Od redaktora:
Polecamy:

Wybieramy najlepszy sprzęt do zabawy na górskich zakrętach.Zastanawiałeś się kiedyś jaka maszyna daje najwięcej frajdy z jazdy po krętych górskich drogach? Z doświadczenia wiemy że ilu motocyklistów tyle zdań na ten temat. Dlatego zamiast dyskutować postanowiliśmy to sprawdzić i wzięliśmy na warsztat cztery nieprzeciętne maszyny reprezentujące różne gatunki. Zobacz jak z plątaniną winkli poradziły sobie: Aprilia Tuono 1100 RR, KTM 1290 Super Adventure, BMW S 1000 XR to i Yamahy YZF-R1.
Charyzma w stylu retro. Ducati Scrambler Full Throttle i Yamaha XSR 700 zmierzają w tym samym kierunku - obu maszynom marzy się tytuł "króla stylu retro". Jednak ich twórcy obrali zupełnie inne drogi wiodące do tego celu. Chcąc sprawdzić, która z nich okaże się właściwa stanęliśmy przed dylematem: co jest ważniejsze: styl i emocje, czy perfekcja i osiągi?


Wielki test blokad antykradzieżowych. Owszem, nie ma zabezpieczenia nie do sforsowania. Tyle tylko, że złodzieje nie lubią hałasu i zazwyczaj muszą się spieszyć. By sprawdzić jak najlepiej zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą wzięliśmy na celownik 22 blokady (zapięcia na tarcze, łańcuchy, linki, U-locki) i sprawdziliśmy, która z nich najdłużej opiera się amatorom cudzej własności.
Używana Honda Gold Wing. Słynie z komfortu i kultury pracy. Uchodzi też za niezawodną i nie bojącą się przebiegów rzędu 250 tys. km. Wprawdzie najstarszy model dzieli od najnowszego 40 lat i 107 kg ale za to każdy może znaleźć sprzęta na własną kieszeń. W dziale "motocykl używany" przyjrzeliśmy się pięciu generacjom tego niesamowitego motocykla.

TEST + TECHNIKA
Nowy Triumph Street Triple R jest naszpikowany elektroniką jak Terminator i wreszcie dorównuje konkurencji mocą. Czy to recepta na sukces?
Yamaha XSR 700 jeździ lepiej niż Ducati Scrambler Full Throttle, ale czy to jest najważniejsze w klasie motocykli retro?
Rozstrzygamy, co jest najlepsze na górskie winkle: naked, turystyczne enduro, a może sport? W rolach głównych KTM Super Adventure, Aprilia Tuono, BMW S 1000 XR i Yamaha R1.
Kymco Downtown 125i to „125”, która udowodniła, że zasługuje na szacunek.
Dwa sprzęty w stylu café racer. Który jest bardziej true school, a który udaje: Yamaha XV 950 Racer czy Moto Guzzi V7 Racer?
Yamaha WR 450 F ma głowicę odwróconą o 180O i silnik pochylony do tyłu. Czy ten patent sprawdził się w enduro?
Junak RS 125 jest zaskakująco dobrze wykonanym i oszczędnym motocyklem. Czy jednak warto zapłacić za niego blisko 7000 zł?
SERWIS
Mówisz ZZR 1400, myślisz prędkość. Czy Zygzak jest równie niezawodny, jak szybki? Oto używane Kawasaki ZZR 1400 po 50 000 km.
Jeszcze jedna używka – Honda Gold Wing. Czy warto kupić jedną z pięciu generacji tego motocykla?
Wymiana zestawu napędowego nie jest tak straszna, jak ją malują. Dasz radę!
Elektronicznie sterowane zawieszenia to już niemal standard w topowych motocyklach. Na czym polega ta zabawa i czy rzeczywiście jest lepsza od tradycyjnego kręcenia śrubkami?
Blokada to jeden ze sposobów obrony przed złodziejami. Sprawdzamy 23 zabezpieczenia, które uchronią twoje moto przed kradzieżą.
MAGAZYN
Co jest ważne, gdy kupujesz ciuchy? Podpowiadamy, jak dopasować strój na moto.
104 Na dwóch, czy na czterech?
Wybieramy najlepszy sposób na transport motocykla: dobre i złe strony lawety i busa.
Sprawdzamy i polecamy: 7 najlepszych szkół doskonalenia jazdy w Polsce.
Morze to nie tylko plaża i parawaning. Łukasz wybrał się w okolice Ustki, by to sprawdzić.
112 Na Gutku jesteś prawdziwym Włochem
Nasz czytelnik wybrał się swoim Moto Guzzi do Toskanii, by sprawdzić, co to znaczy być prawdziwym Włochem.
SPORT
38. edycja najtrudniejszego rajdu na świecie: kto był bohaterem, a kto miał największego pecha?