Od redaktora:

Red. nacz. Jacek Ociepko

Rozwiń

4526 jurorów

Znamy już zwycięzcę tegorocznego Best Bike! To jedyny plebiscyt, w którym jurorami są nie dziennikarze, lecz wy, nasi czytelnicy. Pora odsłonić karty i poznać tegorocznych wygranych.

W tym roku w naszym jury zasiadło 4526 osób. Tylu z Was wybierało spośród 222 motocykli podzielonych na dziesięć kategorii. Zadanie nie było wcale takie łatwe, bo różnice dzielące maszyny z jednej klasy z roku na rok są coraz mniejsze. Żeby jeszcze bardziej utrudnić zadanie, zadaliśmy kilka podchwytliwych pytań pozwalających precyzyjnie ocenić poziom bezpieczeństwa, jakość wykonania, wygląd, zapytaliśmy o opinie dotyczące sposobu reklamowania się konkretnej marki. Nikt nie obiecywał, że będzie lekko.

Znamy odpowiedzi na te wszystkie pytania, dzięki czemu wiemy, kim jest polski motocyklista. W przeważającej większości jest on facetem (93% badanych), dojrzałym, bo większość głosujących mieści się w przedziale wieku 30–50 lat i przejeżdżającym rocznie od 5000 do 10 000 kilometrów. Co jeszcze wiemy? To, że, w jego garażu najczęściej parkuje naked lub enduro, co w naszym przypadku będzie oznaczać raczej turystyczne enduro. Ulubiona marka? Najbardziej cenicie sobie Hondę, która wyprzedza Yamahę i BMW. Dwie pierwsze marki idą łeb w łeb, utrzymując dużą, bo aż 10-procentową przewagę nad trzecią beemką. Zaskoczeni?

Mnie najbardziej cieszy to, że od lat ciągle największym zaufaniem darzycie magazyny papierowe, i to właśnie w nich szukacie fachowej oraz sprawdzonej wiedzy. Tak przynajmniej uważa 93% uczestników plebiscytu. Taka opinia motywuje nas do dalszej pracy. 50% tych, którzy zagłosowali w Best Bikes 2019, czyta nas regularnie, czyli każde wydanie, a 25% robi sobie od nas co najwyżej krótki odpoczynek. Te informacje wyciągnąłem na szybko, ponieważ wyniki plebiscytu trafiły na moją skrzynkę mailową zaledwie na dzień przed wysłaniem tego wydania do drukarni. Dane są na tyle interesujące, że w przyszłym numerze postaram się dokładniej opisać polskiego motocyklistę. Wyniki głosowania znajdziesz na str. 104–110.

Przed trzema miesiącami obiecałem, że w kwietniowym wydaniu podzielę się informacją o tym, w czyje ręce trafi nowa Aprilia Shiver 900, będąca nagrodą główną w plebiscycie Best Bikes 2019. Słowa dotrzymuję. Szczęśliwym zwycięzcą jest Tomasz Lebiedzik z Łodzi. Gratuluję wygranej! Nazwiska pozostałych trzydziestu osób, do których trafi 30 nagród dodatkowych, znajdziesz na stronie www.motocykl-online.pl/bestbikes2019wyniki

To zdanie jest jak mantra, mimo to powtórzę je po raz kolejny: kolejna odsłona Best Bikes już za niecały rok. Dlatego trzymaj rękę na pulsie, abyś wiedział(-a), co w motocyklowej trawie piszczy. My zaś już dziś pracujemy nad nagrodą główną Best Bikes 2020, którą obowiązkowo będzie motocykl. Bardzo fajny motocykl! 

Polecamy:


Karty rozdane - Best Bikes 2019


Tegoroczną edycję plebiscytu uznajemy za zamkniętą. Znamy już wyniki głosowania.  W tym roku głosy oddało ponad 4500 osób. Najlepszymi maszynami nadchodzącego sezonu są...


