Od redaktora:

Red. nacz.
Jacek Ociepko

Lepiej, szybciej i przejrzyściej!

Przyszedł czas, aby odświeżyć wygląd naszego magazynu. Teraz w „Motocyklu” znajdziesz wszystko, co chcesz/powinieneś wiedzieć o jednośladach podane w jeszcze lepszej formie.

Jeśli regularnie czytasz „Motocykl” i przynajmniej od czasu do czasu zaglądasz na naszą stronę www.motocykl-online.pl, pewnie zauważyłeś, że coś się dzieje. Przed kilkoma tygodniami zmieniliśmy wygląd i funkcjonalność strony. Teraz jest ona nowocześniejsza, lepiej wygląda i, co najważniejsze, poruszanie się po niej jest łatwiejsze. Nie bez znaczenia jest i to, że usprawniliśmy mechanizm działania wyszukiwarki, dzięki czemu szybciej odnajdziesz interesujące Cię testy. A tych mamy naprawdę sporo, bo dużo ponad 3500. Dorzuciliśmy do nich rozbudowaną bazę danych technicznych, dzięki której informacje o najważniejszych parametrach i osiągach motocykli (z podziałem na lata) masz od strzału. Uznaliśmy, że nowa strona internetowa powinna mieć odpowiednie towarzystwo, stąd decyzja o nowym wyglądzie „Motocykla”. I oto trzymasz w ręku pierwsze odświeżone wydanie naszego magazynu. 

Od momentu powstania tytułu istotnym elementem naszego DNA były testy motocykli. Ponieważ nie jesteśmy ortodoksyjni, najnowsze maszyny sportowe kręcą nas tak samo, jak wyluzowane choppery. Nie unikamy dosiadania skuterów, jak i prostych „125”. Co miesiąc staramy się, żebyś na stronach „Motocykla” trafił na relacje z jazd najnowszymi maszynami. Po zmianach ta część naszego/waszego pisma zyskała kilka kolejnych stron. W tym wydaniu polecam pierwsze wrażenia z jazd sportowymi Aprilią RSV 4R oraz Ducati Supersportem, scramblerami – Yamahą SCR 950 i Triumphem Bonneville Street Cup. Jeśli kręcą cię sprzęty supermoto, tani AJP PR5 Supermoto 250 będzie jak najbardziej OK. Nie zabrakło porównań nakedów – ani tych za rozsądną kasę (str. 34), ani tych, w których rozsądek na drugorzędne znaczenie (str. 54).

Ponieważ z badań wynika, że rynek motocykli używanych ma się dobrze, planujemy coraz mocnej rozwijać ten dział. W tym numerze na warsztat trafiły używane BMW G 650 GS, którego produkowany w Chinach silnik ma przebieg ponad 120 000 kilometrów(!), i to w większości po polskich drogach. Czy mit singla, którego tłok po tak dużym przebiegu wychodzi bokiem silnika, a zębów skrzyni biegów szuka się w misce olejowej jest prawdą? Odpowiedź znajdziesz na stronie 74. A na deser polecam szybki pojedynek Yamahy FZ6 z Suzuki GSR 600, będący próbą znalezienia odpowiedzi na pytanie, która z tych bardzo podobnych do siebie maszyn jest lepsza.

Oczywiście nie samymi motocyklami człowiek żyje. Dlatego powiększyliśmy strefę serwisu, w której testujemy dla ciebie wszelkiej maści motocyklowe akcesoria. W tym numerze na pierwszy ogień trafiły buty do turystycznych enduro oraz dwie całkiem nowe opony do maszyn sportowych.

„Motocykl” w nowej szacie graficznej to dopiero początek zmian. Miłej lektury!  

Polecamy:

Jeźdźcy apokalipsy

Dla wielu motocyklistów mocny naked to kwintesencja motocykla. W tym numerze zestawiliśmy ze sobą cztery pochodzące z Europy mocarne, wyrafinowane technicznie maszyny; BMW S 1000 R, Ducati Monster 1200 S, KTM1290 Super Duke R oraz Triumpha Speed triple R.

