczy to jednak, że w tym światku działo się niewiele.

82 Zamki, dwory, rezydencje

Szlachecka przeszłość Wielkopolski pozostawiła liczne ślady w postaci okazałych zamków i rezydencji. Jeśli połączysz je z pięknymi drogami biegnącymi wśród tutejszych pól, otrzymasz przepis na fajną sobotnią wycieczkę.

86 Sundowner na deser

Kapitalne drogi, wielkie tajemnice, fantastyczne krajobrazy i łagodny klimat to tylko cztery z wielu atrakcji, jakie oferuje Sardynia.

Sport

92 Koniec ery Rossiego

Po 26 latach skończyła się epopeja Valentino Rossiego – najlepszego zawodnika w historii wyścigów motocyklowych.