Trzy żywioły


MV Agusta Brutale 800 RR, Triumph Street Triple RS, Yamaha MT-09 SP - mimo podobnej konstrukcji silnika (trzy cylindry) każda z tych maszyn prezentuje swój własny pomysł na jazdę. Sam wybierz, który z nich jest ci najbliższy. Szczegóły znajdziesz w teście na 28 stronie miesięcznika.

TEST + TECHNIKA

18 Na pierwszy rzut oka

Japończycy z Hondy nie próżnowali, a efekty ich pracy widać gołym okiem – seria pięćsetek (a więc naked bike CB 500 F, bardziej sportowy CBR 500 R oraz ciążący ku turystycznym enduro CB 500 X) została dopracowana.

28 Trzy żywioły

Do walki stają najbardziej wypasione wersje trzech nakedów napędzanych trzycylindrowymi silnikami. Czy MV Agusta Brutale 800 RR jest w stanie zagrozić Triumphowi Street Triple’owi RS lub Yamasze MT-09 SP?

40 Za horyzont

Nie tylko na szutrach przetestowaliśmy trzy turystyczne enduro w off-roadowych wersjach: BMW R 1200 GS HP, Ducati 1260 Multistradę Enduro oraz KTM-a 1290 Super Adventure’a R.

54 Gdy mniej znaczy więcej

Motocykl retro z dynamicznym silnikiem, świetnymi hamulcami i obłędnym wyglądem – oto Triumph Speed Twin.

58 Feniks z popiołów

Na fali powrotów wskrzeszono również włoską legendę – Mondiala. HPS 300i wygląda świetnie, sprawdzamy, jak jeździ.

62 Klony atakują

Przeszczep skóry z R-szóstki wraz z nowymi zawieszeniami przyniósł zaskakujące efekty. Jeździmy nową Yamahą YZF-R3.

SERWIS

66 Ryzyko wliczone w cenę

Polecamy najlepsze, naszym zdaniem, motocykle używane za 3000, 5000 i 10 000 złotych.

72 Ni pies, ni wydra

Kawasaki Versys 1000 nigdy nie grzeszył urodą, a Triumph Tiger 1050 ma swoje narowy. Którego z nich wybrać? Pojedynek motocykli używanych.

78 Błagam, zapal!

Zdarzył ci się moment, że chcesz wyjechać na wiosenną przejażdżkę, ale twój motocykl ci to uniemożliwia, bo rzucił palenie? Zbadaliśmy przyczyny.

86 Najszybszy tuning świata

Nowe opony potrafią poprawić prowadzenie motocykla. Przegląd oponiarskich nowości na sezon 2019.

94 Uderzenie kontrolowane

Bezpieczeństwo jest najważniejsze, dlatego sprawdzamy 17 ochraniaczy pleców. Niestety, nie wszystkie zaliczyły egzamin.

BEST BIKES 2019

104 Karty rozdane

Tegoroczną edycję plebiscytu Best Bikes uznajemy za zamkniętą. Wyniki głosowania mogą zaskakiwać.

MAGAZYN

112 Made in italy

W fabryce we włoskim Bergamo sprawdzamy, dlaczego kaski Nolan i X-lite są nadal produkowane wyłącznie w Europie.

116 Azję mam już we krwi

Swoje przygody opisuje dziewczyna, która samotnie na motocyklu przetrwała 70 dni na bezdrożach Wietnamu i Laosu. Szacunek!

SPORT

122 Tylko dla odważnych

Rally Factory należącego do Matthiasa Walknera z fabrycznego teamu pomarańczowych. Te maszyny są niepokonane w Rajdzie Dakar już od 18 lat!

126 Polowanie na łowcę

Po pierwszej rundzie WSBK zeszłoroczny mistrz – Johnny Rea – nie może czuć się pewnie. Ekipa Ducati odrobiła zadanie domowe, a Alvaro Bautista jest w dobrej formie. W czasie wyścigu na Phillip Island pokazał, że nie zamierza brać jeńców.