Mamy też coś dla miłośników nakedów klasy średniej ("Trudny sprawdzian"); porównanie Kawasaki Z 650, Suzuki SV 650 i Yamahy MT-07.

Poszerzyć horyzont

Ich przeznaczeniem jest podróż. Maja zapewnić wygodę i odpowiednią ochronę niezależnie od nawierzchni po jakiej przyjdzie ci jechać. Pod lupę wzięliśmy 11 par butów turystycznych typu adventure, aby pokazać wam ich plusy i minusy.

TEST + TECHNIKA

16 Szybkie cięcie

Yamaha SCR 950 to kolejna mutacja XV-a 950. Tym razem sprzęt wystąpił w roli scramblera.

20 Niezła stylówa

Jeździmy jednym z 695 egzemplarzy limitowanej Yamahy XSR 900 Abarth.

22 Witaj z powrotem

Dziś 110 KM z litra pojemności nie robi wrażenia, mimo to obok Ducati Supersporta 950 S nie da się przejść obojętnie.

28 Moc po włosku

Twórcy Aprilii RSV4 RF chcieli zbudować najszybszego superbike’a na świecie. Czy ich plan się powiódł?

34 Trudny sprawdzian

Kawa Z 650 kontra Suzuki SV 650 i Yamaha MT-07. Test nakedów za około 30 000 zł.

46 Pierwszy stopień do piekła

To nie żart – AJP PR5 Supermoto 250 jest naprawdę zabawką z piekła rodem.

50 Skok w przeszłość

Nowoczesna maszyna i wehikuł czasu w jednym. Jeździmy Triumphem Street Cup

54 Jeźdźcy apokalipsy

BMW S 1000 R, Ducati Monster 1200 S, KTM 1290 Super Duke R i Triumph Speed Triple R – porównanie power nakedów

70 Obowiązek wzywa

Piaggio Medley 125 zostanie z nami przez cały sezon. Pierwsze wrażenie: producent nie ma powodu do wstydu.

SERWIS

72 Wybierz mądrze

Porównanie maszyn z drugiej ręki: Suzuki GSR 600 kontra Yamaha FZ6.

74 Pokonać mit

Po rozebraniu silnika BMW G 650 GS, mającego 120 000 km przebiegu, musieliśmy zweryfikować naszą opinię o singlach.

90 Zzrobieni na ciepło

Założenie grzanych manetek to żadna filozofia. Z naszym poradnikiem to dziecinnie łatwe.

96 Dwa światy w gumie

Sprawdziliśmy, ile są warte sportowe opony Dunlop Sport Smart 2 Max

100 Kolejny krok naprzód

Na torze Losail w Katarze testowaliśmy najnowsze sportowe opony Michelin Power RS. Jeszcze więcej przyczepności!

106 Poszerzyć horyzont

Test porównawczy 11 par turystycznych butów typu adventure.

114 Ja, robot

Wszystko o automatycznym sprzęgle Rekluse.

MAGAZYN

118 Wielkie rozdanie

Laury dla zwycięzców, czyli ogłaszamy wyniki dorocznego plebiscytu Best Bikes 2017.

124 Czeski sześciopak

FGR Midalu V6 to supermotocykl powstający tuż za polską granicą. 2442 cm3 i 240 KM mocy – wiedz, że coś się dzieje!

126 Szczęśliwa siódemka

Kilka słów podsumowania targów Wrocław Motorcycle Show 2017.

128 Bunkry, twierdze i „złoty pociąg”

Propozycje weekendowych tras dla miłośników historii i militariów.

134 Na styku trzech granic

Worek Turoszowski, czyli Polska, Czechy i Niemcy w jeden weekend.

136 34 000 km od domu

Ania i Michał postanowili objechać motocyklami świat dookoła. Jak dotąd zrealizowali swój plan w połowie.

SPORT

142 Magiczna niedziela

W pierwszej rundzie MotoGP pogoda narobiła sporo zamieszania – deszcz na pustyni!

148 Kości zostały rzucone

Miejmy nadzieję, że sezon WSBK nie rozstrzygnął się nim na dobre się rozpoczął.